Olie lampje gaat branden boven de 1000 toeren. Oliedruk is goed. Nieuwe oliepomp en sensor gemonteerd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is ver terug, maar ik meen dat dit probleem in het dashboard zat en is te omzeilen met een . dacht ik me te herinneren. een massadraad op de blauwe oliedrukzender. maar misschien weet iemand de juiste oplossing nog.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
is wel een beetje onzinnige discussie zonder oplossing, maar wel met een professional (Tom) die ook aangeeft dat dit in het dashboard zit.
Je kunt ook even de zoekfunctie proberen of daar ook de omzeil methode is te vinden.
Kan ook zijn dat de dynamo naar z'n grootje aan het gaan is..... meet eerst ffe of deze bij draaiende motor tussen de 13.8 en 14.2 volt oplevert. (ook ffe boven de 1000 rpm meten als het olielampie aangaat)
waarom dit zich zou uit heb ik nog nooit uitgepuzzeld, maar ervaring leert dat het wel vaker voorkomt op deze manier.
Heb alles na gemeten en een massa aan gelegd maar lampje blijft branden.
Heb ook de dynamo nagemeten en die laad 12,87 volt en volgens mij is dat voldoende.
Nu heb ik de sensoren bij een automaterialen zaak gehaald en men zegt dat orginele anders zijn??
dynamo laad te kort, dasboard krijgt dan geen motor loopt signaal.... dat haalt hij uit de laadspanning van de dynamo. Dat het dynamolampje niet brand is geen garantie.
een dynamo moet tussen de 13.8 en 14.2 volt geven, bij stationair draaiende motor en met brandende verlichting.
Probleem opgelost. Sensors omgedraaid blauw op oliefilterhuis en wit aan de zijkant in het blok. Wel met originele sensors met andere van de automaterialenzaak bleef het probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar