Hallo, ik heb even een vraagje.
Ik heb hier een Golf 1.6 automaat staan met een EZmotor.
Nu loopt er vanaf de rembekrachtigerslang een vacuumslang naar mijn ontsteking.
Dit is uiteraard de slang van de vacuumvervroeger.
Alleen vind ik het vreemd dat hij rechtstreeks vanaf de rembekrachtigerslang komt en niet bijvoorbeeld van de carburateur.
Het gevolg is dus ook dat je, zodra je de slang aansluit, volop vervroeging heb terwijl de motor gewoon stationair loopt.
Er zitten op rembekrachtiger twee aansluitingen, één naar de carburateur en de ander naar de ontsteking.
Kan iemand mij isschien vertellen waar de vacuumslang voor de ontsteking normaal gesproken vandaan komt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vacuumslang ontsteking loopt van vacuumvervroeger naar thermo-vacuumklep op carburateur en van hier uit naar de rembekrachtiger.
Tussen deze twee slangen zit nog een bypass met terugslagklep (zwarte kant richting rembekrachtiger) dmv T-stukken.
DDT, bedankt voor je antwoord.
Ik heb er even een foto van gemaakt.
Er is al iemend aan het prutsen geweest, het zwart/witte klepje heb ik eerder deze week al omgedraaid, deze zat ook verkeerd gemonteerd.
Ook heb ik de vacuumslangetjes vervangen, deze waren poreus.
De thermovacuumklep is de zwarte doos op de voorkant neem ik aan?
Waar hoort die vacuumbuffer (groen) op aangesloten te zijn?
Het loze slangetje wat je links ziet is op het luchtfilterhuis aangesloten.
Volgens mij klopt er allemaal niet veel van.
[url=http://img406.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img406.imageshack.us/img406/143/g...[/img][/url]
Zwarte doos op de voorzijde is de pulldowndoos van de automatische-choke, hierop zit de vacuumbuffer aangesloten dmv. een T-stuk vanaf de zwart/witte klep en deze zit weer op de
rembekrachtiger aansluiting.
De thermovacuumklep zit achter op het chokehuis gemonteerd.
Ik heb het vacuumschema nog op een oude micro-fiche staan maar dat valt niet mee om deze op de site te plaatsen of te mailen helaas.
mvg DDT.
De vacuumslang naar de ontsteking zit hier goed aangesloten , voor een EZ motor is dit normaal !
[quote=Parlato]De vacuumslang naar de ontsteking zit hier goed aangesloten , voor een EZ motor is dit normaal ![/quote]
Bij een handgeschakelde versie wel, maar niet bij een automaat !
Ik denk dat er een andere 2E2 carburateur van een handbak opgekomen is. Normaal gaat bij een automaat de vacuumslang inderdaad via een thermoklep op het chokedeksel aan de rechterkant.
Ik zie die thermoklep hier ook niet op het chokedeksel zitten...
Heb je een driepuntsdoos ( twee slangetjes en een stelschroef) (=handbak) of een vierpuntsdoos (drie slangetjes en twee stelschroeven)(=automaat) aan de achterkant van de carburateur zitten? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er inderdaad een andere carb op zit en in dat geval zit de vacuumslang voor de ontsteking goed aangesloten.
Gr.
Paul
Ik heb de auto hier momenteel niet staan.
Maar als je die doos bedoeld die rechtsachter op de carburateur zit, deze heeft in ieder geval maar 1 stelschroef(zo'n zeskant).
De slangetjes weet ik zo niet.
Lijkt er dus op dat ik een automaat heb met de carburateur van een handgeschakelde?
Inderdaad.
Er waren nog wel eens problemen met deze carbs. En er waren maar weinig mensen die ze goed kennen. Vandaar dat er nog wel eens eentje werd uitgewisseld.
Is de auto origineel wel met automaat? (omgebouwd misschien?) Hangt er nu achter de carburateur een stekkertje met twee draden los?
Gr.
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar