auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lupo: Bevroren motoren VW Lupo

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,4 16V

Beste VW vrienden,

Ik heb mijn oog laten vallen op een tweetal Lupo,s allebei van 2001 met rond de ton op de klok.

Het gaat in beide gevallen om een 1,4 16V 75PK

Ik hoor en lees veel negatieve verhalen over bevroren motoren en defecte versnellingsbakken.

Komt dit werkelijk vaak voor of zijn dit incidenten.En vanaf welk bouwjaar heeft VW als het waar is
deze problemen opgelost.

Alvast bedankt voor uw reacties.

vrgr
Henk

Geplaatst door

klavers (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Versnellingsbakken geven idd wel eens problemen, bevroren motoren is mij niet bekend.
Het is niet het meest betouwbare autotje wat er te koop is dus kijk goed uit naar de technische staat.
Ze worden soms ook voor een zeer lage prijs verkocht.
interresanter zijn de dieseltjes, deze zijn een stuk beter dan de 1400 motoren.
Heel veel handelaren blijven zitten met een overschot aan lupo's en dat heeft een reden.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Hallo Christiaan,

Dus een Lupo kopen brengt wel risiko,s met zich mee.

Wat bevroren motoren betreft,bedoel ik eigenlijk dat in de winter bij korte ritten
de carterontluchting kan bevriezen,hierdoor kan dan de oliepomp de olie niet meer rondpompen,
en de rest laat zich raden. En dit schijnt vaak voor te komen.De diverse fora (bv Motor-talk.de
staat er vol mee.En ik vind het vreemd dat VW in al die jaren dat ze de Lupo en ook de Arosa
gemaakt hebben dit nooit opgelost hebben.
Zou de autohandelaar waar ik pas ben wezen kijken naar een andere auto dan toch gelijk hebben,
die zei nl , VW heeft een goede naam en Alfa en Fiat maken het waar.Ik vrees van wel.
Ik rij nu in oude VW Golf 2 1,6 van 1983 met 296000KM achter de wielen,en ik heb deze Golf
al heel lang en nagenoeg probleemloos op wat kleinigheden na en natuurlijk het normale reguliere
onderhoud en slijtage.
Nog maar eens even goed nadenken wat te doen.

vrgr
Henk

klavers 0

13 jaar

Een oude golf is qua betrouwbaarheid in geen vergelijk met een lupo of polo van deze bouwjaren.
natuurlijk zijn het goeie auto's maar wel met vaak dezelfde problemen en storingen, ik loop er zelf met een grote boog omheen en dat is jammer want het zijn leuke wagentjes.
Het rijd echter wel met grote aantallen rond dat als er wat is je wel snel een specialist of onderdelen hebt gevonden, zie dat als een pluspunt.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Er is door Volkswagen wel degelijk wat bedacht voor deze type motoren en carterventilatie. Er is een modificatie beschikbaar dan krijg je een voorverwarmd carter ventilatie systeem, wel kostbaar want motorregelapparaat moet dan ook vernieuwd worden. Bevriezings problemen komen veelal voor als er alleen maar korte stukjes met de auto wordt gereden (vocht gaat er dan niet uit) ieder jaar tijdens onderhoud even schoonmaken en met de luchtspuit erdoor voor de winter en je hebt geen probleem.

Kantelende zuigers is ook een probleem bij deze motoren, vooral bij koude motor hard tikken en overmatig olie verbruik

GC93V8 0

13 jaar

[quote=GC93V8]Kantelende zuigers is ook een probleem bij deze motoren, vooral bij koude motor hard tikken en overmatig olie verbruik[/quote]
Bovenstaande is bij dit type motor het grootste struikelblok, kijk goed uit WAT je koopt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Hallo mensen,

Allemaal bedankt voor deze informatie.

Hier kan ik verder mee.

vrgr
Henk

klavers 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.