Volkswagen GOLF: Auto schakelt soms niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AHW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Sinds 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een vw golf 1.4 uit 1998. Op het eerste gezicht een prima auto, maar helaas met mankementen.

1. De auto heeft soms een hele slechte koude start. Hij start dan op 3 cilinders, maar binnen 1 sec loopt hij meteen weer goed

2. De auto houdt soms in (vooral in de tweede versnelling), echter niet altijd. Wanneer hij dit doet en ik trap de koppeling in gaat het weer goed. Bij het op laten komen van de koppeling weer hetzelfde probleem

3. Gisteren startte ik de auto en schakelde hij niet meer. Ik kreeg hem wel in zijn achteruit, maar zodra hij in die versnelling schoot, viel de motor uit (zonder op laten komen van de koppeling). Ik heb de auto uitgezet en de koppeling een paar keer ingetrapt. Vervolgens schakelde hij weer goed. Ik hoor geen gerammel of iets dergelijks.

De auto is bij de garage geweest voor de eerste twee punten. Bougies en kabels zijn vervangen, maar het probleem is niet weg. Verder konden ze niks vinden. Het is ook lastig omdat de auto ook 'goede' dagen heeft en dan perfect rijdt.

Ik rijd eigenlijk altijd met mijn kinderen in de auto en door de problemen met de auto vind ik dat wel minder prettig.

Wie weet wat er met mijn auto is?

Groetjes Dominique

dootje87

Geplaatst door dootje87 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Is het inhoud probleem met vochtig weer erger?,het kan ook een isolatie fout in het bobineblok aan de rechterzijde van de motor zijn,sproei daar eens wat water op bij draaiende motor.
Wat het schakelen betreft,Hij schoot met een klap in de achteruit?.
dan kan het zijn dat de hydraulische koppelingsbediening hapert,vaak is de cilinder op de versnellingsbak de schuldige,het koppelingspedaal voelt dan ook wat anders aan.

dootje87 (0), 6 jaar geleden

Bedankt voor je reactie. Ik kon hem zelf alleen nog in zijn achteruit zetten, maar dat gaf een soort schok (alsof je de koppeling veel te snel laat opkomen) en eenmaal in deze versnelling viel de motor uit. De koppeling had ik nog ingetrapt. Nadat ik motor uit heb gezet, koppeling paar keer ingetrapt en opnieuw gestart schakelde hij weer. Ik stond schuin in de berm geparkeerd.. Zou dat invloed gehad kunnen hebben?

Dat inhouden zou inderdaad met vochtig weer wel eens erger kunnen zijn.

Mijn buurman neemt vandaag een kijkje. Ik zal de tip over de bobine doorgeven 😉.

kaleido 1 (965) PRO, 6 jaar geleden

Ik vermoed dat er door een slechte hydraulische cilinder , beneden of boven bij het pedaal er lucht in het systeem is gekomen en de koppeling niet goed meer vrij komt , als je een paar keer hebt gepompt werkt hij weer even.
Op zoek gaan naar de lekkage .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.