Voor de nieuwe koppakking motor werd niet warm. Vervangen koppakking (plus controle van de kop), waterpomp plus deksel pennetje van thermostaat was hier doorheen gedrukt.
Na een week klant komt terug motor word niet warm termostaat blijft open staan.
Vervangen thermostaat plus het complete huis. Na 3 dagen klant komt weer terug thermostaat blijft open staan.
Weet iemand een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je weet dat dit een 2-weg klep is is geen 'gewone' thermostaat? Niet toevallig een slang verwisseld? Je zegt: na 3 dgan klant terug en thermostaat blijft open, wat is dan de klacht? slechte kachel? Je weet dat als het pennetje van de thermostaat dóórschiet de auto heet loopt.
schoepen van de waterpomp waarschijnlijk los, controleer of de koelvloeistof circuleerd in je expansievat
[quote=john5686]schoepen van de waterpomp waarschijnlijk los, controleer of de koelvloeistof circuleerd in je expansievat[/quote]
nieuwe waterpomp al gemonteerd voor en het probleem
[quote=marcel7031]Je weet dat dit een 2-weg klep is is geen 'gewone' thermostaat? Niet toevallig een slang verwisseld? Je zegt: na 3 dgan klant terug en thermostaat blijft open, wat is dan de klacht? slechte kachel? Je weet dat als het pennetje van de thermostaat dóórschiet de auto heet loopt.[/quote]
Geen slang verwisseld motor word gewoon niet warm allen bij stads verkeer en stationair
Schoepen van de pomp los kan niet want dan word ie te warm. Thermostaat controleren in een bak met water op het vuur, temperatuur meten en niet aflezen van de meter, een defecte thermostaat gaat altijd open staan en blijft bijna nooit dicht. uitzoeken of de auto warm word of dat de kachel niet warm word? Sludge in de kachel? een radiateurdop die lek is. een verkeerde sensor in het blok. Belangrijkste is weten wat de temp van de koelvloeistof is dus meten met een thermometer. Want denken dat er wat aan mankeert door verkeerde sensor en weten/voelen zijn verschillende dingen
16 jaar
Als een thermostaat stuk gaat, gaat deze -helaas- bijna altijd dicht staan.
Waarom fabrikanten deze niet zó construeren dat bij een defect de thermostaat open blijft staan is mij een raadsel. Oudere volvo's hadden dat toen ook en constructief is dat gewoon nog steeds mogelijk.
de kapotte thermostaten die ik tegen kom staan bijna altijd open...
met vriendelijke groet,
Jan-Aize
16 jaar
mee eens.....
groet,
16 jaar
Als wegenwachter kom ik echt regelmatig heetgelopen auto's tegen waarbij de thermostaat niet open wil...........
Door ze open te slaan of open te knippen kunnen de klanten weer verder......
Juist bij de VW/Skoda/Seat auto's schieten de pennetjes van de thermostaten door de (plastic!)huisjes heen.
Met een truukje kunnen we deze dingen open zetten of alsnog goed laten werken.
Niet verwijderen anders lopen de motoren op de meest vervelende plekken heet.
Dat bedoelde ik met de twee weg thermostaat, die moet je bewust open zetten en vooral niet verwijderen.
gr marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar