Ik heb een golf 6 2.0tdi 110pk. Laatst heb ik gemerkt dat mijn motor trilt, na een meting is gebleken dat een verstuiver te veel in spuit. Deze is gereviseerd, en langzamerhand begint het probleem terug te komen. Ik heb al een afspraak gemaakt om ze te vervangen. Maar vanmiddag heb ik ongeveer 60km gereden met blauw/witte rook als ik optrek, vooral rond 2500 toeren gebeurde het en daarna geen rook. Toevallig heb ik mijn auto gisteren laten uitlezen en zag dat de lambda sensor foutcode gaf. En er zit sinds een week een powerfilter in. (Auto was hele tijd aan het regenereren, en motor werd zo warm dat radiator ventilatie begon te draaien)
Nou kunnen er verschillende oorzaken zijn,
- verstuiver die vervangen moet
- powerfilter die evt voor problemen zorgt
- lambda sensor die niet goed werkt
- turbo die het gaat begeven
- meerdere enge oorzaken die Google aangeeft
Waar moet ik volgens jullie aan denken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lang regenereren en de lambda sensor fout zullen wel met elkaar te maken hebben.
Ik zou die fout laten oplossen en dan verder kijken.
Wat betreft dat zogenaamde power filter zou ik terug gaan naar standaard.
Die filters maken alleen maar een hoop herrie en als er wat met het vermogen gebeurt dan is het dat je minder krijgt door het aanzuigen van warme lucht uit de motorruimte.
Laat dan ook gelijk de hoeveelheid asmassa in het partikelfilter uitlezen,als het filter bijna vol is met as,ik dacht 60gram,dan is het filter snel verzadigd en blijft hij regeneren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar