Volkswagen Golf III : Vr6 94 houd in. (af en toe knallen uit uitlaat.)

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 vr6

Al een tijdje last van slecht stationair draaien en inhouden met accelereren. Heb het volgende gedaan; brandstofdruk gemeten is 3 a 4 bar. Hij krijgt een vonk.(is trouwens dis bobine.) compressie gemeten op alle 6 is tie 10 a 11 bar. inectoren doorgemeten weerstand is goed. met starten spuit er benzine uit alle 6.
lambda sensor is nieuw. met uitlezen gaf tie als storing motortoerental sensor. heb ik een andere geprobeerd maar bleef het zelfde. en het schijnt dat die altijd weergegeven word met uitlezen. Verder nog dingen die ik kan proberen?? Mvg Ben

Bengy

Geplaatst door Bengy (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Die storing motor toerentalsensor hoort er niet in te staan,als deze er wel in staat dan is er iets niet goed,bedrading/sensor/stekker op de ecu enz enz.
Het zou ook nog kunnen dat je distributie niet goed meer is,dan kun je ook deze storing krijgen.Hoor je de ketting duidelijk tijdens stationair?

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

lees hem met draaiende motor uit dan zal hij geen storing toerentalsensor aangeven.en deze klacht zou wel eens veroorzaakt kunnen worden door een defekte luchtmassameter. gr john

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

Ben er achter gekomen dat er 2 klopsensoren op zitten pingelsensor. 1 voor en 1 achter. heb ze allebei doorgemeten. Achterste was oneindig, en de voorste was iets van 5.nog iets kilo ohm. voorste is dus goed volgens gegevens. heb nu nieuwe besteld krijg ik morgen binnen. ben benieuwd. ketting of kettingspanner hoor ik trouwens niet. thnx voor reacties

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

mega ohm bedoel ik

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

Luchtmassa meter heb ik doorgemeten, krijgt voeding en weerstand is goed. moest ruwweg tussen 100 en 2000 ohm zitten. en met draaiende motor varieeren en dat deed die ook.

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Kun je met een scope het vonkbeeld bekijken? Zou het niet bv in bougiekabels kunnen zitten? Wel eens gehoord dat ze gevoelig zijn op bougies.
4 gas meting goed? Geen valse lucht oid? (lambdagetal mooi pendelend?)Als je uitleest is het toerental dan stabiel?

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

nee heb helaas geen scope. maar kon horen aan motor dat alle cilinders meelopen door kabels los te trekken (beetje beun.) pakkingen zien er goed uit geen lekkages ofzo bij inlaat. ja lambda is vrij goed gewoon rond de 1. toerental is niet stabiel

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik bedoel pendeld de lambdwaarde stationair (0,2 tot 0,9V)of is het constant vrij hoog? arm mengsel dan.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Bengy]Luchtmassa meter heb ik doorgemeten, krijgt voeding en weerstand is goed. moest ruwweg tussen 100 en 2000 ohm zitten. en met draaiende motor varieeren en dat deed die ook.[/quote]
is geen graadmeter dat de lmm goed funcioneerd. gr john

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

dat is indd zo. maar ik heb helaas nog geen scopemeter.
maar lamda waarde nog niet gemeten, maar stel het mensel is arm dat zou die misschien te weinig of te veel lucht of benzine krijgen. heb geen vaccuum lekkage's en compressie is goed. Ik hoopte eigenlijk dat pingel sensor binnen zou zijn maar staat in back order bij leverancier.

marcel7031 (0) PRO, 15 jaar geleden

Een pingelsensor zal alleen het ontstekingstijdstip corrigeren tegen de pingelgrens en zal geen invloed uitoefenen op het stationair lopen.
Zonder of zelfs met defecte sensor gaat de motor alleen een veilige zone opzoeken. Met als gevolg een lager motorvermogen.
Een lambda meting geeft je een indicatie van het stationair mengsel, tesamen met een 4 gasmeter (CO2-HC en O2 bekijken)kun ook een evt defecte lamdasonde uitsluiten.
Al eens voor de lol injectiecleaner geprobeerd?
succes.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

lambdasonde is vernieuwd zoals je kan lezen.

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

lamda is indd nieuw. en ja motorvermogen is veel lager. en er zit al een injectie reiniger in.

Heel even een ander vraagje. Ik heb toevallig een database programma van school staat van alles in elektrische schema's tot allerlei diagnoses.
Nu vind ik net dat de pingelsensor juist oneindig MOET zijn. Omdat er een piezo element in zit. maar nu stond er ook in dat als je wel wat meet dat je hem moet vervangen. dus die 5. nog wat mega ohm die ik heb gemeten van die voorste pingelsensor is helemaal niet goed.

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Weerstand van de klopsensor tussen pen 3 en massa = 0

Aanhaalmoment van 20NM is ook zeer belangrijk.

Ook mag er geen corrosie op de pasvlakken zitten..

Klopsensor 1 = de witte ( onder uitlaatspruitstuk )

Klopsensor 2 zit aan de voorkant van het blok ( bruin / zwarte stekker )

Indien de foutcode van de klopsensor niet tevoorschijn komt,kun je er rustig van uit gaan dat hier jou oorzaak niet te vinden is.

Brandstofdruk zonder vacuum = 4 Bar
Met Vacuum = 3,5

De injectoren moeten een weerstand hebben tussen de 15 en 21 Ohm los gemeten op iederen injector.

Luchtmassameter :

Tussen 1 en massa = 0
Tussen 1 en 5 = Accuspanning

Ook kan een kabelbreuk de oorzaak zijn van je meting van de klopsensor,dit heb ik zelf ook al een keer meegemaakt,maar toen gaf hij wel de fout aan van de klopsensor..de kabelbreuk zat net achter de stekker van de kabelboom wat op de klopsensor komt.

Gr Stefan

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

er zat wel wat corrosie op. dus die kan ik even licht op schuren. maar hij geeft indd geen foutcode klopsensor. brandstofdruk is goed. zit ook een neiuwe pomp in want die is al kapot gegaan. injectoren heb ik doorgemeten zijn goed. luchtmassa meter heb ik ook gemeten, maar wil volgens mij niet altijd zeggen dat tie dan naar behoren werkt. maar bedankt voor info kan ik nog even wat uitproberen.

Bengy (0) PRO, 15 jaar geleden

Vr6 doet het weer naar behoren. Conclusie kapotte bougiekabels :S. zag in het donker heel even snel dat tie oversloeg. dus heb nieuwe kabels gehaald en loopt weer als een nieuwe. maar het vreemde is dat ik 1 voor 1 de kabels los getrokken heb van bobine en dat de motor daar wel op reageerde. maar waarschijnlijk is dat te moeilijk te horen bij een vr6. thnx voor de info allemaal.

frerini (0) PRO, 14 jaar geleden

gaan zeer vaak kapot en word meestal vervangenper stuk en is van rode kleur ipv zwart

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Ben..

Gr Stefan

marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden

Een overslaande motor zou dus een storing in de pingelsensor kunnen geven vlgns de diagnose computer. Had een scope je sneller kunnen bedienen om de kapotte bougiekabel eruit te halen? Natsproeien had dat ook kunnen helpen?
Bedankt voor je uitleg en tot de volgende keer.
gr marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.