auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Scirocco: scirocco 1.4tsi max 3800rpm mil aan 10A4

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4TSI

hallo,

ik heb een scirocco binnen gekregen met de klacht dat het toerental belast niet boven de 3000 en onbelast 3800 komt mil status is aangevraagt en na uitlezen kwam de 10A4 naar boven. dat zou de luchtregelklep in het inlaatspruitstuk moeten zijn... deze hebben wij onmgeveer 3 maanden geleden ook al vervangen i.v.m. de zelfde storing..

mijn vraag; gaan deze kleppen zo vaak en gemakkelijk stuk? of is daar een veel voorkomende oorzaak van bekend?

gr. sander

Geplaatst door

tussenmeer (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is de juiste foutcode of omschrijving? En wat is je motorcode?

De variabele klep in inlaatspruitstuk zelf gaat niet vaak stuk maar er zijn wel regelmatig problemen met het vacuumgedeelte hiervan.
Heb je vacuumslang aan zijkant motor afdekplaat of bovenop?
Aan zijkant: check of het tuutje niet is gescheurd.
Anders vanaf dat slangetje met een vacuümpomp onderdruk genereren en dan via de meetwaardeblokken kijken tot hoeveel procent hij komt (moet rond de 92% zijn)
Maar voor hetzelfde geld is de potmeter stuk of het vacuumpotje of gaat de klep gewoon stroef.
Eerst ff de juiste foutcode plaatsen.

ricky 10
badge

9 jaar

de motorcode is CAV en de foutcode die ik krijg is P10A4 (intake air flap control actuator mechanical malfunction)

in maart had deze klant exact het zelfde euvel en na het vervangen van de klep is het weg gebleven tot vorige week..

ik krijg de auto woensdag weer terug dan zal ik even naar dat vacuum slangetje kijken!

bedankt voor uw reactie

tussenmeer 0
badge

9 jaar

Oke een CAV motor, deze heeft die variabele inlaatklep niet meer in het inlaatspritstuk (wel BMY). Jij bedoeld de luchtklep in de drukbuis die boven inlaatspruitstuk gemonteerd zit denk ik, niet in het inlaatspruitstuk. Deze klep gaat niet vaak stuk, en de storing zegt mechanisch probleem dus zou je denken dat de bedrading in orde is maar dat de klep stroef beweegt oid. Wel vreemd dat hij nu weer stuk zou zijn. Kijk ook ff bij de dealer of de software wel actueel is van de motor ecu, er zijn veel updates geweest in de loop der tijd. Je zegt dat de klant woensdag terug komt dus het probleem gebeurd maar af en toe neem ik aan?

ricky 10
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.