Volkswagen Golf: golf 3 TDI houd in vanaf 3500 tr

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi

halo,ik heb hier een golf 3 tdi motor 1Z bj 1996 die bij plotseling volgas geven (wanneer de wagen stilstaat)begingt te haperen in hoge toeren en daarna bij stationair toerental begingt te stotteren (bij gas geven begingt hij terug normaal te lopen) wanneer men rijd begingt hij vanaf 3500 toeren steeds in te houden (enkele seconden) daarna enkele seconden weer goed .herkent iemand dit probleem?groetjes gerrit

Van11714

Geplaatst door Van11714 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

p.k.8330 (0) PRO, 17 jaar geleden

Heb je het storings geheugen al uitgelezen? zit er toevallig zo'n "power box" tussen??, daarvan komt het probleem me wel bekent voor, als je dan na dat hij begint te stotteren uit zet en weer start is het probleem waarschijnlijk even weg.

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

ja ,sorry ben vergeten te vermelden dat er geen storingen aanwezig waren. met powerbox bedoel je waarschijnlijk chiptuning,bij mijn weten is dat niet gebeurd met dit voertuig.alvast bedankt voor uw reactie.groetjes gerrit

touaregspecialist (0) PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk valt op dat moment de turbodruk even weg, de magneetklep van de laaddrukregeling is dan defect, heb ik al meer meegemaakt (zit bij het brandstoffilter).
kun je in meetwaardenblok 11 zien, als je die mogelijkheid hebt.

succes!

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

bedankt,zou die magneetklep al die storingen veroorzaken,waaneer ik start en gas geef tot 4000tr dan begingt hij na gaslossen heel slecht te draaien en te bonken,net of hij draait op 2 of 3 cilinders,zelf denk ik dat er een probleem met de pomp is,gisteren kwam er wel een foutcode aanzuigdruk(uigelezen met texa)texa heeft wel heel slechte vertalingen ,aanzuigdruk kan veel betekenen.mvg gerrit

Audifreak763 (0) PRO, 17 jaar geleden

Is niet de zeer beruchte bout van het krukasasriemwiel losgelopen? De symptomen wijzen daar wel op.

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

nee,heb ik 2 maand geleden bij dit voertuig reeds voorgehad en hersteld.bedankt gerrit

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Van11714]nee,heb ik 2 maand geleden bij dit voertuig reeds voorgehad en hersteld.bedankt gerrit[/quote]
Is de krukas toen vlakgeslepen aan de kopse kant, met het speciaal gereedschap?? zo nee, dan geef ik je garantie dat de boel er weer net zo uitziet als twee maanden terug.

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

ja dat is in een revisiebedrijf gedaan waar ik reeds vele herstellingen heb laten uitvoeren en die steeds goed waren uitgevoerd. groetjes gerrit

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Turbodruk meten (dus met losse meter) en vergelijken met wat het systeem binnen krijgt in de meetblokwaarde.
Dit in orde, dan de luchtmassameter checken, voor vergelijk zie www.gerritspeek.nl
Dit in orde, dan houd je de brandstofpomp over........ (en ja, ze kunnen stuk, gebeurt enkele keer meer)

Van11714 (0) PRO, 17 jaar geleden

beste,heb de auto een tijdje aan de kant gelaten maar heb nu luchtmassameter en de rest nagekeken en alles ok,dus gaan we de pomp vervangen.moet men die inleren of werkt die zonder inleren?groetjes gerrit




eigenaar heeft de auto verkocht,hij wou verder geen kosten meer aan de wagen grt gerrit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.