close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Binnenwerk katalysator trilt + aircoventilator lager stuk.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (66kW)

Vraag 1
Bij een bepaald toerental begint mijn "binnenwerk" van de katalysator te trillen wat een steeds hinderlijker geluid begint te worden.
Heeft er iemand een oplossing hoe ik dit binnenwerk wellicht zou kunnen vastzetten, of toch maar een nieuwe kopen ?

Vraag 2
Kan ik de aircoventilator eruit halen zonder mijn front uit te bouwen ??
Zo ja, hoe kan ik dit dan het beste losmaken ??

Gr. Wim

Geplaatst door

passat007 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wim

Als hij rammelt,kun je hem hoogstens vervangen,vast zetten is helaas geen mogelijkheid.

Zeker dat de kat rammelt en niet bv het hitteschild ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Katalysator openslijpen, binnenwerk eruit halen en dichtlassen. Gevolg een minder rokende motor met meer kracht als je ook nog de EGR dichtgooit.

Maakt voor de APK niet uit, hooguit positief want de K waarde wordt minder doordat de kat niet leeggeblazen wordt.

paulmichiel 0
badge

15 jaar

Katalysator hoeft niet open geslepen te worden, is vrij vlot zo leeg te halen...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Met een langwerpig voorwerp wat "ragwerk" verrichten..........
Denk dat Jos de boel ook niet openhaalt en dichtlast.........
Toch......????

Santa 0

15 jaar

1.
Goede tip van Paul en van jezelf, moeite van het proberen meer dan waard, hij gaat dan minder roet
uitblazen las ik, gaat hij dan ook meer lawaai produceren en krijg ik geen problemen met mijn APK als ze erachter komen dat er geen binnenwerk meer inzit. ??

2.
Hebben jullie nog een antwoord over de vraag met de aircoventilator.

3.
Ik had ook nog een vraag gesteld over knak in mijn stuurinrichting (zie topic nog steeds "kank"in stuurinrichting)
Zou lager kunnen zijn of stabilisatorstangrubbers ???

Gr. Wim

passat007 0

15 jaar

Een diesel hoeft volgens de wet nog steeds geen Katalysator te hebben hoor. Niet voor de apk en zeker niet voor de wet.

Je kan hem dus veilig leegrammen. Is heel wat goedkoper dan een ander kat derop gooien...

EG 0

15 jaar

[quote=passat007]2.
Hebben jullie nog een antwoord over de vraag met de aircoventilator.


Gr. Wim[/quote]
Nee je hoeft het voorfront niet eraf te halen of in service stand te zetten.
De ventilator zit met 1 kruiskop schroefje vast, als deze is verwijderd kun je dmv aan de ventilator te draaien (bajonet sluiting) de ventilator verwijderen.
De stekker van de ventilator zit naast de rechter koplamp.

Het is een veel voorkomend probleem dat deze ventilators de geest geven, maar controleer toch even of de ventilator draait met rechtsreeks 12 Volt te geven.

TheoStek 0
badge

15 jaar

Theo, goedemiddag
Kan ik dan ventilator incl. het huis losdraaien of alleen de ventilator ??
Heb je wellicht hier een afbeelding van ??
Gr. Wim

passat007 0

15 jaar

Je draait de ventilator uit het huis en een afbeelding heb ik ook.

succes.

[url=http://img20.imageshack.us/i/aircofan.jp...][img]http://img20.imageshack.us/img20/5606/ai...[/img][/url]

TheoStek 0
badge

15 jaar

Theo, hier heb ik wat aan.
Bedankt voor de info, probleem ventilator is opgelost
De oplossingen over de katalysator zijn ook meer dan duidelijk
Heren bedankt............
Gr. Wim

passat007 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.