Volkswagen Passat: borrelen in kachelradiator

Bouwjaar: 2001

hallo we hebben een passat tdi automaat pompverstuiver en als je
weg wilt rijden even in het begin hoor je dat er lucht in het koel systeem zit is hier een speciale manier voor om hem te onluchten?

wanne

Geplaatst door wanne (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Suzuki11217 (0) PRO, 18 jaar geleden

HALLO ALS IK HET JUIST HEB MOET JE DE BOVENSTE KACHELSLANG KLEM LOS MAKEN EN DE SLANG IETS TERUG TREKKEN NIET HELEMAAL ERAF DAN KOMT HET ONTLUCHTINGSGAATJE VRIJ. VEEL SUCCES

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je wel een afpers pompje bij nodig, het niveau in het tankje is n.l. lager dan de ontluchtopening.

Doe het zeker niet bij een draaiende of warme motor, als je de klem dan losmaakt en de slang iets verschuift knalt hij er af en beland je in Beverwijk (brandwondencentrum).... Je krijg dan namelijk een spuiter heet koelvloeistof

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Niet om het 1 of ander maar hoor je toevallig niet de airco? die maken ook geluid in het begin(stromend/borrelend geluid)
Daar kun je helaas niets aan doen.
suc6

Jurgen6043 (0) PRO, 18 jaar geleden

Die auto's ontluchten zichzelf als er verder geen koelingsproblemen zijn kan er toch niks aan doen, word de kachel wel warm dan?? Anders kan waterpomp ook wel eens kapot zijn(te weinig circulatie. Maar dan word motor wel gauw te warm dus merk je gauw genoeg

Jurgen

Suzuki11217 (0) PRO, 18 jaar geleden

Je moet toch ff extra ontluchten , komt het dan weer terug heb je waarschijnlijk een kapotte koppakking . Ook al is deze van metaal en kun je er bijna niks aanzien geeft het toch een probleem , ik namelijk ook zo'n geval meegemaakt.

dupl-u-34824-5dd14a8564ef5+martboro (0), 18 jaar geleden

koelsysteem onlucht zichzelf dmv overdrukventiel in de dop van je reservoir, als de motortemperatuur goedblijft en de koelvloeistof op pijl, is er niks aan de hand. blijft hij borrelen en wordt het heftiger, zakt je koelvloeistofpijl en wordt je kachel niet warm, zou je aan een lekke koppakking kunnen gaan denken of een lek in je systeem. even in de gaten houden dus.

wimnul12266 (0), 18 jaar geleden

Ik heb het zelf ook gehad bleek te gaan om de koppakking.
Het is ook te zien aanhet expansievat waar een meer als normale druk op staat.
Koppakking vervangen en het geborrel is weg !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.