close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Bougie's, rotor, verdeelkap etc. op tijd vervangen of pas bij st

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste lezers,

Ik ga met mijn auto weer naar Spanje en rondtoeren (retour 10.000 km), hij heeft op de teller 320.000 km (1993) maar verder is ie op dit moment technisch en motorish goed.

Alleen had ik de vraag of ik mijn bougies etc. niet moet vervangen, laatst 2 a 3 jaar, 40.000 km terug vervangen.
Ik had bougies 3 poot, en weet niet hoe lang ze meegaan, kan wel een setje meenemen of is dat overbodig, en mijn verdeelkap etc. ook overbodig?


Graag verneem ik meer,
Alvast bedankt,

een onzekere passat rijder.

Geplaatst door

Mercedes 200D (115)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In de tijd van contactpunten ging de verdeelkap er elke 10.000km af om de punten te vernieuwen. Tegenwoordig gebeurd het zelden of nooit dat de verdeelkap er af word gehaald. Mijn ervaring is dat heel vaak de verdeelkap vervuild is door koolstof van het versleten koolstiftje. ook tref ik vaak aan dat de rotor doorslaat naar massa dit kan allerlei vervelende problemen veroorzaken. Bij twijfel zou ik de kap en rotor vernieuwen, dat zijn de kosten niet. Misschien is het ok verstandig de bougiekabels een te vernieuwen.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Hallo Hans bedankt voor je reactie,

[quote=Hans4037]................ Misschien is het ok verstandig de bougiekabels een te vernieuwen.

Hans[/quote]
Ze zien er netjes uit, is het toch belangrijk om op tijd te vervangen, bij hoeveel km?
Verder zal ik de bougies en verdeelkap vervangen.

Andre,

Bougiekabels moet je door (laten) meten dan weet je zeker of ze nog goed zijn. Als de weerstand hoger is dan 10kOhm moeten ze vernieuwd worden.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

"Verder zal ik de bougies en verdeelkap vervangen."

Rotor ook verv. kost bijna niks en die geeft de meeste problemen.
Remmen?

Oiram

sorry voor het late reactie,
Bedankt voor jullie reactie's.

@ Hans4037, zal ze door laten meten.

@ UNIVERSEEL11698, precies rotor neem ik ook mee, zag trouwens in de verdeelkap dat de binnenkant aangebrand lijkt, en dat de metalen deeltjes zo goed als op is, of is dat normaal?
Remmen zijn verder ok, vorig jaar remolie en remmen vervangen, vorige maand, A.P.K. remtest was alles ok.

Op de teller staat 325.000 km, is dat niet veel voor een Passat 1993, hij loopt verder ok.

325k is veel voor een benzine, maar als die altijd goed onderhouden en behandeld is zie ik geen probleem waarom hij er niet nog een paar duizend bij doet...

Vergeet het litertje bijvulolie niet :-) En regelmatig oliepijl nakijken...

Rosse 0

17 jaar

[quote=Rosse]325k is veel voor een benzine, maar als die altijd goed onderhouden en behandeld is zie ik geen probleem waarom hij er niet nog een paar duizend bij doet...

Vergeet het litertje bijvulolie niet :-) En regelmatig oliepijl nakijken...[/quote]
325 veel?? deze blokken kunnen 2x zoveel mee; mits normaal behandeld. Dit zijn zo'n beetje de beste en sterkste benzine blokken uit de vw geschiedenis.

audia4 0
badge

17 jaar

[quote=audia4]Dit zijn zo'n beetje de beste en sterkste benzine blokken uit de vw geschiedenis.[/quote]
wil je van zo'n motor af, zul je hem moeten begraven, maar voorlopig zit je er nog een poos aanvast.......

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Thanks voor de reactie's.

Inderdaad af en toe een litertje olie erbij, en rijden maar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.