Volkswagen 0: bora 1.4 16v rammel in voortrein

Ha specialisten,
Probleem, ik ben dus al een tijdje bezig met een rammel in een vw bora 1.4 16v van het jaar 2000. Het komt uit de voortrein, op een gladde weg hoor je het niet, op een hele hobbelige weg ook niet,drempels niet, maar wel bij het zogenaamde gat in de weg, dan denk je namelijk dat de auto in tweeen breekt. Gewoon bij rechtdoor rijden, alle snelheden.

Het klinkt alsof er een fuseekogel uit ligt, maar dat is niet zo, geen speling, nergens speling. Het is volgens mij bij het linker en rechter wiel hetzelfde verhaal maar rechts is het geluid erger. Ik heb de stabilisatorstang eindjes al vernieuwd. Dat was het dus niet. Nu vermoed ik dat het de achterste rubbers van de draagarmen (voor) zijn die zo rammelen, als je namelijk tegen het wiel duwt (van voren) zijn deze heel flexibel en ze zien er droog, scheurderig en losgelaten uit. Ik weet alleen niet of dit normaal is. Klant woont in een straat met van die hele lelijke drempels.

Komen de draagarmen vaker voor? Of ben ik dan iets stoms aan het doen? Ik zou het namelijk anders echt niet meer weten..
Graag tips en adviezen!!

In de motor zit ook een tik die klinkt als een kantelende zuiger, wordt ie oud mee denk ik, maar komt dit ook vaker voor?? Het is niet de kleppentrein.

Alvast bedankt, Wouter

w_vahl

Geplaatst door w_vahl (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Benny Vee (0) PRO, 16 jaar geleden

Stabilisatorstangrubbers + bijbehorende klemmen vervangen.
Kantelende zuigers bij een bora 1400 van 1999 komt vaker voor en kan die inderdaad wel oud om worden.

garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden

idd. rubbers die om de stang zitten zijn vaak de boosdoener..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.