Mijn moter loopt zeer onrustig en te hard stationair en het is altijd
als ik afrem en dan net voor ik stil kom te staan dit is echt zwaar irritand.
Nou heb ik gekeken maar de moter ligt ook heel erg te schudden als tie gewoon
stationair aant draaien is.
Weet iemand wat dit kan zijn want, ik erger me er kapot aan en bij de vw dealer
zeggen ze dat ik me er niet druk over hoef te maken(uw vw specialist---> NOT)
[url=http://img526.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img526.imageshack.us/img526/4320/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kunnen meerdere oorzaken zijn.
-kabelboom verstuivers
-lekkage tussen de verstuivers
-nokkenastiming
-temperatuursensor
-2 massa vliegwiel (alleen klacht schudden)
enz.
Staan er geen storingen in het systeem?
Nee bij fout uitlezing geeft ie helemaal niks aan en het is al best een poosje.
Alleen is er geen garage die me verder kan helpen en ja om nou het hele lijstje wat hier staat
te laten chekken zijn kwa kosten ook niet echt leuke geintjes.
17 jaar
Is ie ook onrustig tijdens vol optrekken rond de 1800 a 2000 omw ?
Lijkt haast het 2 massavliegwiel.
Gr. henno
In ieder geval bedankt voor je reactie en nummer henno alleen ik heb daar bij vol optrekken geen last van eigenlijk helemaal niet voor de rest het is puur bij het stationair laten draaien en bij het afremmen net voor stilstand cq stationair Het is ook gewoon als ik nog aan het rijden ben en druk dan de koppeling in is het ook totdat ik echt helemaal stil sta! Nou heb ik van de week van iemand gehord die er over nagedacht had dat het ook goed de motersteun zou kunnen zijn maar ik vind het zomaar vaag. Dat ik nou weer degene moet zijn die het moet oplossen en dat de garage er niet aan wil beginnen ik heb de distrubutie riem +spanrol vervangen was het nog ik heb alles schoon alle aanslag IN het blok verwijderd maar het gaat niet weg en ik erger mezelf er kapot aan en zeker omdat ik net een reparatie van 1500 euro achter de rus heb en dat ie nog niet soepeltjes loopt.
17 jaar
[quote=*_bjorno_*]In ieder geval bedankt voor je reactie en nummer henno alleen ik heb daar bij vol optrekken geen last van eigenlijk helemaal niet voor de rest het is puur bij het stationair laten draaien en bij het afremmen net voor stilstand cq stationair Het is ook gewoon als ik nog aan het rijden ben en druk dan de koppeling in is het ook totdat ik echt helemaal stil sta! Nou heb ik van de week van iemand gehord die er over nagedacht had dat het ook goed de motersteun zou kunnen zijn maar ik vind het zomaar vaag. Dat ik nou weer degene moet zijn die het moet oplossen en dat de garage er niet aan wil beginnen ik heb de distrubutie riem +spanrol vervangen was het nog ik heb alles schoon alle aanslag IN het blok verwijderd maar het gaat niet weg en ik erger mezelf er kapot aan en zeker omdat ik net een reparatie van 1500 euro achter de rus heb en dat ie nog niet soepeltjes loopt.[/quote]
dit probleem is mij wel bekent > vlak voor je stil komt te staan stottert de motor en lijkt op 3 poten te lopen. is dit wat jij bedoelt ??
paul,
dit probleem zit niet in het 2 massavliegwiel!! hier hebben 8 van de 10 golfjes 4 last van, met name bouwjaren 98 en 99....indd, zoals paul het omschrijft., het gevoel hebben alsof hij op poten loopt....zodra men dan stilstaat loopt ie weer perfect, het zijn de laatste meters net voor stilstand als dit zich voordoet als het goed is......
wisselen van de computer van een later bouwjaar hebben enkelen dit probleem mee opgelost....
Ja dat is idd het probleem maar wisselen van computeer is het probleem niet mee opgelast heb ik al gedaan zit nu andere hoofdcomputer in en nog steeds hetzelfde probleem ik kom er niet vanaf en ik heb idd 1tje van 1999 ik ga nog wel eens proberen om 1tje te pakken van een later bouwjaar anders weet ik het ook niet meer maar blij ben ik er niet mee, waarschijnlijk kan ik het wel met iemand regelen maar deze computer heb me 1000 euro ex gekost.
17 jaar
Vandaar ook eerst ff PROBEREN.....
17 jaar
Heb hetzelfde probleem meegemaakt, is je vliegwiel wat veel bij Golf 98-99 voorkomt...
Succes Adalim.
17 jaar
......zucht......als je van je geld afwilt moet je met dit probleem je vliegwiel vervangen........je krijgt van mij de garantie dat ie het dan nog doet.......
overigens computers wisselen van dezelfde bouwjaren lost niks op, der moet toch echt een passende computer op van 2000+
Check vacuum slangen, met name de harde plasticslang die naar de rembekrachtiger loop (ronde zwarte pot tegen het schutbord.
vaak voorkomend kwaaltje krijg je deze symtonen...
[quote=Marinus7205]Check vacuum slangen, met name de harde plasticslang die naar de rembekrachtiger loop (ronde zwarte pot tegen het schutbord.
vaak voorkomend kwaaltje krijg je deze symtonen...[/quote]
we praten hier over een diesel @Marinus, wat jij zegt klopt wel maar geldt voor een benzine-uitvoering en is op een diesel niet van toepassing.
paul,
Marinus, op zich klopt het wel dat die slangetjes ook op de diesel pomp stuk kunnen gaan, maar dat heeft geen invloed op het lopen van de motor omdat bij de diesel de vacuumleiding op een pomp zit en niet op het spruitstuk. Deze storing duidt toch echt op de software. Of een vast vliegwiel plaatsen, of een nieuwe ecu plaatsen.......
Sytze
waar het ook eventueel aan kan liggen is je koppelingspedaal schakelaar, daar boven heb je er 2 en de ene die in contact staat met de dieselpomp kan stuk zijn en krijgt geen signaal binnen wanneer je afremt? probeer het eens ben benieuwd? mischien zijn ze wel allebei stuk?
Groetjes
17 jaar
Zou het graag proberen alleen denk ik dat als het dat probleem zou zijn hij wel een storing aan zou moeten geven in de comp lijkt me. Ik zat te denken ook nog aan de motorsteunen of denken jullie dat dat geen mogelijkheid is en hoe kun je dit chekken.
Groeten
17 jaar
[quote=*_bjorno_*]Zou het graag proberen alleen denk ik dat als het dat probleem zou zijn hij wel een storing aan zou moeten geven in de comp lijkt me. Ik zat te denken ook nog aan de motorsteunen of denken jullie dat dat geen mogelijkheid is en hoe kun je dit chekken.
Groeten[/quote]
dit probleem is zo bekent als de weg naar rome, je zoekt het probleem in een totaal verkeerde richting. de oplossing is immers al gegeven.
Gr. paul,
en die is want het zijn er nogal veel
17 jaar
het vliegwiel bedoel je heb ik vandaag geprobeerd zit andere op helpt niet
17 jaar
[quote=paulkelder][quote=*_bjorno_*]Zou het graag proberen alleen denk ik dat als het dat probleem zou zijn hij wel een storing aan zou moeten geven in de comp lijkt me. Ik zat te denken ook nog aan de motorsteunen of denken jullie dat dat geen mogelijkheid is en hoe kun je dit chekken.
Groeten[/quote]
dit probleem is zo bekent als de weg naar rome, je zoekt het probleem in een totaal verkeerde richting. de oplossing is immers al gegeven.
Gr. paul,[/quote]
Je kan wel gissen en hopen dat het iets anders is, maar dat is niet het geval. Meermalen is hier reeds de juiste diagnose gesteld. Vraag is nu alleen, wat ga jij er aan doen nu je weet wat het is?
Sytze
[quote=*_bjorno_*]en die is want het zijn er nogal veel[/quote]
het probleem zit hem in de software, je kunt dit op 2 manieren oplossen 1) een nieuwe ECU of 2) door een vast vliegwiel te monteren.
paul,
Heb golf 1.9TD uit 1994 (net 300000km gepaseerd).
Heb bijna hetzelfde probleem gehad (rare trilingen bij 1000tpm, net boven stationair).
En het is toch motorsteun (losse schroef, dus motor stond niet vast op die poot) geweest....er zijn er 3 (voorzover ik zie...) en in mijn geval was het degene die aan de rechte kant (onder de turbo unit) staat.
17 jaar
[quote=nuperman]Heb golf 1.9TD uit 1994 (net 300000km gepaseerd).
Heb bijna hetzelfde probleem gehad (rare trilingen bij 1000tpm, net boven stationair).
En het is toch motorsteun (losse schroef, dus motor stond niet vast op die poot) geweest....er zijn er 3 (voorzover ik zie...) en in mijn geval was het degene die aan de rechte kant (onder de turbo unit) staat.[/quote]
nuperman
we praten hier over een golf 4, heeft een totaal andere motorophanging dan de golf 3. beide problemen zijn ook totaal niet vergelijkbaar met elkaar.
Gr. paul,
Beste Paul,
Golf 4 heeft motorsten(en) nodig net zoalf Golf3...en of ze zoveel anders zijn, dat betvijfel ik.
Qua functie...hebben ze voor beide types auto hetzelfde...onderandere zorgen dat de trilingen van de motor worden opevangen door die rubberen stukken, mits goed gevestigd.
Simptomen van het probleem zijn identiek, iriterrende trilingen tijdens stationair of bij afremmen (want dan druk je koppeling pedal in = motor statinair).
Mvrg Nedim
17 jaar
[quote=nuperman]Beste Paul,
Golf 4 heeft motorsten(en) nodig net zoalf Golf3...en of ze zoveel anders zijn, dat betvijfel ik[/quote]
nuperman
je hebt gelijk... eigelijk zie ik ook weinig verschillen.
[url=http://imageshack.us][img]http://img355.imageshack.us/img355/9266/...[/img][/url]
steun golf 4
[url=http://imageshack.us][img]http://img392.imageshack.us/img392/2764/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img392.imageshack.us/img392/3166/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img115.imageshack.us/img115/2760/...[/img][/url]
steunen golf 3
paul,
dubbel gepost
[quote=nuperman]Beste Paul,
Golf 4 heeft motorsten(en) nodig net zoalf Golf3...en of ze zoveel anders zijn, dat betvijfel ik.
Qua functie...hebben ze voor beide types auto hetzelfde...onderandere zorgen dat de trilingen van de motor worden opevangen door die rubberen stukken, mits goed gevestigd.
Simptomen van het probleem zijn identiek, iriterrende trilingen tijdens stationair of bij afremmen (want dan druk je koppeling pedal in = motor statinair).
Mvrg Nedim[/quote]
Is het gisteren laat geworden??
17 jaar
[quote=nuperman]Beste Paul,
Golf 4 heeft motorsten(en) nodig net zoalf Golf3...en of ze zoveel anders zijn, dat betvijfel ik.
Qua functie...hebben ze voor beide types auto hetzelfde...onderandere zorgen dat de trilingen van de motor worden opevangen door die rubberen stukken, mits goed gevestigd.
Simptomen van het probleem zijn identiek, iriterrende trilingen tijdens stationair of bij afremmen (want dan druk je koppeling pedal in = motor statinair).
Mvrg Nedim[/quote]
Nou Nedim, dat zie je toch verkeerd. Zal je uitleggen waarom. De 3 ligt OP de steunen en een 4 HANGT in de steunen. Dat is een wezenlijk verschil. Voor een particulier lijkt het dan misschien wel hetzelfde, maar een kenner weet dat ze wel degelijk verschillen. De verschillende soorten ophanging hebben beide hun eigen specifieke problemen, maar dat kon jij ook niet weten.
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar