close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf TDi ALH var.Turbo: compressorlimiet overschreden

Bouwjaar: 2002

De compressorlimiet wordt overschreden boven de 100kmh, meestal rond de 120kmh of 3400tpm IV/ 2800tpm V . Zowel bij vol als deels gas geven. Onder de 100kmh is er geen centje pijn.

Foutcode 462d / motorcode ALH / variabele turbo
turbo is door de dealer vervangen bij 72000km (nu 110000km)
VAGCOM gaf aan dat de limiet met 20 eenheden overschreden wordt (bijna niets dus)

vacuumleidingen gecontroleerd / wastegateleiding vervangen
wastegate gecontroleerd op soepele werking
magneetklep wastegate vervangen
luchtmassameter vervangen
sensor absolute druk vervangen
koelvloeistof-temperatuurzender vervangen
ECU vervangen

Storing blijft nog steeds.

Zelf rijst nu het vermoeden dat de turbo wellicht niet vervangen is door de dealer?? En een heel vaag vermoeden dat het electronische gaspedaal niet goed functioneerd (Ooit gehad met een Focus TDCi)

Deze auto begint een zorgenkindje te worden. In feite heeft de auto het nooit goed gedaan sinds het begin dat de klant hem kreeg

Geplaatst door

VeeDub (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft die nou variabele schoepen of een wastegate??
variabele schoepen kunnen te zwaar gaan.
uitlaat/kat. niet verstopt?
luchtmassameter vervangen,nieuw of gebruikt? en orgineel.

hofman 0
badge

20 jaar

VTG , variabele schoepen, , kat is niet verstopt daar wordt ie te zwaar voor belast. Lmm is een originele (ruil PON)

VeeDub 0
badge

20 jaar

voor het gemak zou ik toch naar de dealer toe gaan en daar een aantal meetwaardeblokken laten controleren daar hebben de meeste vw kenners meer aan.
het gaat dan om meetwaardeblokken (mwb) 10 en 11
daar in is dan te zien wat het gaspedaal doet
wat de lmm voor waarde geeft naar het regelapp
en in mwb 11 heb je laaddruk waarde de ist en de soll waarde dan moet er uit te komen zijn.

heb je de egr klep ook na gekeken?

als je twijfeld over het vervangen van de turbo dan is dat uit te zoeken.

succes max.

lightsomedog 0
badge

20 jaar

Het probleem is opgelost, het zat hem toch in het variabele gedeelte van de turbo. Vreemd dat de motor 3 turbo's heeft doen stikken binnen 110000km.

VeeDub 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.