hallo,
heb sinds gisteren problemen met mn golf tdi 130 pk.
hij loopt op 3 cilinders, foutcodes uitgelezen: cilinderoverslag cilinder 3
zal dit aan de bekabeling naar de pompverstuivers kunnen liggen, of aan de norzel zelf?
bekabeling heb ik welles gehoord dat dat veel voorkomend probleem is
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=opel8276]hallo,
heb sinds gisteren problemen met mn golf tdi 130 pk.
hij loopt op 3 cilinders, foutcodes uitgelezen: cilinderoverslag cilinder 3
zal dit aan de bekabeling naar de pompverstuivers kunnen liggen bekabeling heb ik welles gehoord dat dat veel voorkomend probleem[/quote]
Contacten in de stekkers op de pompverstuivers iets vernauwen (aanknijpen) daarmee is het probleem opgelost.
Gr. paul
paul,
auto is wel net gechip tuned zal dit invloed kunnen hebben.
kan de pompverstuiver zelf ook stuk zijn of het spoeltje dat hem openstuurt?
(is het spoeltje door te meten op ohmse weerstand.)
heb vanmiddag de bedrading doorgemeten en nagekeken en stekkers zitten wel goed vast.
alleen aanknijpen zou ik nog kunnen proberen
alvast bedankt
17 jaar
[quote=opel8276]heb vanmiddag de bedrading doorgemeten en nagekeken en stekkers zitten wel goed vast.
alleen aanknijpen zou ik nog kunnen proberen[/quote]
Dat de stekkers op de pompverstuivers goed vastklikken zegt niet dat het ook goed contact maakt vandaar de pinnetjes in de stekkers iets vernauwen.
Gr. paul
dat ga ik morgen nog ff proberen, komt dit echt vaker voor?
want hij doet het echt helemaal niet, tis ook niet dat ie het een tijdje wel goed doet.
cilinder 1 is toch de cilinder het dichtst bij distributie even voor de duidelijkheid.
hoop dat dit het is zal wel het goedkoopste zijn iig.
bedankt paul,
17 jaar
[quote=opel8276]cilinder 1 is toch de cilinder het dichtst bij distributie even voor de duidelijkheid[/quote]
Klopt, cilindervolgorde 1. 3. 4. 2. Nr 1) vanaf distributiezijde.
Gr. paul
hoe krijg je het stekkertje van de pompverstuiver af.. hij zit op vergrendeld lijkt het.
moet je ergens een lipje indrukken??
alvast bedankt
17 jaar
probleem gevonden, was geen pompverstuiver.
is een lekke inlaatklep. geen compressie op cilinder 3
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar