auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: compresie

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

heb na vervanging van de Distributie Heb ik geen compressie druk meer op alle vier de cilinders.
Monteur bij geweest en alles staat wel op tijd weet iemand hier iets meer van af.
Ik zelf vrees het ergste.

Gr HB

Geplaatst door

HB65 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Henk

Indien je er zeker van bent dat voor de motor werd gestart de distributie optijd stond is het vrijwel onmogelijk dat er kleppen zijn geraakt.
Of dit allemaal zo is weet je natuurlijk zelf het beste......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Als ik het toch verkeerdt heb gedaan wat zou zo'n geintje dan kosten.
maar naar mijn weten stond die goed heb eerst de krukas handmatig rond gedraaid en liep toen goed rond.
maar ja ik weet het ook niet meer.

gr HB

HB65 0

13 jaar

Een precieze prijs is niet te geven met deze informatie. Kijk eerst eens of het nokkenaswiel wel meedraait!? (of de nokkenas zelf) Helemaal geen compressie op geen enkele cilinder is nagenoeg niet mogelijk. (niet onmogelijk).

Omdat hij toch "op tijd" staat zou het kunnen dat de nokkenas zelf niet meedraait.?

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Als hij op tijd staat (dus krukas, nokkenas en ontsteking) dan is het onmogelijk dat de nokkenas niet meedraait. Tenzij je de nokkenastiming niet gecontroleerd hebt.

jensw 0

13 jaar

[quote=jensw]Als hij op tijd staat (dus krukas, nokkenas en ontsteking) dan is het onmogelijk dat de nokkenas niet meedraait. Tenzij je de nokkenastiming niet gecontroleerd hebt.[/quote]
jens, als de bijv de spie verbinding tussen nokkenaswiel en nokkenas niet correct is, LIJKT de timing wel goed.

HB75 kan dit bijv merken aan het hogere starttoerental.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

de nokkenas is steeds geborgt geweest met 2 pennen toen de riem er af was en de krukas heeft geen slag gemaakt.
ligt een dubbele nokkenas in dus het tandwiel van de de grote riem is er alleen af geweest en er weer opgezet in de spie is dus niet verdraait geweest.

HB65 0

13 jaar

Goed, niet verdraait geweest. toch heb je geen compressie??!! Timing is goed ?!

Draait de distributie wèl tijdens het starten ? Draait de nokkenas(sen).?

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Distibutie en de nokkenassen draaien wel heb dat nog nagekeken.
Ik zal toch wel wat verkeerd hebben gedaaan wat ik niet weet, gaat maandag naar een monteur.
zal dan wel laten horen wat ik verkeerd heb gedaan.

gr Henk

HB65 0

13 jaar

Heb je die compressie- test zelf gedaan??

Of die monteur.?

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

de compressie test heb ik zelf gedaan met een meter gaf dus op alle vier nul aan.
of denk je dat dat niet goed is gegaan bougie er uit en dan de meter er in en de motor rond draaien.
hoop aan één kant dat ik dat verkeerd heb gedaaan.

gr Henk

HB65 0

13 jaar

De motor ronddraaien heb je wel met de startmotor gedaan?
Merkte je nog iets aan het startmotortoerental dat het misschien hoger/sneller was dan normaal na het vervangen dan de DR?

martijn v o 0

13 jaar

Heb de motor rond gedraaid met de startmotor is mij verder niets opgevalllen hoe de motor draait maar ging wel makkelijk.

gr Henk

HB65 0

13 jaar

Ik vertrouw je meter niet, of je meting niet. Maar ik kan (nog) niet zeggen waar het fout is gegaan.

Kun je een compressie meting doen bij een andere (lopende) auto?? Om uit te sluiten dat de meter goed is. Of je manier van meten.?

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Ik heb de meter op een andere autoe uitgeprobeerd en gaf toen 14 bar aan maar die motor liep wel.
de mijne liep alleen op de startmotor, mischien dat daar verschiel in kan zitten. ?

gr Henk

HB65 0

13 jaar

Nee, het ging alleen op jouw manier van meten. Dus die meting lijkt goed. En ook de meter lijkt goed.

Dat betekent wel, dat jij het ergste moet vrezen voor jouw motor, met ´0 bar compressie´ op alle 4 de cilinders, loopt ie zeker niet !!

Haal de kleppendeksel weg, en kijk of je iets ziet aan het terug omhoogkomen van de kleppen. Denk dus dat deze omlaag blijven.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

En wat is de status ???

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Op alle vier de cilinders geen compressie is niet mogelijk tenzij er van alle cilinders ernstige schade is aan de kleppen door verkeerde timing van de distributie.
Normaal doe je een compressiemeting met warme motor, is nu onmogelijk helaas) , alle bougies eruit, gasklep volledig geopend en op de startmotor net zolang de meting niet hoger gaat.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

[quote=Ralf_Jensen]En wat is de status ???[/quote]
de status is tot zo ver dat de auto gisteren naar een monteur is gegaan dus daar wacht ik nog een antwoord van wat de situatie is.
zo gauw ik daar antwoord van heb zal ik het laten horen.
ben zelf ook benieuwd wat het is.
gr HB65

HB65 0

13 jaar

is er al wat meer bekend?

Henkk 0

13 jaar

Hallo de auto is weer klaar is toch een nieuwe kop op gekomen klepen krom em de klep geleiders waren in geslagen heeft dus een mooie duit gekost.

gr HB

HB65 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.