Klepstoters zijn 2x vervangen bij de VW dealer, de kop is daar ook nagekeken. Toch bijven de klepstoters tikken. Echter dit tikken is niet altijd te horen. Meestal na veel stoppen en optrekken, stadsverkeer. Het lijkt mij ook de vacuumpomp niet te zijn, na een paar keer intrappen van de rem, blijft het tikken.
Kan het klepperen van de klepstoters schade aan de motor veroorzaken?
Wie weet er een oplossing?
(Caravelle 2.5 TDI LWB, 1-2001, 125.000km, Climate Control, standverwarming)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de oliedruk niet te laag?
kan het niet de stotter zijn van de vacuumpomp?
die willen nog wel eens speling krijgen in de cilkop.
omdat je ook zegt dat het niet altijd aanwezig is.
het lijkt mij als het een klepstotter is dat het constant aanwezig is.
succes max.
Bedankt alvast voor de reacties.
Het getik van de de vacuumpomt zou weg moeten gaan bij een aantal keer flink intrappen van rempedaal, voor zover ik weet, maar het getik blijft dan wel aanwezig.
Hoe laat ik oliedruk controleren? En wat zou daar aan te doen zijn?
20 jaar
dit af en toe terug komen van tikken kamt vaak voor by 2.5tdi"s
myn vried die by volkswagen zit zegt als hydraulische stoters goed zyn dat dan komt van vacuumpop
Oliedruk meten is makkelyk je koopt een oliedrukmeter van midlock je draait de oliedrukzender er uit je sluit hem daar op aan met bygeleverde hulpstukken let wel opdat ergeenolie lekt
hy moet zoizo boven 2.5bar aangeven oliedrukmeter kost 90E
ik pas een gekocht ik zelfde probleem by audi a4 met tikkend daar was de oliedruk goed
succes asim
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar