Hallo
Ik heb hier een Vw polo '96 waarvan het electrische gedeelte kapot is heeft iemand enig idee hoe je dit moet vervangen moet het contactslot eraf zo ja hij krijg ik dit eraf ik heb even gekeken maar kon zo snel niet echt iets zien hoe de boel eruit moet zou iemand mij kunnen helpen
Alvast bedankt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stuur eraf, beschermkappen weghalen, stuurkolom schakelaars eraf, centrale bus op stuurkolom eraf halen, stuurslot eraf halen en electrisch gedeelte vervangen.
that's it. vergeet de wagen niet uit te lijnen.
mvg
Uitlijnen waarom? niet nodig gewoon rijden en stuur recht zetten
Denk wel om de veer die achter het stuur op de stuurpen kan zitten(staat flink gespannen en wordt tegengehouden door een stalen plaatje) Soms hebben ze een opvulbus omdat er een ander stuur op zit, deze bus gaat zonder goed gereedschap niet makkelijk los.
Uitlijnen is naar mijn mening niet nodig. Voor het gemak stuur en stuurpen een streepje geven, dan staat je stuur na monteren niet scheef.
suc6 Thijs
alsof je de centrale bus van het stuurhuis, waar geen vertanding op zit, ooit weer hetzelfde terug gemonteerd krijgt.
niet uitlijnen is een appie happie methode die nooit volstaat. En naast dat, dit kan je gewoon door rekenen naar de klant.
mvg en houd het professioneel!
Sorry blije geit, waarom dan uitlijnen??? en extra info, is dat ook niet goed??? Hoezo professioneel.
groet Thijs
extra informatie is altijd goed. maar door het niet uitlijnen van de wagen maak je de klus gewoon niet af zoals het hoort. en dat noem ik niet professioneel.. that's all.
Toch zou ik graag wat meer info hebben de vertande bus moet deze eraf getikt worden, ik heb nu het stuur met airbag los breekbout contactslot eruit schakelaars eruit maar geen beweging, dus en uitlijnen doen we zowiezo dus die discussie is nu over ;-) graag iets concreter met antwoorden
alvast bedankt
[quote=Piwie]Toch zou ik graag wat meer info hebben de vertande bus moet deze eraf getikt worden[/quote]
Tikken / slaan heeft totaal geen zin vertande bus kan muurvast zitten, leen en gebruik een geschikte trekker. En uitlijnen is in dit geval totaal overbodig (onzin) er veranderd immers niets aan de wielstand.
Gr. paul
Ik zit nu met hetzefde probleem
Alles is eraf
Kan de vertande bus niet verwijderen.
Zou iemand aan kunnen geven hoe je dit precies moet doen
14 jaar
[quote=boemer]Ik zit nu met hetzefde probleem
Alles is eraf
Kan de vertande bus niet verwijderen.
Zou iemand aan kunnen geven hoe je dit precies moet doen[/quote]
[quote=P. Kelder][quote=Piwie]Toch zou ik graag wat meer info hebben de vertande bus moet deze eraf getikt worden[/quote]
Tikken / slaan heeft totaal geen zin vertande bus kan muurvast zitten, leen en gebruik een geschikte trekker. En uitlijnen is in dit geval totaal overbodig (onzin) er veranderd immers niets aan de wielstand.
Gr. paul[/quote]
[quote=P. Kelder][quote=Piwie]Toch zou ik graag wat meer info hebben de vertande bus moet deze eraf getikt worden[/quote]
Tikken / slaan heeft totaal geen zin vertande bus kan muurvast zitten, leen en gebruik een geschikte trekker.
Gr. paul[/quote]
De 2 halve manen van een niet te grote lagertrekker, met de scherpe kant boven ,om de bus knellen net onder de bovenste vertanding. Met een pouleytrekker de volgende handeling. Teken de hoogte van het contact -slot af. loopt straks het stuur niet aan.
Contactslot aftekenen ? Veel verstellen of anders monteren kan toch haast niet..
14 jaar
Heel goed opgemekt, ik bedoel de hele houder van het contactslot i.v.m. het sleufgat waarmee hij aan de buis vast zit . Stefan hoe heet die buis waar de lagers in zitten, Succes.
Piwie, kort samengevat : dit item is reeds meerdere malen op problemcar aangehaald. Ga effe in "zoeken" en je bent er zo uit.
Suc6
Jan
De Stuurkolom bedoel je zeker..
Maar dat sleufgat wat je bedoelt, kun je weinig aan verklooien, en dat het stuur dan aanloopt heb ik nog nooit gezien, als je het contactslot monteerd tot tegen de aanslag, dan is het goed, boutje vast draaien en hup-pa-kee..
14 jaar
ik zal het je heel eenvoudig uitleggen heb dit al enkele keren gedaan onderaan even kruiskoppelingetje losmaken en je trekt zo heel je stuurstang eruit die getande bus krijg je er niet af die zit loeivast
14 jaar
Als je geen trekker hebt, doe het dan op robby zijn manier, simpel - snel en werkt perfect zonder gejengel achteraf..
14 jaar
precies stefan
14 jaar
Ik heb alles weer ik elkaar gezet volgende week verder de auto moet rijden.
Ben blij met overzicht Stefan en het idee van Robby,ik ken deze auto niet.
Omdat ik anders iets maken moet om met een normale pouleytrekker het deel te verwijderen
14 jaar
Het idee van Robby werkt niet, het gaat niet alleen om het contactblok,want ik wil het hele contactslot uitbouwen.
Stefan nog bedankt voor het overzicht omdat ik geen kenner ben van VW.
Alles is nu opgelost:
Omdat ik geen passende trekker kon krijgen, heb ik een hulpstuk gemaakt om de getande bus eraf te halen
Ik heb het gedaan met een stuk aluminium van 57x40x10
Je boort 2gaten van 5 mm aan de buitenzijde van dit stuk, daarna in het midden doorzagen.
Het ene stuk opboren met een doorsnede van 6,5 mm, het andere deel met M6 tappen
Schroef beide delen op elkaar en boor in het hart een gat van 27 mm
Daarna klem je deze om de gekartelde bus en je kunt deze met een normale pullytrekker
verwijderen
Dan het uitbouwen van het contact slot, de verborgen vergrendeling;
Als je het complete contactslot in de hand hebt zie je de gietnaad
Boor een gat van 6 mm,8mm boven de naad en 8mm vanaf het contact slot.
Daarna kun je met een schroevendraaier het lipje indrukken en het slot verwijderen
Alles weer lopend gemaakt werkt weer 100%
14 jaar
als jij het zo gedaan zou hebben wat ik je geschreven heb weet ik 1000% zeker dat dat lukt als die stang eruit is kun je overal bij ,maar goed het is je gelukt
14 jaar
Had misschien gekund maar ik zag het contact blok zitten tussen twee verdikkingen, daarom heb ik de orginele uitbouw metode gekozen
14 jaar
Ook deze manier werkte dus perfect, het koste alleen wat meer tijd om het e.e.a. ervoor te maken, maar zoals je zelf ervaarde ging dat ook goed, en daar gaat het toch om..
Maar de boel werkt weer naar behoren ?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar