auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: cilinderoverslag golf 4

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi asz

hallo,

heb sinds gisteren problemen met mn golf tdi 130 pk.
hij loopt op 3 cilinders, foutcodes uitgelezen: cilinderoverslag cilinder 3

zal dit aan de bekabeling naar de pompverstuivers kunnen liggen, of aan de norzel zelf?
bekabeling heb ik welles gehoord dat dat veel voorkomend probleem is

alvast bedankt

Geplaatst door

opel8276 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=opel8276]hallo,

heb sinds gisteren problemen met mn golf tdi 130 pk.
hij loopt op 3 cilinders, foutcodes uitgelezen: cilinderoverslag cilinder 3

zal dit aan de bekabeling naar de pompverstuivers kunnen liggen bekabeling heb ik welles gehoord dat dat veel voorkomend probleem[/quote]
Contacten in de stekkers op de pompverstuivers iets vernauwen (aanknijpen) daarmee is het probleem opgelost.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

paul,

auto is wel net gechip tuned zal dit invloed kunnen hebben.
kan de pompverstuiver zelf ook stuk zijn of het spoeltje dat hem openstuurt?
(is het spoeltje door te meten op ohmse weerstand.)
heb vanmiddag de bedrading doorgemeten en nagekeken en stekkers zitten wel goed vast.
alleen aanknijpen zou ik nog kunnen proberen


alvast bedankt

opel8276 0

17 jaar

[quote=opel8276]heb vanmiddag de bedrading doorgemeten en nagekeken en stekkers zitten wel goed vast.
alleen aanknijpen zou ik nog kunnen proberen[/quote]
Dat de stekkers op de pompverstuivers goed vastklikken zegt niet dat het ook goed contact maakt vandaar de pinnetjes in de stekkers iets vernauwen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

dat ga ik morgen nog ff proberen, komt dit echt vaker voor?
want hij doet het echt helemaal niet, tis ook niet dat ie het een tijdje wel goed doet.
cilinder 1 is toch de cilinder het dichtst bij distributie even voor de duidelijkheid.

hoop dat dit het is zal wel het goedkoopste zijn iig.

bedankt paul,

opel8276 0

17 jaar

[quote=opel8276]cilinder 1 is toch de cilinder het dichtst bij distributie even voor de duidelijkheid[/quote]
Klopt, cilindervolgorde 1. 3. 4. 2. Nr 1) vanaf distributiezijde.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

hoe krijg je het stekkertje van de pompverstuiver af.. hij zit op vergrendeld lijkt het.
moet je ergens een lipje indrukken??

alvast bedankt

opel8276 0

17 jaar

probleem gevonden, was geen pompverstuiver.
is een lekke inlaatklep. geen compressie op cilinder 3

opel8276 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.