close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : Carburator probleem pierburg 1b

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500

Hallo heb probleem met golf 1 pierburgcarburator
Valt steeds stil, moet hem in toeren houden
Heb zitten sleutelen aan motor .... Nu stel ik vast dat aan de zijkant van de carburator een huis zit met 2 waterstanden op, en ook een elektrische aansluiting (zwarte draad) ik weet niet waar deze aangesloten moet worden. En ook onderaan carburator zit een draad met rode fiche
Heeft er iemand aansluitschema van deze carburator

Mvg jurgen

Geplaatst door

speedytoo (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de pierburg een electrische Choke heeft hoort daar 1 draad op en de ander op de electrische stationaire sproeier. beiden zijn dan + na contact. De sproeier staat open zolang het contact aan staat. Een bi metaal wordt verwarmd waardoor de chokeklep na enige tijd wordt geopend

Hallo, merci voor reactie
Het is een choke die bediend wordt door de temperatuur van het koelsysteem, aan de zijkant aan de choke zit een huis met 2 waterdarmen, daar komt ook een zwarte electrische draad uit, volgens mij zat deze aangesloten op een koelwatertemperatuur sensor in het blok, maar ik ben dit niet zeker.
Ik zie nu ook als ik het contact aanzet dat de temperatuur meter volledig uitslaat

speedytoo 0

11 jaar

Dat cilindervormig deel met een electrische aansluiting is een stopklep om nadieselen te voorkomen! De stationaire sproeier zit bovenin de carb. Afstelling onderin de voet .(klein koploos schroefje.)
Bij het contact AAN moet bij losnemen van de aansluiting een tik hoorbaar zijn .
Die electrische aansluiting van he chokehuis staat meestal een constante spanning. Bij sommige auto's zit er een warmte gevoelige schakelaar tussen.
Dat jouw termometer nu rare dingen doet zal komen door een verkeerde aansluiting .
Die koelvloeistof op dat chokehuis dient er voor om na stilstand van b.v. een uur niet weer opnieuw volle chokewerking te hebben. Water blijft nog lang warm .
Jurgen ook bij sleutelen aan een auto moet je de ogen Goed open houden en eventueel aantekeningen maken hoe de delen aangesloten zitten . Plakbandje of een verfstip kunnen daarbij goed van pas komen.

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Zoek jou carburateur op Rudies berlinn.de . Het is even zoeken bij pierburg .
Je kunt daar zien waar de stationairsproeier zit . Stel dat er wat in zit ,met luchtdruk doorblazen van boveraf.
Controleer ook de rubber voet onder de carburateur . ...... Zijn bij VW op voorraad.

Groet.

Punt 50
badge

11 jaar

revisie set gekocht op rudies advies en carb gekuist probleem opgelost
voor carburator problemen .... rudies berlinn.de supper site

speedytoo 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.