Volkswagen Golf V: auto gaat in noodloop

Bouwjaar: 2000

auto valt in noodloop boven de 3200 toeren
alleen in de 4 en 5 versnelling heb de turbo al vervangen
wat zou de oorzaak zijn

jan4983

Geplaatst door jan4983 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Luchtmassamter??

dutch123 (65), 19 jaar geleden

Een Golf V uit 2000! Of bedoel je toch IV?
Een defecte luchtmassameter geeft normaal geen storing, alleen een auto die niet vooruit wil.
Je zult het motormanagement even moeten (laten) uitlezen. Kapotte MAP (manifold air pressure sensor), EGR (exhaust gas recirculation)...

jan4983 (0), 19 jaar geleden

ik heb hem laten uitlezen maar alles was goed
hij had allen teveel turbodruk wat kan ik nu doen

dutch123 (65), 19 jaar geleden

Te veel turbodruk is niet goed. Daardoor kan hij inderdaad in noodloop gaan.
Aannemende dat de nieuwe turbo goed is, zou het probleem in de sturing van de turbo kunnen zitten. Magneetventiel?

jan4983 (0), 19 jaar geleden

ja dat had ik ook al ingedachten maar bij de vw dealer
zeggen ze dat bij dit type motor nooit stuk gaan
maar ik zal hem vandaag even vervangen
weet jij ook wat die ongeveer kosten
alvast bedankt..

jan4983 (0), 19 jaar geleden

ik heb de magneetventiel al vervangen maar het probleem blijft nog steets wat kan ik nu doen

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Misschien domme vraag, maar is er al aan de drukopnemer van de turbodruk gedacht?? is al gemeten of die turbodruk daadwerkelijk te hoog wordt?? enz.....

jan4983 (0), 19 jaar geleden

ja dat weet ik niet bij de vw dealer konden ze aan de coputer
zie dat de druk tehoog was

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dat is dus wat de drukopnemer weergeeft, sluit eens een losse drukmeter aan en check eens of het signaal wat de computer genereert goed is.

jan4983 (0), 19 jaar geleden

zal ik even doen maar er zit en klep op het inlaatspruitstik
die tikt als ik gas geef en los laat is dat normaal.meschien is die wel stuk ik heb het nooit vaker gehoord

dutch123 (65), 19 jaar geleden

Da's een boeiende. Ik neem aan dat je de afsluitklep (of hoe dat ding ook heet) bedoelt en niet de uitlaatgas regulatie klep.
De klep gaat heel even dicht als de auto afgezet wordt. In alle andere situaties moet hij open staan.
Als de klep (deels) dichtgaat tijdens het rijden schiet je turbo druk ongetwijfeld omhoog.
Zet de klep eens vast (open) en ga dan rijden.

Golfje3809 (0), 19 jaar geleden

Ik ben benieuwd wat het is, heb het zelfde probleem met mijn golf 4 81kw

Golfje3809 (0), 19 jaar geleden

geeft als storing "laadlucht" bij het uitlezen

jan4983 (0), 19 jaar geleden

he golfje ik heb het probleem opgelost
bij mij was de nieuwe turbo niet goed en
de lmm was stuk hij rijd nu weer als een trein

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.