close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: auto reageerd niet op gaspedaal (automaat)

Bouwjaar: 2001

hallo het volgende probleem een VW passat TDI 130 PK motorcode AVF AUTOMAAT
auto reageerd niet op gaspedaal deze storing is niet altijd aanwezig hij doet dit soms.
er zijn 6 storingen aanwezig (deze kun je soms wissen niet altijd)

storing code 4677 pedaalstandgever 1 signaal te groot
4678 pedaalstandgever 1 spanningsverzorging
4492 luchtmassameter spanningsverzorging
4491 luchtmassameter kortsluiting naar plus
449B inlaatbuis druksensor kortsluiting naar plus
449D inlaatbuis druksensor spanningverzorging
de laatste twee storingen zijn statisch aanwezig druksensor door gemeten alles goed binnen de waarde's .
we hebben het gaspedaal al vern dit heeft niet geholpen.
heeft er iemand nog advies wat ik moet controleren of heeft iemand dit eerder meegemaakt.
03-03-2005 ECU losgehaald blijk dat deze getund is oettinger misschien belangrijk IVM met de storing

Geplaatst door

peter (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bedrading(massa's) kontroleren/doormeten.
J.E

janh5107 0
badge

19 jaar

Vaak zijn de massa's van veel komponenten aangesloten op een signaalmassa. Die ligt aan massa via het regelapparaat. Ik heb al 2 keer meegemaakt dat die massaverbinding via het regelapparaat kapot was. Een nieuw regelapparaat kopen is een oplossing maar de draad bij het regelapparaat aan massa leggen werkt ook. In een schema is snel te zien of dat bij u ook het geval zou kunnen zijn. Meet de spaning op de signaal-massa, die zal zo goed als 0V moeten zijn.

Rick9756 0
badge

19 jaar

mooi dat jullie meedenken ik ben nu bezig met alle sensor door te meten + massa conrolle P.S de storing is nu niet meer te wissen hij blijft nu in het geheugen staan.
ik heb er nu schema's bij {ik laat nog wel van mij horen wat de storing is }

peter 0
badge

19 jaar

Rick Donkers een vraag over je verhaal ik heb alles gecontroleerd (alle sensors + massa's ) ik heb nu een groot vermoeden dat dit probleem uit de computer weg komt.
wat bedoel je precies met je verhaal
bedoel je dat een relais in de zekeringkast de ECU niet goed aan massa legt. Want in de zekeringskast zitten een paar relais die de massa verzorgt voor de ECU moet ik deze omzeilen door de ECU direct aan massa te leggen.ik wacht op je antwoordt AFZ Peter Fokke (P.S ik ga er morgen weer mee verder er zit wel een klein beetje druk achter) alvast bedankt.

yacine 0

19 jaar

De min aansluitingen zijn met elkaar verbonden en hebben dan waarschijnlijk een rondje in het schema met de benaming signaalmassa. Deze verbinding ligt nergens aan massa maar gaat naar een aansluiting op het regelapparaat. In de gevallen die ik heb gehad stond er 5V of zoiets op deze signaalmassa. De massa via het regelapparaat was kapot. Door de signaalmassa aan de massa van de karosserie te leggen was het probleem opgelost, wel niet op de juiste manier maar ik heb beide auto's niet meer teruggehad. Als je bij een goed regelapparaat meet tussen de pen van de signaalmassa en gewone massa is de weerstand zeer hoog. Dus is intern niet zomaar doorverbonden. Wat er wel in zit is mij niet bekend.

Rick9756 0
badge

19 jaar

Rick probleem opgelost ECU kapot de massa's is vaak het eerst wat controlleerd van de sensoren en ECU en relais ik heb de ECU laten REP bij ACTRONICS dit was eerst Kleinstaarman Bornerbroek
het bleek dat de chip er niet goed in zat er was veel gesmeerd met tin op de printplaat waardoor de ECU defect is gegaan.
Rick bedankt voor het meedenken.

peter 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.