Hallo,
Ik heb me een oldtimer aangeschaft, namelijk een scirocco 2 1.8 8v van 1985.
Ik probeer de choke te regelen want hij blijft een hele tijd hoog stationair draaien..maar als hij door en door warm is draait hij 1000-1100 tr/min wat ook veel is omdat autodata 750+-50 zegd.
Maar zowel koud als warm schommelt het toerental constant..hij bokt en hikt als het ware.
Ik heb met een bus remreiniger beneden op de carburator gespoten terwijl hij draaide en hij begon hoger in toeren te gaan dus waarschijnlijk is het rubberen membraan gescheurd. Dus ga ik de carbu demonteren en een nieuw membraan plaatsen. Maar wat ben ik nog beter te vervangen en te doen? Moet ik nog delen van de carbu demonteren en uitkuisen? Zijn er dingen die ik zeker niet mag demonteren?
Alvast bedankt
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gewoon de voetpakking van de carburateur vervangen en verder opletten dat er niks in het spruitstuk kan vallen tijdens het de-monteren.
Heb de carburator gedemonteerd voor de voetpakking te vervangen en dan zag ik dat alle vacuumleidingen gescheurd waren. Dus heb ik deze allemaal vervangen en de carburator volledig uitgekuist met carbu cleaner. Het wasthermostaatje heb ik ook uitgekuist in heet water.
Heb alles weer proper gemonteerd met een nieuwe voetpakking en nu trekt hij nog valse lucht aan de voetpakking, hoe kan dat?? Moet ik er vloeibare pakking nog tussen doen als extraatje? En hoe stel ik mijn CO stelschroef het beste af op gehoor?
Alvast bedankt
Mvg
9 jaar
Er zal toch nog een lek zijn...je kan vloeibare pakking aaanbrengen op de voetpakking.
Het afstellen deden we vroeger zo: met de gasklep aanslagschroef de motor zo langzaam mogelijk laten lopen en dan met de CO schroef (luchtmengsel) draaien tot hij zo snel mogelijk loopt.
Daarna met de gasklep aanslagschroef het juiste toerental instellen.
[quote=Hans4040]Er zal toch nog een lek zijn...je kan vloeibare pakking aaanbrengen op de voetpakking.
Het afstellen deden we vroeger zo: met de gasklep aanslagschroef de motor zo langzaam mogelijk laten lopen en dan met de CO schroef (luchtmengsel) draaien tot hij zo snel mogelijk loopt.
Daarna met de gasklep aanslagschroef het juiste toerental instellen.[/quote]
en als de afstelling juist was liep de motor als een naaimachiene toen kon je nog iets afstellen zonder testkast
405, dan zou ik mij ook niet wagen aan een VarajetII als ik jou was...
[quote=Hans4040]Er zal toch nog een lek zijn...je kan vloeibare pakking aaanbrengen op de voetpakking.
Het afstellen deden we vroeger zo: met de gasklep aanslagschroef de motor zo langzaam mogelijk laten lopen en dan met de CO schroef (luchtmengsel) draaien tot hij zo snel mogelijk loopt.
Daarna met de gasklep aanslagschroef het juiste toerental instellen.[/quote]
Hey Hans!
Alvast bedankt voor de info. Maar wat bedoel je met de gasklep aanslagschroef? De "chokeklep" bovenin de carburator? Of de stationair regeling links van de carbu waarbij er zo een vijsje door een klep heen gedraaid zit en die rust tegen een asje dat in en uit een vacuumdoosje gaat. Dat vacuumdoosje met dat asje zorgt ervoor als je aan het rijden bent en je gaspedaal loslaat dat de motor niet uitvalt toch?
Alvast bedankt ;)
Mvg
9 jaar
stationair regeling links van de carbu.
Op www.ruddies-berlin.de
vind je alles over jou carburateur, Pierburg 2E2; tekeningen, onderdelen en revisiesetjes.
mvg.
Hello iedereen :)!
Ik heb mijn carburator gisteren dus gedemonteerd en heb er vloeibare pakking tussen gedaan alles staat op minimum ingesteld (van stationaire regeling) en nu starte ik de auto en liep +-950-1000tr/min. Dan heb ik wat aan de CO-schroef gedraaid en de motor bleef gewoon hetzelfde lopen..heb de schroef er helemaal ingedraaid en helemaal uit..maar blijft gewoon hetzelfde draaien. Hoe komt dat?? Heb alles naar de rembekrachtiger ook vervangen/nagekeken en daar lekt die niets ;)! Maar als ik aan de pakking van het inlaatspruitstuk met remreiniger spuit dan zakt die in toeren (dan valt hij bijna stil???) Als ik blijf spuiten dan valt hij ook gewoon uit! Wat wil dat zeggen? Dat hij dus langs daar lucht trekt en dus veel te veel benzine heeft en te weinig lucht? Dus dat het een veeeel te rijk mengsel is of wat? Ook heb ik de schroef die de chokehendel regelt (waar het wasthermostaatje mee verbonden is) verwijderd. Anders bleef hij heeel de tijd 2000tr/min janken.
Wie kan me uitleggen hoe en wat..?
Alvast bedankt!
9 jaar
Juist nog wat naar carburator gekeken met een vriend en de "nieuwe" voetpakking van het merk Febi is gescheurd! Schandalig vind ik het..koop je een nieuw onderdeel en het is erger dan je oude..
Dus nu bij de dealer een originele bestellen. Of waar kan ik dat het beste bestellen? Classicparts?
Alvast bedankt.
Grtz
9 jaar
[quote=405]Is het niet met vloeibare pakking netjes te dichten?[/quote]
Ik weet niet of dit mag..gaat dit na verloop van tijd niet loskomen..het is de rubberren voetpakking zelf die gescheurd is e..maar vind het raar is een nieuw onderdeel..zou niet mogen..maar heb gehoord van een vriend die hetzelfde al heeft voorgehad met een voetpakking van febi (dus ook nieuw gekocht!).
Ik ga denk ik een nieuwe voetpakking bestellen origineel volkswagen ;)! Samen met een nieuwe inlaatspruitstukpakking..dan is alles 100% lekvrij ;)!
Jullie horen nog van me.
Mvg
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar