Volkswagen Golf IV: cilinderoverslag golf 4

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi asz

hallo,

heb sinds gisteren problemen met mn golf tdi 130 pk.
hij loopt op 3 cilinders, foutcodes uitgelezen: cilinderoverslag cilinder 3

zal dit aan de bekabeling naar de pompverstuivers kunnen liggen, of aan de norzel zelf?
bekabeling heb ik welles gehoord dat dat veel voorkomend probleem is

alvast bedankt

opel8276

Geplaatst door opel8276 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=opel8276]hallo,

heb sinds gisteren problemen met mn golf tdi 130 pk.
hij loopt op 3 cilinders, foutcodes uitgelezen: cilinderoverslag cilinder 3

zal dit aan de bekabeling naar de pompverstuivers kunnen liggen bekabeling heb ik welles gehoord dat dat veel voorkomend probleem[/quote]
Contacten in de stekkers op de pompverstuivers iets vernauwen (aanknijpen) daarmee is het probleem opgelost.

Gr. paul

opel8276 (0), 16 jaar geleden

paul,

auto is wel net gechip tuned zal dit invloed kunnen hebben.
kan de pompverstuiver zelf ook stuk zijn of het spoeltje dat hem openstuurt?
(is het spoeltje door te meten op ohmse weerstand.)
heb vanmiddag de bedrading doorgemeten en nagekeken en stekkers zitten wel goed vast.
alleen aanknijpen zou ik nog kunnen proberen


alvast bedankt

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=opel8276]heb vanmiddag de bedrading doorgemeten en nagekeken en stekkers zitten wel goed vast.
alleen aanknijpen zou ik nog kunnen proberen[/quote]
Dat de stekkers op de pompverstuivers goed vastklikken zegt niet dat het ook goed contact maakt vandaar de pinnetjes in de stekkers iets vernauwen.

Gr. paul

opel8276 (0), 16 jaar geleden

dat ga ik morgen nog ff proberen, komt dit echt vaker voor?
want hij doet het echt helemaal niet, tis ook niet dat ie het een tijdje wel goed doet.
cilinder 1 is toch de cilinder het dichtst bij distributie even voor de duidelijkheid.

hoop dat dit het is zal wel het goedkoopste zijn iig.

bedankt paul,

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=opel8276]cilinder 1 is toch de cilinder het dichtst bij distributie even voor de duidelijkheid[/quote]
Klopt, cilindervolgorde 1. 3. 4. 2. Nr 1) vanaf distributiezijde.

Gr. paul

opel8276 (0), 16 jaar geleden

hoe krijg je het stekkertje van de pompverstuiver af.. hij zit op vergrendeld lijkt het.
moet je ergens een lipje indrukken??

alvast bedankt

opel8276 (0), 16 jaar geleden

probleem gevonden, was geen pompverstuiver.
is een lekke inlaatklep. geen compressie op cilinder 3

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.