Ik heb een polo benzine 1.4 injectie die loopt op 3 cilinders
Stationiar trilt hij erg en schud de motor hij ruikt erg na iets van benzine met toeren loopt hij wel wat beter maar je voelt tijdens rijden van bv 80 km dat hij in houd
heb zelf al bougies bougiekabels rotor en verdelerkap injector vervangen
injector cleaner toegevoegd aan benzine
ben bij de garage geweest die zeiden dat het geen lekke vacuumslang was maar iets anders en die hebben alles gecontroleerd ontsteking en distributie dat was allemaal goed
WEET NU GEEN RAAD MEER..............
Wie heeft dit ook gehad of weet een oplossing
Mvgr Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
compressie gemeten?
Nee niet gedaan maar hij doet het soms wel goed dat vind ik ook zo raar...
15 jaar
misschien eens gasklephuis reinigen en in basis zetten met testkast misschien vacuumslang van rembekrachtiger gescheurd? gebeurt ook wel vaker gaan ze ook raar lopen
Vacuum slang is niet gescheurd heb ik gecontrolerd.
Is gas klephuis makkelijk te reinigen???
En kan het ook zijn dat het in brandstof filter zitten
of in de ontstekings modulle??
Mvgr Patrick
15 jaar
Als hij stationair draaid en je geeft opeens een dot gas,gaat hij dan eerst pruttelen?Dan zeker onstekingsprobleem.
Trek de verdelerkap er eens af en kijk of de rotoras geen zijwaardse speling heeft,dat komt vaker voor.
Kan ook nog de bdp sensor zijn of gewoon een verotte bougie,probeer dat eerst eens.
Storing in het systeem?
Rotoras heb ik al gecontroleerd maar geen speling.
Hij pruttelt wel als je wat gas geeft bij hoger toeren lijkt het wel goed allen tijdens rijden voel je dat hij in houd.
Bougies zijn al vervangen maar geen verschil.
Gebeurt dat vaker bdp sensor defect en waar zit die??
Alvast bedankt
Mvgr Patrick
15 jaar
Bdp sensor zit achterop het blok net naast/achter vliegwiel.
Maar heb je ook de bougiedoppen vervangen? Want dat heb je nog niet verteld.Zo niet,begin daar dan maar mee.
oh sorry heb de bougie kabels al vervangen storingen uit gelezen daar kwam niets uit
als die sensor defect is geeft die dan geen code aan???
zijn die sensoren duur??
15 jaar
[quote=Pieke79]oh sorry heb de bougie kabels al vervangen storingen uit gelezen daar kwam niets uit
als die sensor defect is geeft die dan geen code aan???
zijn die sensoren duur??[/quote]
Bedoel de metalen doppen (kan je vaak losdraaien van de kabels).
Als sensor stuk is hoeft hij niet persee een foutcode te geven,sensor zelf is niet zo duur,maar vervangen (arbeidsloon) is duurder.
kabels compleet met doppen vervangen
kun je dan die sensor niet zelf doen?
15 jaar
heb ook het idee dat het 1 cilinder is die lijkt niet mee te doen als je er voor staat de 3de van rechts heb je dat wel eens vaker mee gemaakt?
15 jaar
[quote=Pieke79]kabels compleet met doppen vervangen
kun je dan die sensor niet zelf doen?[/quote]
Als je al wat ervaring achter de rug hebt wel,maar zou eerst eens uitzoeken of dat het echt is,want blijft lastig te beoordelen vanachter de pc.
ja daar heb je gelijk in ga morgen eerst compressie meten maar
zal wel ff kijken of ik die sensor kan vinden mischien kabeltje defect???
15 jaar
Na een tijdje zoeken ben ik met remmereiniger aan de gang gegaan en bij gasklep huis in de buurt gespoten zodra ik dat doe loopt hij weer een tijdje goed
nu wil ik gasklephuis demonteren om pakking te vrevangen en schoon te maken maar moet ik nog op dingen letten....... en ik hoorde dat je hem moet laten inregelen???
Gr Patrick
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar