Goedemorgen
We hebben hier een VW Scirocco 1.4TFSI staan van 2010 waar we motorrevisie van gedaan hebben(zuiger verbrand, ketting , enz). Nu dit is allemaal goed gegaan en de motor loopt echt heel mooi en goed. Alleen als je de wagen uitzet en je wil terug vertrekken heb je eerst geen vermogen bij vol gas, laat je het gas los en ben je halverwege met de pedaal voel je hem plots vermogen krijgen. Het gasklephuis is ook opnieuw ingeleerd. Nu heb ik via google al van alles voorbij zien komen waar ik schrik van krijg, zelfs monteurs van VW wat het probleem auto's vinden. Mocht iemand al dergelijk probleem hebben voor gehad zou ik graag er iets van vernemen.
Ps: Bij uitlezen zijn er ook geen foutcode's
Renato
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al eens met een data logger gereden om te kijken of de turbo inkomt en de sensoren een goede waarde aangeven.
Anders word het een zoekplaatje.
Kan namelijk van alles zijn,vastzittende remmen,geen turbodruk,onvoldoende brandstof toevoer,bougies,ontsteking,noem maar op.
als de turbo niet in zou komen dan zou hij helemaal geen vermogen mogen hebben lijkt me. Als je altijd een turbo heb gereden en deze werkt plots niet meer merk je dat direct.
Maar hem eens laten uitlezen zou inderdaad geen overbodige luxe zijn.
Zoals primera al zegt, kan uitgaand van je verhaal op dit moment vanalles zijn.
Succes
9 jaar
Is dit de compressor-turbo versie of alleen de turbo versie?
Bij de eerste zeker de turbo controleren.
Ben je niet toevallig de plunjer vergeten net onder de hogedrukpomp?
Brandstofleiding en koolstoffilter leiding niet verkeerd om?
Werkt de compressor wel?
Gisteren alles nog een keertje losgehaald om te kijken of alles goed zit, alles zit goed gemonteerd en toch blijft het probleem hetzelfde als hierboven omschreven. Bij uitlezen geen foutcode's, voldoende compressie , geen vast zittende remmen, echt alles gecontroleerd wat jullie hier op sommen. Geen oplossing, probleem nog steeds aanwezig.
Dus het is de twincharger?
Vorige week een andere charger gezet en het probleem is opgelost met trekken. Deze hing vast, nu heb ik dit probleem opgelost en nu heb ik een foutcode p10AB, ik word stilaan gek van deze auto. Nu zou dit weer te maken hebben met de magneetkoppeling. Ik hou jullie op de hoogte
De magneet koppeling van de waterpomp veroorzaakte dit probleem, trekken deed hij wel maar het motor lampje ging steeds branden.
Dus dat was het probleem?
En had je deze storing niet eerder dan?
Neen de foutcode was er niet, we zijn gaan rijden met de auto voor dat de compressor vernieuwd was, en daardoor is waarschijnlijk de pomp stuk gegaan. Ik heb steeds tussen de 1000-3000 toeren gaan rijden en dan krijgt die waterpomp steeds stroom en daarboven gaat de stroom eraf. Toen zijn we dan de charger gaan vernieuwen en toen was natuurlijk de schade al aanwezig. Spijtig maar ik ben blij dat het probleem wel gevonden is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar