hallo allemaal
mijn passat 1.9tdi 110pk syncro variant 1999 gechipt naar 140pk volgens tuner? fluit al bij stationair, is dit normaal?
als ik het vacuumslangetje van de turbo afhaal dan gaat het gefluit weg en beweegt het stangetje 1cm terug??
dus als ik het vacuumslangetje er weer op doe dan gaat het stangetje van de variabele turbo weer 1cm heen??
volgens mij hoort het stangetje van de variabele turbo stationair gewoon in de ruststand te staan toch??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt me niet normaal en een gevolg van onkunde bij het tunen. Heel gauw originele software terug zetten.
Kennelijk maakt de turbo bij stationair - geheel overbodig - al aardig toeren.
Nee, hij maakt stationair geen toeren, maar er ontsnapt in die stand ergens lucht. Of blaast o.i.d.. Is in ieder geval niet goed.
Hier wordt zomaar iets aangenomen, zonder verdere diagnose. Veel makkelijker is dan de tuning de schuld te geven
Goed mogelijk dat er ergens een geringe luchtlekkage aanwezig is, ook dan kan een turbo licht fluiten.
Dat het stangetje 1cm aan wordt getrokken na de start en bij stationairtoerental is geheel normaal.
Overigens:
Het maakt geen fluit uit, zolang de fluit fluit hoeft ie er ook niet uit. Ik zal maar zeggen, zoals de fluit fluit, fluit ie als geen andere fluit.
Bij een TDI draait het om de fluit en de duit als de turbo NIET meer fluit..............., uit ;)
Gr. paul
bedankt voor de reacties, als de fluit fluit zal de fluitmaker wel genoeg fluiten. en zal het wel goed zijn de fluit die fluit bij stationair.
gr gerald
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar