close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat TDI 110 pk automaat: egr klep

Bouwjaar: 1999

Ik heb de moed bijeen geraapt en ga zelf de egr klep met een stukje blik afsluiten.Aleen : er zitten 2 aansluitingen op het huis van de egr klep: 1 is aangesloten op een buis die vanaf het uitlaatspruitstuk komt en 1 is aangesloten op de inlaat. Als ik de berichten lees over het afsluiten van de klep wordt een dichte pakking geplaatst in de aansluiting op de inlaat. Is dit correct? Moet de afsluiting op de naden gasdicht zijn?

Geplaatst door

wicher (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je'm af wilt sluiten, dan moet dat inderdaad bij de uitlaat. Overigens: Het kan zijn dat het motormanagement een probleem herkent: als de UGR opent moet de luchtmassa dalen. Als de computer dit niet ziet, kan hij een storing opslaan en misschien zelfs een noodprogramma starten.

Wie weet overigens of dit probleemloos kan. Ik heb ooit ergens gelezen dat de uitlaatgassen hierdoor warmer worden.

dutch123 165

21 jaar

Nu begrijp ik er even niks meer van.Steeds begrepen dat de EGR klep probleemloos kon worden afgesloten en nu lees ik dat er toch problemen kunnen ontstaan.

wicher 0

21 jaar

Ik maak bij die diesels de egr klep altijd dicht met een pakking en ben daar geen problemen door tegengekomen terwijl er auto's bij zijn die meer dan 300000 km gelopen hebben met deze klep afgesloten.

Alle auto's worden elke beurt uitgelezen en heb ook daar nooit storingen.

jos_br.5982 0

21 jaar

Vandaag EGR klep dichtgemaakt aan uitlaatzijde. Dichtgemaakt met stuk uit oud nummerbord (aluminium), blikschaar is daarbij wel nodig. Verf er afgebrand. Plaatje is 1 mm dik, hopelijk is dat genoeg. Vloeibare pakking erbij gebruikt, hittebestendig tot 280 graden, hopelijk voldoende. Onderste bout is er met inbussleutel gemakkelijk uit te krijgen. Ik had alleen de pech dat er een en ander in motorruimte viel waardoor de beschermplaat er af moest. Klus is gemakkelijk te doen. Eerste indruk is betere trekkracht maar ook pas dieselreiniger in tank gedaan. Auto heeft 114000 km gelopen.

Mijn vraag is nog wel of de vacuumslang afgedopt moet worden. of is dit niet nodig?

wicher 0

21 jaar

Dit is niet nodig.

Als je verschil merkt betekent dat dat je egr klep niet goed functioneerde.

jos_br.5982 0

21 jaar

via google deze topic gevonden dus zodoende een zeer later reactie...

ik heb een volvo s80 met een audimotor, de 2.5 tdi deze egr klep werkt niet meer en wil deze dus ook dicht maken, moet ik nog ergens op letten ? weten jullie misschien een site of wat ook ?

nu brand het motormanagement lampje namelijk maar bij de dealer kost het me meer dan €400,- om te laten maken en dat ben ik niet van plan !!

bedankt,
groeten gerard

Geer3469 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.