Bij mijn Passat is vandaag heel langzaam de binnenverlichting "gestorven"
Bij het openen middels de CV gaat niks branden
na rijden contact afzetten, gaat ook niks branden
Bij het openmaken van willekeurig welk portier gaat er ook niks meer branden.
Ook de knopjes reageren nergens meer op.
Dus helemaal geen enkele manier werkt om de binnenverlichting aan te krijgen.
Ik heb nog wel een paar keer de binnenverlichting heel zwak zien branden bij de achterportieren
Een keertje of drie heel zwak die van voor, als ik hem op "aan" heb gezet
en daarna helemaal niks meer
Wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Duurt effe zonder hulp, maar uiteindelijk toch gevonden.
Een draadbreuk bij de comfortmodule, waar een rood-zwarte draad vertakt wordt naar 5 andere rood-zwarte draden
Net voor de vertakking zat een breuk
Komt wel vaker voor dat er bedrading onder de mat stuk is maar is meestal het gevolg van waterlekkage. Was het niet nat daar toevallig? Zo ja dan ook de waterlekkage verhelpen. Komt dan meestal langs deurplaat/ruitmechaniek door of vanuit de paravan, bij deze kan de afvoer verstopt zitten of hij lekt naar binnen via de box waar de bedrading naar binnen gaat.
De mat was lokaal vochtig, maar niet kletsnat
10 jaar
Water komt vaak binnen via deurpanelen, bekend probleem bij passat-bora-golf en seat leon-toledo.
Deurpanelen verwijderen en onderkant van aluminium plaat afkitten, doe ze gelijk alle 4.
De deurpanelen zijn allemaal kurkdroog, dus ik verdenk de bedradingsingang in de paravan
Die bij de interieurfilter heb ik al eens helemaal afgekit. Daar ging alles vrij vlot uit elkaar.
Hoe pak ik dat aan bij de bedrading doorvoer?
Kan die hele doos eraf?
Wat moet ik dopen om het daar ook voor elkaar te krijgen, dat ik de ruimte heb om fatsoenlijk af te kitten
10 jaar
[quote=bobbes]De deurpanelen zijn allemaal kurkdroog, dus ik verdenk de bedradingsingang in de paravan[/quote]
De deurpanelen worden zelf NIET merkbaar nat. Het water sijpelt tussen de alu plaat en het portier door en vervolgens komt het tussen het portier en de onderzijde van de portierbekleding vandaan, sijpelt op de plastic dorpelbescherming en loopt dan vervolgens op de bekleding naar binnen en blijft lekker tussen tapijt en vloermatten hangen.
Hoe langer dit duurt, hoe meer water zich verzamelt en o o o wat een lol wanneer al het iso materiaal ONDER de vloerbedekking vol water zit.....
10 jaar
Zijn de twee ontwateringsgaten onder de paravan wel open...?
10 jaar
Bij geen van de deurpanelen heb ik vocht gezien.
Ook niet onderin en ook niet tussen rubber en dorpelbescherming, dus vandaar mijn conclusie dat het daar niet vandaan komt.
De paravan staat ook gen water in.
De gaten links en rechts van de accu zijn open
10 jaar
Beste is alles wat je ziet bij/rond pedalen in die hoek alles droog te maken (indien vochtig), dan met een tuinslang/sproeier links op je voorruit richten maar ook tegelijk dat het water langs de gehele linker deur stroomt en hem op nevel zetten en dan na een tijdje goed kijken of je druppels oid ziet. Mocht hij lekken via ruitmechaniek (achter deurpaneel) dan zie je een waterspoortje lopen onder tussen het deurpaneel langs wat dus aan de binnenkant op de binnendorpel terrecht komt, anders zie je druppels ergens vanaf de bedrading bij de pedalen of ergens in die hoek. Let wel op, bij waterlekkage moet je vaak echt goed kijken waar het vandaan komt, het kan zo binnen 1 minuut naar binnen zeiken maar het kan ook 20 minuten duren voordat je iets gaat zien, waterlekkage is vaak wel lastig te vinden.
ff vooruitlopend op de zaken;
een lek deurpaneel, dat zal ik met wat kit een heel eind kunnen komen om eea af te dichten
Maar hoe pak ik het kabel doorvoer gat in de paravan aan?
10 jaar
Zou eerst gaan sproeien en kijken waar en of je lekkage hebt, daarna pas wat aan die kabeldoorvoer doen.
Maar als je toch wilt doen dan paravanplaat verwijderen en wissermechaniek verwijderen en dan kan je erbij, maar als het niet lekt dan zou ik er vanaf blijven.
draadbreuk was het probleem
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar