Autoradio NIEUW klik-klik systeem,alle kabels lopen als en boom naar iso-stekker(zwart) ik weet niet zeker of het iso word genoemd maar goed.
auto aanleg dealer uitvoering 2 stekkers origineel hier klik ik alles in alles werkt
probleem,autoradio werkt via het contact,sleutel erin komt er al spanning moet alleen aanzetten met de hand is logisch
uitzetten gaat aut.als ik sleutel eruit haal,sleutel in het contact zonder draaien heb ik al prik op de radio
dus sleutel eruit radio uit,sleutel erin radio handmatig aanzetten alles werkt PRIMA
HEt probleem is het geheugen iedere X instellen bas,treble,loud on/off,beep on/off maar vooral irri zijn de radio frequenties
auto is origineel aanvoer kabels lopen naar mannetje stekker toe heb zwart(aarde),geel(memory),en rood(+12v)
ik ga hier niet aan rommelen,de kabels zitten vast aan de zwarte mannetjes verbinding moet ik kabels knippen andere mannetje kopen of met pluggen werken en tape..is origineel moet goed zijn toch
auto radio idem en klikken mannetje verbinding van de auto op de vrouwtje van me radio kan maar op 1 manier dat andere zijn de boxkabels klik-klik erg makkelijk
WAAROM HOUD DE RADIO HET GEHEUGEN NIET VAST?
WAAROM ZOU IK VANAF ME ACCU EEN KABELTJE MOETEN TREKKEN NAAR ME AUTORADIO DIE IS ER TOCH AL ROOD (12V)
AAN DE AUTORADIO LIGT HET NIET SPLINTERNIEUW MET GARANTIE ALLES FUNCTIONEERT
Wat is nou het probleem,moet ik kabels switchen contra dus auto geel op radio rood en auto rood op radio geel
of kabels van de auto rood^& geel bijelkaar brengen naar de rode van de radio dan blijft geel van de radio niet nodig te zijn
ik snap er niks van
probleem us dus alle sis origneel en klik-klik
moet ik werkelijk kabels losknippen experimenteren?
ik snap er werkelijk niks van
wie weet exact wat het is?.
accu is 100% niks wertk als ik sleutel uit het contact haal..erin werkt alles van de auto dan pas komt er 12V
moet er nu werkelijk een kabeltje getrokken worden zodat als de auto uit staat en opslot de accu me radios geheugen vasthoud
raakt de accu dan niet op op den duur,zit er geen battery ofzo in de radio
wat een gedoe zeg..
alvast bedankt
voor de oplossing der oplossingen niet te moelijk svp ik ben nog lerende voor elektro
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hey,
kijk eens in mijn topic onder het jouwe!!!!
gaat helemaal niet hetzelfde probleem zijn maar mss wel een mogelijk antwoord zoals:
rode kabel op de gele steken en de gele kabel op de rode.
eens proberen!!
grtz
N.v.t.
18 jaar
Toch staat de oplossing onder jouw topic, of je het leuk vindt of niet. De constante en de geschakelde plus moeten worden omgewisseld. Dat kunje ook doen door de stekkertjes even los te klikken uit de ISO-stekker en ze vervolgens in het juiste "kamertje" te steken.
Voila, zo eenvoudig is het zoals Jan Stuiver het zegt...
Succes
18 jaar
N.v.t.
18 jaar
De stekkertjes zitten met een "weerhaakje" vergrendeld in de ISO-stekker. Dat haakje moet je even met een dun voorwerp indrukken. Er is ook wel speciaal gereedschap voor, maar dat is voor één keer niet lonend.
N.v.t.
18 jaar
controleer eerst eens of er wel stroom blijft staan op geel als je het contact uit zet gebeurt veel bij vw dat het contact blokje er mee op houd
18 jaar
[quote=herman4534]controleer eerst eens of er wel stroom blijft staan op geel als je het contact uit zet gebeurt veel bij vw dat het contact blokje er mee op houd[/quote]
JA als ik sleutel in het contact laat meet ik spanning,zodra sleutel eruit niks meer
Toch maar advies gevolgd van anderen die hadden gereageerd de gele(memory) geswitcht met de rode kabel en toen aangesloten!.
was ff aankloten maar kreeg kabels zonder gereedschap eruit en weer op de juiste plaats op de iso
18 jaar
en houdt de radio nu wel zijn geheugen vast ?
N.v.t.
18 jaar
Samenvattend:
Motor sloeg af,De kabel v/de gaspedaal wat strakker gezet,gasklep weer gereinigd,alle slangen gecheckt,bougies etc...etc...
Motor maakt +/- 600 stationere toeren dit is gelijk gebleven ,maar slaat niet meer af GELUKKIG!.
Het zgn.INLEREN zal ik nooit leren,want het zgn resetten is me weer niet gelukt,ik heb wel de [+] pool van de accu zo'n 45 minuten eraf gehad!.
De autoradio met iso-stekkers en de vele kleuren zijn in orde,nieuwe autoradio cd/speler wat wil je...
Van de auto liepen ook alle kabels,met hele bijzondere kleuren naar iso-stekkerd,nameten & trekken had ik 2 NIET angesloten kabels in me handen,1x geel 1x Blauw!!.
Ik heb dus nu enkel wat werkt & angesloten is via iso-stekkers op de autoradio rood[+] & zwart[massa]..
blauw grijs?
blauw/wit?
en nog 1 kabel geen idee waarvoor ze dienen,in totaal heeft de auto 5 kabels welke ALLEN WEL aangesloten zijn en netjes samenkomen op de iso-stekker -mannetje]..
Ik moet de gele voor de memory nog trekken,de vraag is hoe & waarvandaan???
Kan deze samenkomen met de rode[+]???of moet het apart???
de blauw/grijze is nu angesloten via iso-stekker op de gele[memory] van de autoradio maar houd dus het geheugen niet vast
wat deze blauw/grijze moet voorstellen???
Als ik meet meet ik alleen op de RODE [+12v] bij contact,sleutel eruit meet ik niks!!..
iedereen bedankt we zijn er bijna
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar