Volkswagen Golf: auto stuurt zwaar/trekt in stuur

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Van deze Golf is +- een jaar terug de stuurbekrachtigingspomp kapotgelopen,door n.a.w. een te strak gespannen v-riem.
Deze pomp is vervangen door een gebruikte stuurbekrachtigingspomp van een corrado.
Deze heeft het altijd prima gedaan,totdat vorige week de distributieriem is vervangen.
na het vervangen van de riem(geen idee of het toeval is)trekt de auto lichtjes naar rechts in het stuur.....
alleen onder het rijden,tijdens het remmen remt hij zuiver recht.
Verder was er geen stuurbekrachtiging bij stationair toerental;bij verhoogd toerental (vanaf 2000 toeren)was er wel bekrachtiging en bij +- 3000 toeren stuurde hij netzo als het hoort.(riemspanning pomp o.k.)
Na een dag zo gereden te hebben voelde de bestuurder tijdens het rijden op een recht stuk weg bij een snelheid van 100 km per uur een "doffe knal",en voelde een lichte tik in het stuur;auto aan de kant gezet bleek dat er olie uit de dop van het reservoir gespoten was.(olieniveau was o.k.)na verder gereden te zijn heeft hij na ongeveer 3 a 4 km de auto weer aan de kant gezet en toen lekte er ook olie achter de poelie va de pomp weg.
Stuurbekrachtingspomp laten reviseren bij een gerenomeerd bedrijf op dit gebied en er weer ondergezet;na montage dezelfde problemen als voorheen.
-bandenspanning o.k.
-geen wiellagerspeling
-geen speling op stuur
-geen speling op stuur stangen(fusee+stuurhuiszijde)
-geen speling op fusee's
-veerpoot lagers o.k.(maken geen knappend geluid)

daf-gek

Geplaatst door daf-gek (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

ik zou niet zo weten maar van het vervangen van de distrubutieriem en daardoor/na gaan trekken van de auto lijkt me heel sterk.
hebben ze na die vervanging niet gewoon een stoep rand gepakt.
het is namelijk vaak zo dat er op eens klachten zijn na onderhoud.
ik had laatst een 205 en ze beweerde dat na de beurt er een rammel in zat; dat had natuurlijk gekunt.
maar naar lang navragen bleken ze een lekke band gehad tehebben en was het toen ontstaan.
aangezien de krik bij zo nauto onder de motor kap zit en als deze niet goed wordt terug geplaatst dan gaat die rammelen.
ik bedoel maar dat was na zeggen ook na de beurt ; nou niet dus.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.