Beste professionals, (wil de mod dit naar professionals verplaatsen? en misschien mijn status ook naar professional veranderen aangezien ik monteur ben)
We hebben hier binnen gehad een VW T5 2.5 96 KW met motorcode BNZ.Een auto welke steeds in noodloop ging op de snelweg bij snelheden boven de 100 km/h. De auto schoot naar de klant zijn idee voornamelijk in noodloop als hij de tunnel weer uitkwam en dus een lichte helling op rijd. Na het uit zetten van het contact en weer starten is de noodloop weg en kan hij zijn weg weer voortzetten.
Na uitlezen komt de 16683 (te lage turbodruk regeling) naar voren. We hebben de map sensor vervangen. Ook het regel ventiel van de N75 vervangen. Hierna was het probleem nog niet verholpen. Het regel ventiel werkt en je ziet de stang van de schoepverstelling soepel bewegen.
Week later bij de dealer neergezet, deze komt met de conclusie dat toch de turbo vervangen moet worden. Wij de turbo vervangen. Krijgen net van de klant te horen dat het probleem nog hetzelfde is.
Alles van de Gerrit speek pagina (http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.... over zowel de turbo/foutcode als de N75 nagelopen. Dus geen lekkende vaccum slangetjes ect.
We hebben de luchtmassa meter nog niet vervangen. Evenals de uitlaat gecontroleerd (lijkt me onwaarschijnlijk dat deze af en toe verstopt?)
Zijn er hier nog professionals met ideeen of tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een probleem gevonden bij het vaccuum klep van de EGR, deze blijkt niet te werken, De egr blijft dan welliswaar dichtstaan maar bij het stangetje van de klep hoor ik valselucht zuigen. De klep moet vervangen worden maar moet bij de dealer in 1 stuk met de kvs verwarmer gekocht worden ala 430 euro.
Is het mogelijk om de vaccuum slang even af te doppen zodat de EGR niet werkt en ook geen valselucht kan zuigen? Zodat we op deze manier kunnen controleren of de auto weer in noodloop gaat?
Hallo, kans is groot dat het vacuumklepje defect is. Helaas klopt het dat dit niet los te koop is.
Je kunt evt met vacuumpompje tijdens rijden druk zetten op het vacuumklepje om diognose
te stellen.
Groet conan
Je kunt de aanvoer van het vacuum afsluiten door een boutje in de slang te duwen en dan gaan rijden.
Weet wel zeker dat dit je probleem is maar probeer dit maar eens.
Hallo, het onderdeel dat je beschrijft , dat is de egr koeler. Laadluchtsysteem al afgeperst ivm te lage turbodruk ? Roetfilter verstopt ? Wat is de km stand ? Vergelijk de turbodruk waarde met een waarde die je afleest op een drukmeter die je ook aansluit. Geeft het meetwaardenblok van de turbodruk ongeveer de luchtdruk weer bij stilstaande motor ? Groet Jan227
Inderdaad het vacuum klepje van de EGR defect. Wanneer de EGR volledig opengestuurd word dan lekt deze teveel vacuum waardoor de regelklep op de turbo niet voldoende bediend kan worden.
11 jaar
Is dit wel te verkopen aan een klant.
Dure turbo vervangen,klep vervangen,map sensor vervangen.
Dat was het allemaal niet.
11 jaar
Het is inderdaad jammer dat we niet gelijk de oorzaak konden lokaliseren. We hadden de bus toen voor second opinion bij de dealer gezet welke ook aanraden de turbo te vervangen. Uiteindelijk heeft er niemand baat bij. Ook wij hebben geen euro verdiend met de klus.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar