Geachte Proffesionals & Particulieren,
Mijn turbo lekt laatste tijd aardig wat olie, hij word deze week nog bekeken en dan weet ik of ik een nieuwe moet aanschaffen,
omdat ik in paar jaar al meer dan 7000 a 8000 euro kwijt ben aan onderhoudskosten ben ik gaan kijken of er een coulance-regeling geldt voor de Turbo en LMM(luchtmassemeter) omdat dit bekende problemen zijn volgens mij..
wie weet wat de voorwaarden hiervoor zijn en bij wie ik het beste terrecht kan, omdat ik op internet zie dat sommige dealers hier niet om staan te springen..
type Golf 4 TDI 74kw (pompverstuiver motor) pacific uitvoering, bouwjaar 2003 km stand 151.700
alvast erg bedankt voor de komende reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lmm kost de kop niet meer tegenwoordig....en wat betreft turbo...
we praten over een bijna 6 jaar oude auto, met 150dkm....hier trapt v.a.g niet in...hoe is de auto in de afgelopen 6 jaar behandelt? is er altijd olie volgens voorschrift gebruikt? etc etc....
een kapotte turbo komt indd wel voor, maar niet alleen bij vw....dit kan bij ieder merk gebeuren...kan nou niet echt zeggen dat het een vw kwaal is..dit geldt ook voor de lmm..gaan ook bij andere merken kapot..
alles wat rijdt....dat slijt....
[quote=drejo]wie weet wat de voorwaarden hiervoor zijn en bij wie ik het beste terrecht kan
type Golf 4 TDI 74kw (pompverstuiver motor) pacific uitvoering, bouwjaar 2003 km stand 151.700[/quote]
Gezien het bouwjaar alsmede de km-stand is er geen aanspraak meer te maken op coulance.
Drejo, het houd ergens een keer op...............
Gr. paul
paul ik weet dat het ergens een keer ophoud, maar het lijkt erop dat ik nooit ga kunnen genieten van de Volkswagen..
ik denk dat jij ook niet graag in paar jaar tijd 7000 a 8000 euro aan je auto uitgeeft..
want eerlijk er zitten bekende kwalen in zoals:
massavliegwiel
xenon lampen met baggere afstel kwaliteit die snel kapotgaan
de lmm
rubbers
dynamo
kleine dingen zoals remlichtschakelaars,
dit allemaal en veel meer heb ik helaas allemaal moeten meemaken..
met andere woorden ik wacht ook tot het een keer langer goed gaat en niet alles het achter elkaar begeeft..
dank voor jou reactie
groetjes drejo
16 jaar
[quote=drejo]paul ik weet dat het ergens een keer ophoud, maar het lijkt erop dat ik nooit ga kunnen genieten van de Volkswagen..
ik denk dat jij ook niet graag in paar jaar tijd 7000 a 8000 euro aan je auto uitgeeft..[/quote]
Drejo
Ik rij zelf 18 jaar Audi / volkswagen.... de eerste moet mij nog laten staan, en ik ben er echt niet zuinig op het gaat gewoon niet stuk.
Kosten buiten het normale (minimale) onderhoud heb ik 0,0 niets.
Ik begrijp werkelijk niet hoe je aan die kosten komt, ik verwacht een maandagmorgen gevalletje.
Gr. paul
paul,
ik denk het ook.. helaas..
wat turbo betreft heeft er wel lange tijd 5w40 full synt ingezeten, terwijl er 5w30 in moet.. aangezien km stand..
kan de turbo het hierdoor begeven?
16 jaar
[quote=drejo]paul,
ik denk het ook.. helaas..
wat turbo betreft heeft er wel lange tijd 5w40 full synt ingezeten, terwijl er 5w30 in moet.. aangezien km stand..
kan de turbo hierdoor het begeven?[/quote]
Levensduur turbo heb je deels zelf in de hand. Het is raadzaam de motor voor de stop enkele minuten stationair te laten draaien, echt een behoud voor je turbo.
Gr. paul
oke aan olie ligt het dus niet echt..
dank je paul ik zal er inderdaad beter op letten dat hij eve stationair draait.
fijne dag en werkse nog
16 jaar
[quote=drejo]oke aan olie ligt het dus niet echt..
dank je paul ik zal er inderdaad beter op letten dat hij eve stationair draait.
fijne dag en werkse nog[/quote]
Jij ook... Succes verder....
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar