Volkswagen Golf III: co veel te hoog, 9%

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI 2E

Het probleem dat deze auto heeft is dat ie afgekeurd is omdat CO te hoog is, 9% achter de kat.
Met losgekoppelde temp sensor is CO 5%.
Andere klacht is dat auto slecht begint te lopen zodra de temp meter 70graden of hoger aangeeft.
Met losgekoppelde temp sensor loopt hij wel goed.
Al diverse keren foutcode's uitgelezen en temp sensor al eens vervangen.
Lamdasonde ook al uitgewisseld gehad zonder resultaat maar dat vermoeden had ik al.
Valse lucht ook al gecontroleerd en niets te constateren.
Nu ben ik aan de luchtmassameter aan het denken maar om deze op de gok te gaan vervangen...........

Audidriver73

Geplaatst door Audidriver73 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Pieke79 (0), 15 jaar geleden

ook een gehad te hoog CO probeer eens een busje injector cleaner in de brandstof dat doet wonderen
Is het proberen waard busje kost 7.50 euro
Mvgr Patrick

garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden

Nou een busje cleaner gaat niet helpen bij een co van 9 %.. Begin eens bij het begin en lees de foutcodes eens en ook de meetwaarden. Hiet moet je een eind verder mee komen met zo'n uitstoot..
LMM kan inderdaad maar dan moet zijn uitgaande waarden niet goed zijn, maar dat valt te meten/controleren voordat je hem op de dolle pof vervangt..
Is dit een systeem met single point injectie? Zo ja .. controleer de voetpakking eens van het injectiehuis.

Hoogendijk11 (0), 15 jaar geleden

katalysator vol? pendeld de lamda sensor wel goed.... Komt niet vaak voor bij dit type golf maar mischien corrosie in de stekker slecht contact.

Groeten Dennis

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb tot nu ivm drukte werk en prive omstandigheden nog geen tijd en zin gehad om ernaar te zoeken.
Na volgende week ga ik er eens aan beginnen, dan post ik nog wel wat het was of als ik nog iets moet weten.
Katalysator heeft er nooit onder gezeten, zit nu nieuwe onder ivm keuring, lamdasonde is ook al vervangen geweest.

Hoogendijk11 (0), 15 jaar geleden

[quote=Audidriver73]Heb tot nu ivm drukte werk en prive omstandigheden nog geen tijd en zin gehad om ernaar te zoeken.
Na volgende week ga ik er eens aan beginnen, dan post ik nog wel wat het was of als ik nog iets moet weten.
Katalysator heeft er nooit onder gezeten, zit nu nieuwe onder ivm keuring, lamdasonde is ook al vervangen geweest.[/quote]
Hallo Patrick,

Het zou natuurlijk kunnen omdat je altijd zonder de kat rijd dat ie nou niet zakken wil met het co?
eest een tijdje met kat rijden mischien verbetering.

Gr Dennis

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

9% zonder Kat is ook veel te hoog dus er is iets aan de hand.

Toch die L sonde ook nog eens doormeten.
Oiram

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik zal hem nogmaals controleren.
Verder is het zo dat motor nogal wat olie verbuikt, bekend bij de 2E blokken, maar dat zal hier niks mee te maken hebben denk ik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.