Auto rookt wittig bij gas geven en komt niet hoger dan 2200 toeren, inhouden dus. Motor heeft zeer hoge carterdruk, bij lsonemen carterventilatieslang gaat lmm omhoog.
Er zijn geen storingen, egr werkt en dicht goed af.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Timing niet in orde of van slag af ??
Hoi Test,
compressie meten, start de auto wel normaal? en draaid hij onbelast goed rond?
carter druk kan ook ontstaan bij een extreem slechte verbranding dus bij een slechte lage druk inrichting van het brandstof systeem, pissende injector of een bekend probleem is de o-ring afdichtingen in de kop, en dat je luchtmassa meter omhoog gaat bij los trekken van het carter ventilatie is afhankelijk van waar je hem losneemt een normaal verschijnsel.
nokkenas controleren op slijtage.
wat is de km stand van de auto?
suc 6
is dit een pompverstuiver?
bij een pompverstuiver zitten de verstuivers in de kop maar aan 1 kant vast met een klemmetje. deze trekken dan iets scheef, en naar ongeveer 150 duizend kilometer gaan de brandplaatjes onder de verstuivers lekken. komt heel veel voor.
ook slaat er nog wel eens een klepstoter in stukken.
denk erom dat de boutjes van de verstuiverklemmetejs rekboutjes zijn en moeten dus vervangen worden en met het juiste moment + graden vast!
Groeten hans
Turbo verrot/loopt stroef of is vastgelopen denk ik.
Auto is inmiddels (met defect) opgehaald door klant.
Het volgende; tank voor en kwart vol diesel en er is een kwart benzine bij getankt, wij hebben tank geledigd en opnieuw met diesel gevuld, startprobleem was toen verholpen. Stationair loopt de motor goed, maar op toeren komen wil hij niet, ook niet met de uitlaat los. Als je de olievuldop losneemt gaat het toerental ineens omhoog, bij uithalen van de peilstok komt je de olie tegemoet.
Zelf denk ik dat de motor is overleden, heb helaas geen compressietest en/of lektest kunnen doen.
Waarschijnlijk heb je diesel bij de olie en andersom. Dat komt door lekkage bij de tandempomp, volgens mij.
Heb het een keer gehad bij een 2.0 tdi skoda octavia en superb. Motor ophol geslagen en alles kapot. turbo, lagerschalen ingevreten. Heb toen 15 liter diesel/olie uit het carter getapt.
kan idd wat dreuge zegt.
kan ook zijn dat er een verstuiver is gaan pissen en een gat in de zuiger heeft gebrand.
blijft toch gissen zonder wat los te halen.
Klinkt niet meteen goed als je de peilstok eruit neemt en dan gelijk de olie je om de oren vliegt..
14 jaar
Compressie zal wel van een cilinder zoek zijn . Klinkt er ook geen bonkend geluid uit de motor? Gat in de zuiger bij een diesel heb ik nog niet gezien ,wel scheuren en compleet verbrandt . Haal de cilinderkop er maar af. Sterkte.
Lees #6 nog even jongens hier geeft hij al de oorzaak en het vervolg aan..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar