Volkswagen Golf: VW GOLF III 2.0 GTI Start niet meer na wassen van motor

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI

Deze golf had vroeger stotterings probleem, na het vervangen van temparatuurzender en relais van motor management was het weer goed, ook eventueel waren de bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor vernieuwd en een andere luchtmassa meter zit erop. Tot het wassen van motor had auto geen enkele probleem met starten of lopen. Na het wassen startte de auto wel, maar elke keer als die warm loopt ging eerst de toeren omlaag en dan stopt die vanzelf. Tot de motor weer koud word kon je hem niet starten en dan weer het zelfde probleem. Met behulp van lucht heb heb ik de motor weer drooggemaakt en liet hem een dag zo staan. Volgende dag is het nog erger geworden, die gaat helemaal niet starten, als je de sleutel draait hoor je alleen maar af en toe een harde klap van de uitlaat. Alles is weer droog dus mogelijk is iets defect geraakt.

- Computer is droog, had nooit water gehad,
- Onsteking is goed, alle bougies gecheckt,

(Ben ook prof. carcleanerbedrijf, wij wassen zo vaak motors dus ik weet wat ik doe, (oud of nieuw, diesel of benzine) maar dit gebeurt de eerste keer.)


Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. Mvg.

GlorfindeL

Geplaatst door GlorfindeL (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ondanks al je kennis op het gebied van het schoonmaken van motoren zal er nu toch ergens in de stuurelectronica water zijn gekomen en en wat defect zijn geraakt.

Electronica, en zeker computer(s) zijn erg gevoelig voor water zeker met schoonmaakmiddelen.

Als de computer goed is en je hebt ontsteking controleer dan of de motot brandstof krijgt, werkt de brandstofpomp nog wel goed?
Uit laten lezen op fouten, misschien een sensor aansluiting nat/los? of stuk.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van het schoonmaken van een blok, zeker niet met wat je soms ziet een hogedrukspuit...
In de connectoren komt dan vak ook water, en dit krijg je er niet zo maar weer uit.

Cor

GlorfindeL (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor je antwoord, maar na een lastige revisie van de stroomverdeler loopt de motor weer goed zonder problemen. Mvg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.