close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: auto net gekocht en ook nu problemen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 fsi BAG

Gister particulier een golf gekocht (best veel geld).
Op weg naar huis begon het motorlampje branden (oranje). Uitlezen bij gareage: Nox en remdrukverdeler gaf hij aan.

Bleken de draadjes van een stekkertje afgebroekn. Vervangen echter probleem blijft.

Vanmorgen tot overmaat van ramp een raar tikkend geluid als ik het kontakt al aanzet. En heb naar mijn werk gereden en tikend geluid blijft, ergens in het dashboard.

vreemd...iemand? please.

wanhopige ik

Geplaatst door

Maarten Harley (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nox-sensor zit in de uitlaat en draait meestal uit op vervangen. Laat dan ook de software van de motor updaten.
Weet je de foutcodes (nummers) nog?

oldford 0
badge

14 jaar

Inderdaad nieuwe noxsensor monteren en motorregelapp. updaten.
Als je de draadjes weer hebt gerepareerd van de sensor die in de vacuumslang zit van de rembekrachtiger zou dat probleem opgelost moeten zijn.
Tikken in het dashboard zijn waarschijnlijk de stelmotoren van de airco, als de auto climatronic heeft is daar bij de dealer een update voor.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Weet je gelijk waarom die weggedaan is,alles bij elkaar opgeteld zit je zo met 5 a 600 euro kosten.

primera p11 0

14 jaar

nadat ik de stekker gerepareerd had heb ik in de garage (geen delaer) de foutcodes eruit laten halen en na wat testrijden bleef het lampje uit. Dus ik happy.....helaas gisteren ging hij weer branden.
Valt me wel op dat hij gaat branden als ik op de autoweg rijd. Misschien toch iets met uitlaatgassen?
Maar goed, dalijk weer eens naar de garage....volgende stap. En anders ff bij dealer langs.

Plaats dan gelijk de storingscode's even hier neer..

Is de lambda kapot, koop dan geen immitatie maar een originele, kost wel wat, maar werkt wel zonder gezeik achteraf.

stefan84 0

14 jaar

storingscodes:
P1033 NOX sensor (g295) signaal te laag
P2270 Lambda sonde 2-bank 1 signaal te laag
Volgens VW dealer KAN het de sensor zijn kosten ca € 450-500 maar 1005 weten ze het nooit, eerst sensor vervangen en dan hopen dat het dat is.

bah bah

Ik laat het even bezinken

en het tikken vcan de airco-kleppen zou de update ook niet meer helpen volgens de goede man bij de dealer, hij heeft ook een golf V en hetzelfde probleem.

Foutcode's vertaald :

foutcode: 17441 P1033
nl Sensor voor NOx (G295) signaal te laag
du Geber für NOx (G295) Signal zu klein
en Sensor for NOx (G295) Signal too Low
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Kortsluiting naar min
Kontroleer / vervang G295

Extra info:
Check Mesuring Blocks. Specification 0 90. The new Sensor goes down to -40

stefan84 0

14 jaar

P2270 - Signaal van Lambasensor Bank1, Sensor 2 blijft laag.
Dat KAN veroorzaakt worden door een lek/gat in de kat, bijvoorbeeld weggerotte schroefdraad van de betrokken sensor.
Dat kan misschien ook nog een verklaring zijn voor het foute signaal van de Nox-sensor (die zit nog een stukje verderop in de uitlaat).

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=Maarten Harley]en het tikken vcan de airco-kleppen zou de update ook niet meer helpen volgens de goede man bij de dealer, hij heeft ook een golf V en hetzelfde probleem.[/quote]
Tikkende stelmotoren is een speciale aanpassing voor , alleen maar voor de modeljaren 2004/2005.
Geluid is dan voor 90 % weg.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

[quote=Maarten Harley]storingscodes:
P1033 NOX sensor (g295) signaal te laag
P2270 Lambda sonde 2-bank 1 signaal te laag
Volgens VW dealer KAN het de sensor zijn kosten ca € 450-500 maar 1005 weten ze het nooit, eerst sensor vervangen en dan hopen dat het dat is.

bah bah

Ik laat het even bezinken[/quote]
.
Noxsensor is verbeterd, kan de dealer vergelijken met de productiedatum die erop staat.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

Hoe krijg je nu zo'n dealer zover dat ie het juiste doet?
Ik ben niet zo'n kenner en ik kan dit wel uitprinten, maar heb altijd het gevoel alsof ze toch maar half luisteren en gewoon beginnen met vervangen. Ze hebben altijd wel een smoesje waarom het allemaal zo moet. Dus stapje voor stapje alles vervangen ipv eerst uitzoeken waar het nu precies aan ligt en wat eraan te doen is.
De klant is koning zolang ie maar betaald.

Beste Maarten

Je verwijt dealers dat hun steken laten vallen, je had ook een flinke proefrit kunnen maken en de auto kunnen laten keuren (Dekra / ANWB)
JUIST om dit soort MALHEUR aan het licht te brengen. Als consument heb je namelijk zelf ook een onderzoekplicht..

Dit alles heb je niet gedaan, nu krijg je de deksel op je neus..

En ja! de klant is koning zolang hij zich ook hoffelijk gedraagt en dat is lang niet altijd het geval.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Beste paul,
Dat is een hele andere discusie.
Tuurlijk had ik hem moeten laten keuren.
Maar daar gaat het niet om. Dat is een probleem tussen de koper en verkoper. en alle tekenen gaven geen reden om deze keuring te laten uitvoeren. Boekjes erbij, alle facturen, km stand NAP, enz.
Ik had 1,5 uur voor desze auto gereden. Dus dan sta je daar in een vreemde omgeving. Dingen te doen die je niet dagelijks doet. Maar oals ik zei dat is een andeere discussie.

Maar nu gaat het om een goede garage te vinden. De ervaring is dat men niet meer goed kan analyseren en slechts onderdelen verwisselt tot het probleem weg is. Noem me ouderwets, maar dat is geen hogere wetenschap, dat kan ik nog leren. Zoals de dealer aangaf kan hij geen garantie geven dat als ik € 500 heb uitegegeven voor een nieuwe sensor dat het probleem weg is. Belachelijk!
Ik ben niet te beroerd geld uit te geven. maar het moet zinvol zijn.
Ik begrijp dat je de dealers probeert te verdedigen, maar helaas de praktijk leert anders. Uitezonderd de goeden natuurlijk, maar vind die maar eens en ook nog hier in het zuiden, wellicht ken je de verhalen van Wealer wel........!!!!

Maarten

[quote=Maarten Harley]Tuurlijk had ik hem moeten laten keuren.
Maar daar gaat het niet om. Dat is een probleem tussen de koper en verkoper. en alle tekenen gaven geen reden om deze keuring te laten uitvoeren. Boekjes erbij, alle facturen, km stand NAP, enz.[/quote]
Boekjes (Donald duckjes) NAP, Facturen ect ect.... zeggen mij helemaal niets.

Juist indien je een auto van een particulier koopt is er een goede reden om de auto te laten keuren omdat een particulier geen garantie verstrekt,
en hem nadien niets verweten kan worden..

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Tja, je kunt het belachelijk vinden, maar het is wel de dagelijkse praktijk.
Ook ik kan je geen garantie geven dat het probleem opgelost is met vervanging van de sensor.
Kan altijd een probleem met de bedrading zijn of zelfs een defect in de ecu (komt niet vaak voor).
Je kunt natuurlijk een uurtje of 4, 5 gaan meten en dan weten wat er aan de hand is of gewoon de sensor vervangen die in 99% van de gevallen kapot is.

oldford 0
badge

14 jaar

Nogmaals: het is niet iets tussen de verkoper en mij, daar kom ik wel uit.
Maar het gaat erom dat het probleem goed opgelost wordt. Zonder onnodig geld ut te geven.

Bij mijn vorige auto BMW E46, 316, was een olielekkage. Dat heeft me kapitalen gekost. Eerst was het de carterpanpakking, toen de krukaspakking (voor en achter), toen de pakking van de distributiekap en tenslotte de koppakking. Triest hoor.
En dat voor een bovag garage.

Deze auto had ik in een garage gekocht (trouwens net als mijn laaatste 5 auto's).

Als het echt 99% is dan ga ik hem meteen laten maken!!! Dat is een aanvraadbaar risico natuurlijk. Maar dat idee kreeg ik niet van de garages.

Iemand dan goede ervaringen met garages hier in het zuiden?

wat me wel opvalt:
Ik heb hem maandagmorgen laten resetten en sindsdien brand het lampje niet. Ik heb ook aaleen nog binnendoor gereden. Dus als ik een tijdje op de snelweg heb gereden komt de storing. Is dit normaal voor een defecte sensor of toch een lek?

Ik kan je best begrijpen over wat je denkt of hoe je je voelt bij sommige garage's

Maar bekijk het ook van de andere kant, vaak lijkt het een simpel probleem, maar achteraf het tegenover gestelde, je moet ergens beginnen, soms heb je geluk en soms ook pech, sensoren die gemonteerd worden, nemen ze niet meer terug, Je kan nog eens een second opinion laten uitvoeren bij een andere garage of beunhaas in de buurt met uitlees apparatuur, dat stelt je weer wat geruster en kun je overwegen wat je doet,

Beginnen om de Nox sensor te vervangen en hopen dat het daarmee verdwenen is, of je laat de garage eerst een dag meten en controleren, pak weg 8 uur x gemiddeld € 60,- = € 480,- aan uurloon, misschien heeft die goede man een vrolijke bui en laat je € 400,- aftikken, daarbij heb je dan nog niks vervangen, en zo sta je nog steeds voor een raadsel..Daar word je dan ook niet gelijk vrolijk van, en kom je alsnog iets aan het 'proberen'

Hoe ze te werk zijn gegaan met de Bmw is wel vreemd, waarom gelijk de carterpan pakking en krukas keerringen vervangen terwijl de olie van boven komt, of loop de olie i.p.v. omlaag, omhoog ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ze zagen inderdaad niet bij die bmw dat er een klein lekje achter de poelie zorgde voor de oliesporen aan de onderzijde.

ik ben inderdaad ff op zoek naar een goede "beun" hier in de buurt die me de sensor kan vervangen, vraag is alleen of ik dat moet doen aangezien ik lees dat je toch de software moet updaten na het vernieuwen van de sensor

[quote=stefan84]Hoe ze te werk zijn gegaan met de Bmw is wel vreemd, waarom gelijk de carterpan pakking en krukas keerringen vervangen terwijl de olie van boven komt, of loop de olie i.p.v. omlaag, omhoog ?[/quote]
Olie zit soms op de gekste plaatsen waar je het niet verwacht, dit wordt door rijwind veroorzaakt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

klopt, daarom is het van belang om eerst goed te kijken en dan pas beginnen met repareren.

ik heb toen zelf de hele motor en onderzijde goed gereinigd en gekeken.

Ja dat klopt Paul, maar als je niet zeker weet waar het lek vandaan komt, dan maak je toch eerst ff de motor schoon en rijd dan een rondje, dan zie je wellicht iets meer, dat lijkt me beter dan klakkeloos wat onderdelen te vervangen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ik zou de sensor bij de dealer laten vervangen want het is zo gebeurd,
Dan kunnen ze gelijk kijken of er een update beschikbaar is en deze uitvoeren.
En als ze dan toch de kast er aan hebben moeten ze van de climatronic de basisafstelling uitvoeren.
Al met al een uurtje werk.

Benny Vee 0
badge

14 jaar

nog steeds niks nieuws.

ik houd jullie wel op de hoogte

In landgraaf zit een garage die veel met vag doet en kan, alleen geen updates uitvoeren.

Audidriver73 75
badge

14 jaar

oh ja?
Wie is dat in landgraaf? is dat schuyren of zoiets?

Maar ja, als die geen updates uit kan voeren moet die ook naar een dealer.
En die kosten betaal je ook als klant.
Kun je er net zo goed zelf heen rijden.
Ik zou het advies van Benny opvolgen,naar de dealer,kun je gelijk vragen of de laatste updates erin staan.

primera p11 0

14 jaar

net naar de dealer gebracht.

hatsiekiedee € 700

En is het tikken van de stelmotoren ook opgelost ????
Of kennen ze die aanpassing niet bij jullie in het zuiden ?

Benny Vee 0
badge

14 jaar

ja, tot nu toe is het tikken weg.
echter geen garantie bij de garage. het kan helpen of niet. ze hebben de basisinstelling teruggezet?

En wat hebben ze nu voor die € 700,- vervangen ?

stefan84 0

14 jaar

de nox sensor het regelapparaat en een update

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.