Volkswagen Benzine 1.8 20 klep turbo: Bobine

Bouwjaar: 2001

Wie weet de stand van zaken mbt tot de staafbobines in de benzine turbo motoren van VAG.
Seat, Volkswagen, Skoda en Audi waarin dezelfde motor geplaatst wordt hebben hetzelfde probleem.
De 1.8 liter 20 kleps turbo motoren hebben op elke cilinder een staafbobine zitten.
Om de haverklap gaan deze vooral bij nat weer kapot.
Ze worden stilzwijgend tot 3 jaar na aankoop onder garantie vervangen.
Er schijnt nu een beter gemodifeerd type staafbobine te zijn.
Dit verbeterde type wordt echter niet preventief (4 stuks)gemonteerd.
Pon Seat wijst naar de dealer, de dealer wijst naar Pon Seat.
Kennelijk is het beleid; 3 jaar lang met panne kunnen staan met garantie en daarna met panne zonder garantie.
Moet er geen recall komen?
Graag jullie mening, een programma als Radar lijkt een optie om je recht af te dwingen.

Arjen630

Geplaatst door Arjen630 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Jacob4830 (0), 19 jaar geleden

Arjen,

wellicht wat laat: ik heb vandaag een bobine vervangen van mijn passat 1.8T van 2002. Geen coulance volgens de dealer. Ik heb dit uitgezocht: het blijkt dat er 5 jaar of 999.999 km coulance op deze dingen zit... Bij Volkswagen worden de overige niet preventief vervangen, bij Audi wel! Ik ben terug gegaan naar de dealer en heb mijn geld terug gekregen. Geen excuus, dat was teveel gevraagd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.