Volkswagen Passat: Binnenwerk katalysator trilt + aircoventilator lager stuk.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (66kW)

Vraag 1
Bij een bepaald toerental begint mijn "binnenwerk" van de katalysator te trillen wat een steeds hinderlijker geluid begint te worden.
Heeft er iemand een oplossing hoe ik dit binnenwerk wellicht zou kunnen vastzetten, of toch maar een nieuwe kopen ?

Vraag 2
Kan ik de aircoventilator eruit halen zonder mijn front uit te bouwen ??
Zo ja, hoe kan ik dit dan het beste losmaken ??

Gr. Wim

passat007

Geplaatst door passat007 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wim

Als hij rammelt,kun je hem hoogstens vervangen,vast zetten is helaas geen mogelijkheid.

Zeker dat de kat rammelt en niet bv het hitteschild ?

Gr Stefan

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

Katalysator openslijpen, binnenwerk eruit halen en dichtlassen. Gevolg een minder rokende motor met meer kracht als je ook nog de EGR dichtgooit.

Maakt voor de APK niet uit, hooguit positief want de K waarde wordt minder doordat de kat niet leeggeblazen wordt.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Katalysator hoeft niet open geslepen te worden, is vrij vlot zo leeg te halen...

Gr. paul

Santa (0), 14 jaar geleden

Met een langwerpig voorwerp wat "ragwerk" verrichten..........
Denk dat Jos de boel ook niet openhaalt en dichtlast.........
Toch......????

passat007 (0), 14 jaar geleden

1.
Goede tip van Paul en van jezelf, moeite van het proberen meer dan waard, hij gaat dan minder roet
uitblazen las ik, gaat hij dan ook meer lawaai produceren en krijg ik geen problemen met mijn APK als ze erachter komen dat er geen binnenwerk meer inzit. ??

2.
Hebben jullie nog een antwoord over de vraag met de aircoventilator.

3.
Ik had ook nog een vraag gesteld over knak in mijn stuurinrichting (zie topic nog steeds "kank"in stuurinrichting)
Zou lager kunnen zijn of stabilisatorstangrubbers ???

Gr. Wim

EG (0), 14 jaar geleden

Een diesel hoeft volgens de wet nog steeds geen Katalysator te hebben hoor. Niet voor de apk en zeker niet voor de wet.

Je kan hem dus veilig leegrammen. Is heel wat goedkoper dan een ander kat derop gooien...

TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=passat007]2.
Hebben jullie nog een antwoord over de vraag met de aircoventilator.


Gr. Wim[/quote]
Nee je hoeft het voorfront niet eraf te halen of in service stand te zetten.
De ventilator zit met 1 kruiskop schroefje vast, als deze is verwijderd kun je dmv aan de ventilator te draaien (bajonet sluiting) de ventilator verwijderen.
De stekker van de ventilator zit naast de rechter koplamp.

Het is een veel voorkomend probleem dat deze ventilators de geest geven, maar controleer toch even of de ventilator draait met rechtsreeks 12 Volt te geven.

passat007 (0), 14 jaar geleden

Theo, goedemiddag
Kan ik dan ventilator incl. het huis losdraaien of alleen de ventilator ??
Heb je wellicht hier een afbeelding van ??
Gr. Wim

TheoStek (0) PRO, 14 jaar geleden

Je draait de ventilator uit het huis en een afbeelding heb ik ook.

succes.

[url=http://img20.imageshack.us/i/aircofan.jp...][img]http://img20.imageshack.us/img20/5606/ai...[/img][/url]

passat007 (0), 14 jaar geleden

Theo, hier heb ik wat aan.
Bedankt voor de info, probleem ventilator is opgelost
De oplossingen over de katalysator zijn ook meer dan duidelijk
Heren bedankt............
Gr. Wim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.