auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: computer golf 3

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 55kw

hallo,


Ik heb de laatste tijd wat "rare" elektrische problemen met de auto.Soms gaan de dashboardlampjes niet branden zoals olie,accu enz.Nu hoor ik ineens de brandstofpomp niet meer aan gaan als ik de auto op kontakt zet.
Heb het relais 167 al vervangen maar dit was het blijkbar niet,ik heb ook op het forum gelezen dat het wel eens aan de computer kan liggen.....maar ik heb geen idee waar dat ding zit bij een golf.

iemand een idee???


alvast bedankt

Geplaatst door

marco72 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Marco,

Ik zou ook eens het contactblokje van je contactslot controleren. De brandstofpomp en de dashboard lampjes worden naar mijn weten niet door de ECU gestuurd bij een dergelijke auto. Probeer is met de sleutel te rommelen als de auto niet starten wil of juist wel loopt, merk je verschil is het zeker weten het contactblokje.

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

Bedankt voor de reaktie Harrie,

Ik heb zojuist wat met de sleutel liggen rommelen maar ik hoor de pomp niet aanspringen,welk gedeelte ik dat "beroemde" contactblokje dan zodat ik deze anders eens vervang.( lijkt me niet zo duur ? )
Ik had misschien gedacht dat het de ECU kon zijn omdat je wel eens leest dat als deze iets vochtig word deze ook erg wazig kan gaan doen.

Marco

ps.heb zojuist toch nog eens met de sleutel liggen rommelen en ik zag wat rook uit de stuurkolom komen??????

marco72 0

17 jaar

Marco,

Ik denk dat het dan tijd wordt om de auto naar een vakgarage te brengen met deze mededelingen. Ik vermoed sterk dat het contactblokje achterop het contactslot hier de oorzaak van is. Het roken kan veroorzaakt worden door een slecht verbinding in de contacten waardoor de weerstand en dus de warmte ontwikkeling veel te hoog wordt. Het vervangen van het contactblok zal niet te duur zijn vermoed ik, laat je goed informeren vooraf.

NEEM ABSOLUUT GEEN RISICO MET BRANDGEVAAR, EEN AUTO IS SNELLER EEN HOOP SMEULENDE ROMMEL DAN JE DENKT!!!!

Succes en we horen van je,

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

Harrie,

Ik zal inderdaad maar eens naar een vakgarage rijden....................typische is wel dat ik weet ik hoe lang heb liggen rommelen gisteren en vanochtend maar de pomp wilde niet aanspringen................net stap ik in...........sleutel om .........pomp gaat aan.............en hij doet het weer.
Moet haast wel dat contactblok zijn.
Ik ga straks naar de garage en laat wel wat weten.Zou trouwens toch nog wel uit nieuwsgierigheid willen weten waar de ECU zit?

alvast bedankt marco

ps. neem wel even een emmertje water mee voor de zekerheid ;-)

marco72 0

17 jaar

Marco,

Dat is een verstandig besluit. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar de ECU zit bij een dergelijke auto. Bij de vakgarage kunnen ze je daar vast antwoord op geven.

Hou ons op de hoogte,

M.v.g,

Harrie

Potlood 0

17 jaar

de ecu zit in het midden van de waterbak

Ik heb het contactblokje vervangen en een kennis van me heeft alles even door gemeten maar alles bleek naar behoren te werken.
Heb een andere brandstofpomp gehaald en de stekker erin gestoken en deze sprong gelijk aan.Ik ga morgen dus deze pomp er maar inzetten want ik ga er dus vanuit dat de oude pomp r.i.p. is.
Is er trouwens nog iets speciaals voor nodig om de pomp eruit te halen ( gereedschap) of kan ik deze er gewoon uit tillen.Weet dat ik voorzichtig moet zijn met de vlotter maar weet niet of de pomp geklemt of vastgeschroefd zit.

alvast bedankt marco

marco72 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.