Ik heb hier een golf waarvan de airco niet inschakelt.Er zit voldoende koelmiddel in. Als je de pomp op het relais aanstuurt slaat hij in.Doe je dit op de druksensor dan gaan alleen de ventilatoren draaien.Massa nagekeken schoon gemaakt.De zekeringen zij ook allemaal in orde.Als je de schakelaar bedient hoor je even het toerental veranderen.Zie ik nog iets over het hoofd???? Het is een hand bediende airco.
Gr Gert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
verbind de temp. voeler eens door die links in de watervangbak zit, deze is voor de uitschakeling bij temp. <5graden celcius.
succes.
Is dat een ronde sensor van ongeveer 1,5 cm groot. Deze heb ik gemeten en verbind gewoon door.
wat zijn de drukken?
Het systeem is net gevuld. Het systeem was geheel leeg dus gecontroleerd op lekage niks kunnen vinden.Afgevuld enstarten maar zou je denken dat het opgelost was. Maar helaas is dit geen waar.Toen hebben we het bovenstaande allemaal gedaan. Wie helpt me aan kou????
Je zegt: "Als je de schakelaar bedient hoor je even het toerental veranderen."
Kun je ook meten als je die schakelaar bediend of er een signaal bij het relais aankomt? Zoja, dan checken of hij ook UIT het relais komt en zoja of hij bij de pomp aankomt. Ik zit te denken aan een slechte stekkerverbinding of slecht relais.
Oke dat kan ik natuurlijk nog meten. Dan nog een vraag heeft iemand een schema van deze airco voor mij?
ik heb al eens problemen gekregen door te veel water in de droger ,nu vervang ik bij het vullen van de airco ook de droger kost voor een golf ongeveer 25
Wel beter, maar niet het euvel. Hoe hoog is de spanning die de koppeling van de pomp aanstuurt? Al meermalen meegemaakt dat ie amper 9 volt was, en das te weinig om de spoel te bekrachtigen. Als dat zo is kun je er het goedkoopst een relais aan hangen. Die schakelt namelijk wel met lagere spanning.
Sytze
Alles nagelopen. Druksensor doorverbonden,spanningen gemeten volgens schema en massa alles goed behalve de spanning op positie 3 van af de schakelaar. Nu kan ik niet precies zien of deze rechtsteeks vanaf de schakelaar komt. Zoals ik het bekeken heb niet zou deze eerst naar de ecu van de motor gaan en zal deze op zijn beurt weer een signaal geven naar het relais op positie 3 om dan de airco in te schakelen. Ik heb nog de foutcodes uitgelezen van het brandstofsysteem en deze had een foutcode en wel deze 01013 Belastingsignaal airco. Na dit allemaal gedaan te hebben hebben we steeds nog geen kou in de auto en dat wordt toch wel tijd met de zomer in aantocht.Wie helpt mij van dit probleem af??? p.s zou de ecu nog stuk kunnen zijn????????????
Gr Gert
Hello, Gert
Er is inderdaad een regelrelais j293!
Geef de bwj ,chassis nr + motor code eens door.
om de elek/schema.
Groet,carmelo
Hallo,Deze golf is van 1999 chasisnummer heb ik even niet voorhanden omdat de auto weer moest rijden,maar de motorcode heb ik wel. Deze is AKL.
Hello, Gert
Ik hoop dat je nu wel verder kunt met je relais j 293 defekt?
We horen het wel.
Groet,Carmelo
Dat relais is al vervangen door een nieuwe. Ik meet alleen geen stuurspanning op de groene draad positie 3 in de stekker van dit relais. Mijn vraag is nu komt dir rechtstreeks vanaf de schakelaar af regelt dit de brandstofcomputer dit????
kom anders een keer langs om uit te lezen , grtjs john
Dit probleem is nooit opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar