Hallo,
Onlangs heb ik mijn bougies vervangen voor nieuwe, maar sindsdien neemt hij meer benzine te zien via het dasbord verbruiks indicatiemeter.
Het volgende heeft zich voor gedaan ik heb via de groothandel mijn bougies gehaald eerst een oude mee genomen voor het typenummer maar deze hadden ze niet (Bosch F7HPP222U) ik kreeg van hun via het systeem opgezocht NGK BKUR6ET nummer 6437 maar dit was wel een andere, kleiner en met driepuntvonk ontlader, naar gevraagd of het klopte werd met ja beantwoord.
Deze er toch ingedraait maar eerst liep het wel goed maar het viel mij op dat de motor niet goed liep, ook een keer gehad dat hij niet wou starten, en dat hij een keer afsloeg bij te weinig gas geven maar daarna moeilijk wou herstarten, ook bleek dat hij meer benzine nam b.v. voorheen 5.1 verbruik bij 80 km nu 5.4
Terug naar de groothandel, ik zei er klopt iets niet, zij het op nieuw nagaan en inderdaad deze bougies waren niet bestemd voor de Golf IV, hierna wel de goede gekregen, maar het verbruik hersteld zich niet naar het oude.
Wat kan er nu mis zijn, is de lamdazone beschadigd door de verkeerde bougie?
Groet JanKL
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan ook aan de aangezogen lucht temp liggen
Hallo Jerry CMP,
Het zou kunnen, maar hij blijft het ook doen als de motor op bedrijfs temperatuur is
17 jaar
Er is niets mis. Zoals Jerry als zegt: het verbruik is van meerdere zaken afhankelijk. Moet je voor de aardigheid eens kijken naar het verschil in gebruik met 80 km/u de heuvel op en heuvel af......
naar mijn idee is dit spijkers op laag water zoeken.........
Gr.
Aangezogen luchttemperatuur heeft niets met bedrijfstemperatuur te maken.
Gr.
Hallo Petje57,
Wat je zegt over heuvel op en af ben ik het wel met je eens, maar dat ik spijkers op laag water zoek nou nee, ik rij er iedere dag in en ik zie wel degelijk verschil, maar uit je antwoord kan ik opmaken, dat verkeerde bougies die er in gezeten hebben kan geen kwaad doen?
17 jaar
Klopt.
Maar om het benzineverbruik goed te meten is er maar 1 deugdelijke manier: tank tot aan de rand vol, rijden en bij bijna lege tank weer vol doen tot aan de rand. Rekensom: kilometers delen door aantal liters = verbruik. En dat 'n paar keer. Daar kan geen boordcomputer tegenop. Die geeft alleen 'n indicatie.
Gr.
Ja dat ga ik ook wel doen, maar waarom word dan aangegeven bij ieder auto merk het juiste type bougies
17 jaar
omdat de fabrikant een bougie monteerd die bij alle gebruiks en belasting omstandigheden moet functioneren
maar dit heeft meer te maken met schoonbranden(zelf reiniging) dan met het verbruik
en als je dan snapt heuvel op en af
kijk dan ook eens naar het verbruik wind mee en tegen
rijden op een zomerdag met 25 a 30 graden en in het najaar met een mooie en droge dag en een dag met mist
Hallo Jerry,
Maar mijn laatste vraag is, de verkeerde type bougies kunnen geen schade aanrichten aan de motor en aan de kat. en lamdazone?
Groet JanKL
17 jaar
Als er bougies in gezeten hebben met een verkeerde warmte graad dan word de auto daar in ieder geval niet beter van.
En een boordcomputer geeft dan wel geen goede indicatie aan, maar als daar plotseling een behoorlijke verandering op te zien is dan is er vaak toch wel iets gebeurd waardoor die plotselinge verandering op getreden is.
Als je de goede bougies er niet bij kan krijgen via de groothandel er niet zomaar iets anders in gaan draaien, die lui daar zeggen al snel dat kan wel.
Een bougie kan je krijgen in verschillende warmtegraden, schroef je er zo gezegd een te koude bougie in kun je start problemen krijgen.
En als de bougie de juiste verbrandingstemp niet bereikt kan dat wel degelijk invloed hebben op het verbruik, immers geen goede vonk en verbrandingstemp.
Als je er een bougie inschroeft met een te warme graad kan die zo heet worden dat de motor gaat pingelen waardoor uiteindelijk motorschade zou kunnen ontstaan.
17 jaar
Hallo Primera p11
Over de warmte graad kan ik je het volgende zeggen wat er heeft ingezeten was Bosch F7HPP222, de verkeerde was NGK BKUR6ET nr6437 de goede van NGK had moeten wezen PZFR 6J-11 ik denk dat daarin geen schade is op getreden want ze geven bij NGK allebei nr6 aan, maar de verkeerde NGK was veel korter dan de Bosch dus je krijgt een heel andere werveling in de cilinder kamer.
Groet JanKl
17 jaar
PRIMERA,
Ik ga nu afsluiten want ik moet 11.30 naar mijn werk, vanavond zie ik wel weer even, bedank voor je reactie tot horens.
Groet JanKl
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar