Volkswagen Passat: lucht in de kachel.

Bouwjaar: 2000

Geachte heren.
ik heb een zeer dringende vraag onder de vw kenners.
het is namelijk zo,ik heb een passat van 2000 met 115 pk pompverstuiver er in.het probleem is als volgt ik hoor in koude toestand lucht in de kachel,dus luchtbellen en dat wijst er meestal op dat de koppakking lek is,maar dan zou je bijv ook een temp verandering waar moeten nemen of je er zou een overdruk in het koelsysteem onstaan maar dat is geen van alle.
Dus heb toen de dichstbijzijnde vw dealer geraardpleegt maar die hadden nooit een lekke koppakking mee gemaakt bij dat type moter.dus heren is a.u.b iemand die mij meer info er over kan geven??


mvg B

barri

Geplaatst door barri (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi

kun je ook aangeven of de tempratuur veranderingen zijn.? of koelvloeistof verlies..

paul,

barri (0), 19 jaar geleden

hoi paul,

Ik heb geen temp. veranderingen en totaal geen koelvloeistof verlies.
Is voor mij ook een raadsel.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


als er verder geen problemen zijn!! zou ik me nog geen zorgen gaan maken...

koppakkingen komen zelden of nooit voor in dit type..


paul,

barri (0), 19 jaar geleden

hoi paul.

maar heb jij dan een verklaring van de luchtbellen die ik hoor,want dat is best hinderlijk?

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


er zou lucht in het systeem kunnen zitten..


paul,

barri (0), 19 jaar geleden

hoi paul.

ik ben het volledig met je eens dat er lucht in het systeem zit.
maar zover ik weet heeft de auto een automatische onluchting,dus ik kan weinig handmatig ontluchten.misschien dat jij nog een handige tip hebt dat zou ik dat graag van je willen weten?

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dus niet zelfontluchtend!!!!

Ontluchten:

Motor koud en uit.
rechter kachelslang die door het schutbord naar de kachel gaat iets terugschuiven, er komt dan een gaatje in de leiding vrij. (er staat een symbooltje op de slang!!!)
Expansievaatje met een radiateurafperspomp onder druk zetten of het vaatje uit de steun halen en hoger dan het schutbord plaatsen.

Laten lopen totdat er koelvloeistof door het gaatje naar buiten komt en dan de slang terugschuiven en de klem monteren.

succes

barri (0), 19 jaar geleden

Hoi harry.

dit wat jij dus vertelt heb ik nooit geweten.
ik wist niet beter dat het zelfontluchtend tenzij er een ontluchtings nippel op zat.

wat bedoel je met laten lopen de koelvloeistof of de motor?

nou harry als zo mijn probleem opgelost is ben ik je zeer dankbaar.

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

de koelvloeistof laten lopen totdat het via het gaatje naar buiten komt, dan de slang terugschuiven (terwijl hij nog loopt) en vasklemmen, dan weet je zeker dat er geen lucht in komt.

hele procedure moet met koude stilstaande motor (in verband met verbrandingsgevaar van je handen en spuitende vloeistof enz.)

Als het hele systeem leeg is geweest moet je eerst vullen, motor starten, en bijvullen terwijl hij draait, motor lopen laten tot dat de thermostaat open gaat (niveau steeds in de gaten houden en eventueel bijvullen) en dan af laten koelen en bovenstaande procedure doen om de kachel te ontluchten.

s6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.