Volkswagen Golf II: ontsteking golf 2 gti

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 16v

Ik heb van mijn broer een golf 2 gti gekocht. Hij heeft 3 jaar stil gestaan en toen ik hem wilde starten om op de remorque te zetten was batterij plat. Heb een lader opgezet maar hij heeft per ongeluk even 24v gehad. Nu brand continue het olie lampje en hij heeft geen ontsteking meer. Zou iemand enig idee hebben waar het probleem zou kunnen zitten?

Cedric gti

Geplaatst door Cedric gti (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

QDR (0) PRO, 10 jaar geleden

Draait de startmotor? Zo ja, laat de motor dan 4 à 5 seconden ronddraaien.
Zet het contact uit en meteen weer aan. Als de motor in goede staat is, zou het oliedrukcontrolelampje minstens 2à3 seconden uit moeten blijven.

En betreffende de ontsteking, is deze gezekerd? Eventueel kan ook de batterij stuk zijn door te hoge spanning. Heeft deze lang op 24v gestaan?

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

QDR. Bedankt voor je reactie. Heb dit juist geprobeerd, maar dat lukt niet. Maar zelfs als het contact af ligt brand het olie lampje. Denk dat dit een electrische probleem moet zijn. Als mijn broer hem stil gezet heeft reed hij nog. Heb van iemand van het werk al het kleine ontsteking blokje al eens vervangen en de bobine. Ben bang dat het de grote sturing module is. Maar dat kost veel geld. Zou ik deze 'computer' kunnen testen?

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Hij heeft paar seconden 24 volt gehad. Was oude lader waar letters niet meer zichtbaar waren en stond verkeerd af gesteld .

QDR (0) PRO, 10 jaar geleden

Probeer zeker voordat je de sturingsmodule vervangt eventueel eerst eens een andere batterij. Als deze inwendig in kortsluiting ligt, kunnen er ook problemen opduiken.
Of laat de batterij eens uitmeten.

Ik vind het vreemd dat het oliedruklampje steeds blijft branden, ook bij uitgeschakeld contact.
Misschien is het contactslot vanbinnen beschadigd (wit blokje)?

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Ja. Ga dat eens proberen. Maar van batterij. Heb een nieuwe gestoken nadat de lader erop heeft gestaan. Is een splinternieuwe nu. Ben gewoon dom geweest met die grote lader.

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

En radio en zo werkt ook perfect met die batterij. Start motor draait mooi rond. Heb vroeger nog avond school gevolgd motors. Maar is maar zo dat je beseft dat je eigenlijk geen ervaring hebt e. En laat electrische dan nog ergste zijn.

QDR (0) PRO, 10 jaar geleden

Raakt de batterij niet plat zolang het lampje brandt? Anders lijkt het wel op een defect contactslot.
O zoals je eerder zei, in het slechtste geval de ECU.

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Ja. Maar ik sluit iedere keer de batterij af als ik er mee bezig geweest ben. Die ecu , zou je da kunnen laten testen?

QDR (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja, door te laten uitlezen. Maar laat de accu eens aangekoppeld. Als deze leegraakt op korte termijn zal volgens mij het contactslot errgens inwendig in kortsluiting liggen (wit blokje).

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Ok. Ga dat eens proberen. Kan dit dan ook betrekking hebben tot ontsteking?

QDR (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je al eens getest of je een vonk hebt aan de bougie?
Het kan zijn dat de 15 (ontsteking) niet meer doorgeeft, of dat de injectie niet meer aangestuurd wordt.

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Ja. Heb de bougies tegen motor gehouden tijdens starten. Ga eens proberen nu met stuurdoos te laten uit meten .

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Heb een nieuwe stuurdoos zitten. Auto start perfect. Rijd redelijk voor zover ik weg niet op mag en nieuwe boite moet hebben. Of repareren. Juist da olie lampje nog. Dan nog boite en kan baan op. Van da lampje, kan dit aan sensors liggen?

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Heb een nieuwe stuurdoos zitten. Auto start perfect. Rijd redelijk voor zover ik weg niet op mag en nieuwe boite moet hebben. Of repareren. Juist da olie lampje nog. Dan nog boite en kan baan op. Van da lampje, kan dit aan sensors liggen?

Vandenbosch (0) PRO, 10 jaar geleden

Is het oliepeil & oliedruk inorde? Dit eerst even nakijken, als dat goed is is het waarschijnlijk sensor / bedrading of slecht contact.

Het instrumentenpanneel is dit eentje met digifiz (digitaal) of een analoge?

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Het is met digifiz, maar ik denk achteraf in geplaatst. Olie peil is zeker in orde, de druk weet ik eigenlijk niet hoe je dit meet. Vandaag mijn nieuwe sensors gaan halen. Maar de oliedruksensor was nog niet binnen, zal voor morgen zijn. Ivm met de digifiz, daarom dacht ik aan de sensors, olie lampje brand continue en watertemperatuur word niet aangegeven. Alle andere dingen werken perfect. Ga morgen sensors proberen en laat mij terug horen. Toch al bedankt voor reactie.

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Heb nieuwe sensors geplaatst, maar vrees dat dit niet de juiste zijn. Ga denk ik weer een nieuwe halen voor olie naar vw zelf. Zou iemand de nummers weten van die sensors op oliefilter huis? Heb nog altijd dat olielampje die continue brand op digifiz. Maar er is een probleem bijgekomen. Als ik de motor een vijftal sec rond 3000 toeren laat draaien, gaat er nu een zoemer af ook. Dus ik vermoed dat die nieuwe sensor niet de juiste is? Dank bij voorbaat.

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Op de zijkant van de sensor staat de druk en het nummer.
Op oliefilterhuis zit de hogedruksensor en op de kop de lagedruksensor

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

Dit is het probleem. Heb de oude niet meer, kwijt gespeeld bij auto 5. Als dit de juiste niet is, zou dat dan kunnen dat hij zoemt? En op de kop, dus voor de lage druk, is dit een dikkere sensor dan, met twee elektrische kabels? Heb deze nog niet gezocht of vervangen. Dank voor antwoord.

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Volgens mij allebei 1 draadje

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

A, ok. Ga het dan nog eens goed bekijken. Heb gelezen hier op forum ook da die zoemer vele dingen kan zijn?

Vandenbosch (0) PRO, 10 jaar geleden

Oliedruksensor is inderdaad 1 draadje, welke kleur had deze ? Hier heb je een onderdelen catalogus met onderdeelnummers. Moet je wel ff kijken welke kleur de sensor had.

http://www.partscats.info/volkswagen/en/...

Cedric gti (0), 10 jaar geleden

A, ok. Bedankt. Het was een blauwe. Maar dan wel die voor de hoge druk. Bedankt voor de info. En heb jij een idee waarom die zoemer nu plots zou gaan?

Vandenbosch (0) PRO, 10 jaar geleden

Zoemend geluid komt van het dashboard he? Kan te maken hebben met het feit dat de oliedruksensor geen goede waarden doorgeeft of de oliedruk niet goed is.

Onderdeelnummer VW: 028919081H
Bosch: 0 986 344 082
onbekend: 04.40151

Onderdeel nummer staat normaal op je sensor, eventueel als je deze doorgeeft kan ik wel kijken of het de juiste is.

Er zit trouwens ook een oliedruksensor (2 pinnen) aan het oliefilterhuis zie ik net bij de onderdelen, ik weet niet van buiten welke de waarde naar het instrumentenpanneel stuurt. (nummer 11 op de tekening)

Oliefilter zit niet verstropt?
Welk type olie zit er momenteel in? als deze te dik of te dun is kan het ook hieraan liggen (hoewel ik dit een beetje betwijfel)

Het kan ook dat de oliepomp niet voldoende meer geeft en daardoor storing geeft / zoemt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.