betreft volkswagen cabrio 3 uit 1995
hallo ik heb hiero een cabrio staan met het volgende probleem.
de bezine meter doet het vanaf de 1 ofandere moment niet meer.
de vlotter is goed, de bekabeling naar de zekerringen kast ook goed,
vanaf de zekeringkast gaat een witte tros draden naar de teller, met 32 draden,
nou is mijn vertelt dat op draad 21 plus moet komen als het contact aan staat, dat gebeurt niet.
dan zou je zeggen zekering kast kapot, maar als je hem rechtstreeks op die kabel boom,
vanaf de pomp zet werkt het ook niet. ( blauw zwarte draad )
zelfs als ik hem zelf met de spanning meter aanstuurt werkt het ook niet.
kheb ook verschillende tellerklokken geprobeert
iemand enig idee ????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nr 21 is inderdaad van de brandstof meter, Maar het lijkt me niet dat daar een + op moet komen, dan heb je kans dat je de meter kapot maakt of deze slaat naar max uit.
Meet je wel een weerstand op de vlotter, ook als je deze heen en weer beweegt ?
Als de vlotter en bedrading goed is zoals je zegt, moet het in de teller zitten, maar ook dat werkt niet..
Lila / Zwart is het signaal van de vlotter achter bij de tank, bruin / blauw de massa van de vlotter, de rood / gele kabel is de spanning van de brandstofpomp en de bruine ernaast de massa van de pomp.
Door zo overal wat spanning op te zetten heb je kans dat deze teller nu wel defect is..
volgens de help desk
is draad 21 de retour + die vanaf de teller ( bezine meter ) terug komt
ik heb op nr 13 dat is de ingaande + naar de meter daar heb ik wel gewoon spanning op maar de retour die komt niet terug.
ik heb voor de zekerheid van een goed werkende meter ( van een rijdende auto ) de brandstof pomp compleet overgezet en nog doet tie het niet
ik ga nu nog proberen om de zekering kast om te wisselen want ik krijgt er hooft pijn van
anders maak ik wel een gat in de tank met een pijl stokl haha
iemand nog een suggestie van wat het probleem kan zijn
ik laat het horen hoe het is afgelopen met de zekering kast
Nr 13 is de geschakelde +, dus bij contact aan moet je daar de accuspanning op meten..
Meet je wel een variabele weerstand als je op de vlotter meet en deze heen en weer beweegt ?
Doet de temp meter het wel goed op de km teller unit ? Zo nee, controleer dan eens de spannings stabilisator..
Zie ook :
[url=http://img684.imageshack.us/i/47720372.p...][img]http://img684.imageshack.us/img684/9396/...[/img][/url]
14 jaar
hey bedankt ik ga morgen met deze gegevens gelijk aan de slag ik laat het weten
hehe probleem gevonden
achter de zekeringkast draadje kapot
bedankt voor de moeite
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar