Volkswagen Golf IV: Auto start moeilijk

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Goedemiddag,

Mijn vader heeft een Golf 4 waarvan de boubies, bobine's, lambdasonde en accu zijn vervangen. Voor de deur, bij het starten lukt het niet. Na een aantal pogingen gedaan te hebben start deze toch. In het achteruit zetten komt er geen beweging in de auto. Als deze wel achteruit gaat slaat hij na een paar tellen weer af. Na wat pogingen start de auto wel, en rijd deze weer verder.

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn? Ik dacht zelf aan de gasklephuis ivm onregelmatige toerental ook. Of de dynamo of ontstekingsproblemen.

Alvast bedankt!

RMF

Geplaatst door RMF (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

RMF (0), 11 jaar geleden

Niemand?

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Onregelamatig stationair lopen, kun je daar wat meer over zeggen? Loopt heel beroerd, of?

Misschien de bougiekabels verkeerd gemonteerd?

RMF (0), 11 jaar geleden

Ja, hij loopt beroerd, maar het irritante eraan is dat de motor elke keer afslaat. Dat er extra gas gegeven moet worden anders slaat deze ook af. Tijdens het achteruit rijden slaat hij ook vaak af. Koppeling is nieuw, dus dat kan het ook niet zijn, en mijn vader heeft 36 jaar ervaring met rijden, dus aan ervaring of iets fout doen ligt het niet :-).

Lambdasonde is een aantal maanden geleden vervangen, na het zien van een foutcode. Maar dat heeft niks geholpen. Er zijn 2-3 bobines vervangen, maar nooit alle 4 tegelijk.

Las ook dat het de temperatuursensor kan zijn?

MWMautos (0), 11 jaar geleden

Als je gas bij geeft loopt die nog steeds beroerd? Heb je stroom bij alle 4 bougies?

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

ga is kijken of je riem nog op tijd staat het wil wel is voor komen dat de riem een tandje versprongen is

P.D

RMF (0), 11 jaar geleden

Welke riem bedoel je? Distributie, vriem?

bmwpowerm3 (0), 11 jaar geleden

d. riem ja wil wel is gebeuren

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=bmwpowerm3]d. riem ja wil wel is gebeuren[/quote]
Een D-riem verschiet niet zomaar een tandje.
In het geval van jou probleem is dit gekomen na het vervangen van de koppakking, toch ??

Om dit nu als standaard antwoordt te vermelden bij problemen in verschillende topics gaat ons iets te ver...

Moderator Problemcar

RMF (0), 11 jaar geleden

Moet er trouwens een software update plaatsvinden na vervanging van de Lambdasonde?

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Normaal gesproken voor vervanging van een lambdasonde is geen software update nodig.
Als je hebt over een NOX-sensor (waar een lambda sonde is ingebouwd) dan vaak wel.

Wat wel kan helpen is het resetten van de leerwaardes die als gevolg van een defecte lambda sonde totaal verkeerd kunnen staan. Anders kan het even duren voordat het verkeerde weer weggeleerd is.
Heb je het echter over de sonde die een aantal maanden geleden is vervangen, dan heeft ook dat geen nut meer.

Welke sonde is er vervangen? Vóór of Ná de kat?

RMF (0), 11 jaar geleden

De voorste Sonde is vervangen, maar de auto heeft allerlei problemen dus die ik boven heb beschreven. Daarom vroeg ik mij af of het met een update of waardes te maken heeft. En hij is idd zeker 5 maanden geleden vervangen.

Dus het beste is uit laten lezen denk ik?

RMF (0), 11 jaar geleden

De auto is gisteren uitgelezen, en krijgt foutcode: 16804.

Wat wilt dit zeggen?

RMF (0), 11 jaar geleden

Niemand?

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Katalysator is nu ook overleden.

RMF (0), 11 jaar geleden

Zeker? Kan er niks aan gedaan worden?

En als de katalysator word vervangen, moeten beide lambdasondes dan ook?

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

95% zeker. Er zijn altijd uitzonderingen en deze motor loopt nu niet direct erg mooi.
Indien vervanging van de kat noodzakelijk is kun je beter de onderliggende storing eerst laten oplossen.
Dit om te voorkomen dat een nieuwe kat ook weer sneuvelt.
Lambdasondes lijkt me op dit moment niet nodig, er zijn daar toch geen foutcodes op?

Testen van een kat: http://www.picoauto.com/tutorials/cat-ef...

RMF (0), 11 jaar geleden

Is bij u bekend wat de storing zou kunnen zijn? De foutcode komt naar boven, maar wat betekent het precies, wat zou er onderzocht kunnen worden?

Zelf heb ik geen idee waar ik moet beginnen.

Verder geen foutcodes inderdaad.

RMF (0), 11 jaar geleden

Graag een reactie als het kan.

RMF (0), 11 jaar geleden

Zou wel handig zijn als ik een reactie terug krijg. Anders open ik zomaar een probleem hier. Dankuwel alvast.

marioheizenberg (0), 11 jaar geleden

[quote=RMF]De auto is gisteren uitgelezen, en krijgt foutcode: 16804.

Wat wilt dit zeggen?[/quote]
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16...

RMF (0), 11 jaar geleden

Thanks, daar kan ik wat mee :-). Ik heb het uitgeprint voor mijn pa, dan kan hij het meenemen naar de garage.

RMF (0), 11 jaar geleden

Ik gaf eerder al aan dat de auto in zijn achteruit ook niet goed reageerd. Hij slaat vaker af, er moet extra gas gegeven worden, en met gas geven gaat de auto nog niet achteruit. Heeft dat ook te maken met de foutcode?

RMF (0), 11 jaar geleden

Volgens de garage is de Gasklephuis stuk, terwijl eerder foutcode 16804 naar voren is gekomen.

Denkt u dat ik de garage moet geloven, of naar een ander moet gaan en de foutcode moet uitzoeken? Hij heeft de auto niet onderzocht verder, maar als hij de problemen hoort denkt hij dat de gasklephuis stuk is. Terwijl hij degene was die de auto had uitgelezen, en mij deze foutcode gaf. En volgens mijn weten heeft de code met de katalysator te maken, of heb ik het mis?

RMF (0), 11 jaar geleden

Niemand?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.