Hallo allemaal,
Ik heb sind gisternacht opeens een raar probleem met me koppeling ik merkte gister op dat als ik een km of 70/80 rijd en dan een dot gas geef dat me toeren dan ineens omhoog schieten totdat ik me gas loslaat en dan rustig gas geef....best vaag>Ik had het ook maar 1 keer met optrekken,en vanavond toen ik 120 reed.
Hij doet dit dus niet de hele tijd maar af en toe zeg maar.
Kan ik er nu vanuit gaan dat mijn koppelongsplaten + ??? op aant raken zijn???
Wat kost zoiets bij de dealer,het vervangen ervan??
MVG,
Robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan inderdaad zijn dat je koppelingsplaat versleten is. Het zou ook kunnen dat de oliekering van de krukas aan de achterzijde bij de versnellingsbak lekt waardoor je koppeling zo nu en dan slipt. In beide gevallen moet de versnellingsbak gedemonteerd worden.
Wat je kunt doen om je koppeling te testen:
Ga rijden in de 2e versnelling tot je ca. 20 tot 25 km/h rijdt. Schakel dan over naar de 4e versnelling.
Geef nu in de 4e versnelling vol gas en controleer of de snelheid van de auto evenredig met het toerental oploopt!
Wat je ook kunt doen is heel even de koppeling intrappen wanneer je in de 2e versnelling ca. 40 km/h uur rijdt.
Het toerental loopt dan heel snel even op maar moet net zo snel weer zakken bij loslaten..
Wanneer je jezelf ervan hebt overtuigd dat de koppeling werkelijk het probleem vormt kun je een prijsopgave laten maken.
Een goede site waar je gelijk een offerte kunt laten maken is www.mijngarage.nl.
Kenteken en gegevens invoeren en je krijgt direct een offerte voor 5 garage's bij jou in de buurt!
Groet, MoEmBaKa
Hoi hoi,
Bedankt voor je uitleg!!
Ik de beide tests vandaag gedaan...bij warme motor want de keren dat ie slipte was dat ook het geval.
Bij test 1 liep de snelheid evenredig met de toerenteller en test 2 deed hij zoals jij beschreef.
Dus ik denk dat me koppeling zelf goed is...
Wat je zei over de oliekering van de krukas,dat die misschien lek zou zijn en daardoor wat olie lekt op me koppelingsplaat en dus slipt klinkt dan ook aannemelijk,zeker als je kijkt dat hij het alleen met een op bedrijfs temp. zijnde motor heeft gedaan en dus ook de motorolie heel wat dunner is dan.
Misschien een domme vraag maar als die oliekering lek is kan je dat dan ook van de buitenkant zien of niet,denk zelf van niet ik zie ook niks maar toch...
Vandaag heeft ie overigens geen ''kuren'' gehad..
MVG,
Robert
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar