Volkswagen Golf: alternatorspanner

Bouwjaar: 1992

na de riem te hebben vervangen door een originele (weg met gates) heb ik nog steeds op bepaalde toerentallen dat de spanrol van de alternator trilt en rammelt.
raar dat andere modellen hun riem opspannen met de alternator zelf, bij de mijne is het een spanrol en ik vind dat maar een rammelig systeem... wat kan ik er aan doen?? kan dat rammelding uit mekaar of is't sowieso vernieuwen??
versnellingsbakvraagje; hoeveel inhoud voor een Golf 1.9D en de aflaatschroef is dat de kleine torx midden onderaan?? de vuldop zit die op 't uiteinde(wielkant) want voor vind ik alleen de grote schroef achter de koppelingskabel en die lijkt het me niet te zijn...zou ik er een volsyntheet ingieten of is dat niet nodig?
de ophangingsrubbers van de achteras zijn nog niet vervangen omdat het een hele klus lijkt... effe geduld nog, kan ik die rubbers er met een gewonen pers inkrijgen of is er VW tool nodig

Danny1940

Geplaatst door Danny1940 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Arie560 (0), 19 jaar geleden

Volgens mij is zowel de aftap als de vulplug een inbus zeskant van 17. Er gaat +/- 1.9 tot 2 l olie in, 75W90. In principe wordt die nooit ververst. Ik meen me te herinneren dat VW zelf vult met synthetische olie (type G50)

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

nee geloof dat je het met vrij normaal gereedschap kunt, je remkrachtverdeler kun je denk ik wel afscheid van nemen, die zit meestal zo vast als een huis.

volgens mij moet je een nieuwe spanrol.

succes met je achter as rubbers, er zijn leukere klussen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.