Hallo,
Mijn Golf 2 uit 1989 loopt onregelmatig stationair. Nu lijkt dat voornamelijk aan de automatische choke te liggen. Geeft ook niet echt problemen. Wat wel problemen geeft is het feit dat de motor soms zijn trekkracht verliest. Bijvoorbeeld bij het optrekken of met inhalen op de snelweg terwijl de motor helemaal warm is. Of dat, na een rit, de motor voor een stoplicht soms afslaat alsof hij niet meer genoeg brandstof krijgt(acculampje brandt dan heel flauw/knippert flauw). Of dat wanneer ik met een constante snelheid rijd (ik rijd altijd tussen de 110 en 120 km/u), de motor een keer een flinke schok geeft alsof je snel het gaspedaal loslaat en weer intrapt. Daarbuiten loopt de motor buitengewoon goed.
Wanneer ik de motor afzet en even laat afkoelen, start de motor zoals altijd feilloos en heeft hij tevens zijn normale trekkracht terug. Na een tijdje gereden te hebben komen bovenstaande problemen weer terug.
Toen ik de auto kocht waren de bougies vuil en was het luchtfilter behoorlijk vervuild met olie. Inmiddels heb ik bougies, luchtfilter, oliefilter en olie vervangen, maar bovenstaand probleem blijft zich voordoen. Nu heb ik het idee dat de carburateur vervuild is. Mijn VW is uitgerust met een Pierburg 2EE carburateur met Ecotronic.
Is het de moeite waard om de carburateur schoon te maken of zijn dit soort problemen te wijten aan ingewikkelde storingen aan de Ecotronic of benzine toevoer? En indien het eerste zo is, waarmee kan ik dan het beste reinigen? Sommigen spreken over diesel, anderen over olie en weer anderen over goede kwaliteit benzine of over speciale reinigingsmiddelen.
Alvast mijn dank. Vriendelijke groet,
Bjorn Snijders.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bjorn,
Je kan dit gewoon reinigen met remreiniger!werkt perfect..leg je hem in de diesel,heeft dit wat meer tijd nodig om in te 'weken' ..je probleem met dat acculampje is dat je binnenkort je koolborstels aan het vervangen komt ( regelaar ) dit zijn de voortekenen ervan,het heeft overigens niks met je probleem te maken wat je omschrijft!en staat er gewoon los van..
Lekt de pakking van de carburateur nergens ? en is hij verder mooi droog ? kan ook zijn dat hij ergens valse lucht trekt,en dat kan komen door een slang die poreus is,controleer ook even de slang van de rembekrachtiger,deze gaan ook nog wel eens graag kapot.
Stefan
Indien je snel en goed je carburateur gereinigd wilt hebben, moet je hem ultrasoon laten reinigen.
Dan issie werkelijk weer als nieuw en je kunt er op wachten!
Verder zijn de punten die Stefan hierboven al aanhaalt zeker van belang en NIET te vergeten de afstelling van de carburateur ZELF!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar