Volkswagen Golf IV: Coulance-regeling Turbo en LMM ? ? ?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI

Geachte Proffesionals & Particulieren,


Mijn turbo lekt laatste tijd aardig wat olie, hij word deze week nog bekeken en dan weet ik of ik een nieuwe moet aanschaffen,
omdat ik in paar jaar al meer dan 7000 a 8000 euro kwijt ben aan onderhoudskosten ben ik gaan kijken of er een coulance-regeling geldt voor de Turbo en LMM(luchtmassemeter) omdat dit bekende problemen zijn volgens mij..


wie weet wat de voorwaarden hiervoor zijn en bij wie ik het beste terrecht kan, omdat ik op internet zie dat sommige dealers hier niet om staan te springen..

type Golf 4 TDI 74kw (pompverstuiver motor) pacific uitvoering, bouwjaar 2003 km stand 151.700



alvast erg bedankt voor de komende reacties

drejo

Geplaatst door drejo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

lmm kost de kop niet meer tegenwoordig....en wat betreft turbo...

we praten over een bijna 6 jaar oude auto, met 150dkm....hier trapt v.a.g niet in...hoe is de auto in de afgelopen 6 jaar behandelt? is er altijd olie volgens voorschrift gebruikt? etc etc....

een kapotte turbo komt indd wel voor, maar niet alleen bij vw....dit kan bij ieder merk gebeuren...kan nou niet echt zeggen dat het een vw kwaal is..dit geldt ook voor de lmm..gaan ook bij andere merken kapot..

alles wat rijdt....dat slijt....

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]wie weet wat de voorwaarden hiervoor zijn en bij wie ik het beste terrecht kan

type Golf 4 TDI 74kw (pompverstuiver motor) pacific uitvoering, bouwjaar 2003 km stand 151.700[/quote]
Gezien het bouwjaar alsmede de km-stand is er geen aanspraak meer te maken op coulance.

Drejo, het houd ergens een keer op...............

Gr. paul

drejo (0), 15 jaar geleden

paul ik weet dat het ergens een keer ophoud, maar het lijkt erop dat ik nooit ga kunnen genieten van de Volkswagen..
ik denk dat jij ook niet graag in paar jaar tijd 7000 a 8000 euro aan je auto uitgeeft..

want eerlijk er zitten bekende kwalen in zoals:

massavliegwiel
xenon lampen met baggere afstel kwaliteit die snel kapotgaan
de lmm
rubbers
dynamo
kleine dingen zoals remlichtschakelaars,

dit allemaal en veel meer heb ik helaas allemaal moeten meemaken..

met andere woorden ik wacht ook tot het een keer langer goed gaat en niet alles het achter elkaar begeeft..

dank voor jou reactie

groetjes drejo

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]paul ik weet dat het ergens een keer ophoud, maar het lijkt erop dat ik nooit ga kunnen genieten van de Volkswagen..
ik denk dat jij ook niet graag in paar jaar tijd 7000 a 8000 euro aan je auto uitgeeft..[/quote]
Drejo

Ik rij zelf 18 jaar Audi / volkswagen.... de eerste moet mij nog laten staan, en ik ben er echt niet zuinig op het gaat gewoon niet stuk.
Kosten buiten het normale (minimale) onderhoud heb ik 0,0 niets.

Ik begrijp werkelijk niet hoe je aan die kosten komt, ik verwacht een maandagmorgen gevalletje.

Gr. paul

drejo (0), 15 jaar geleden

paul,

ik denk het ook.. helaas..

wat turbo betreft heeft er wel lange tijd 5w40 full synt ingezeten, terwijl er 5w30 in moet.. aangezien km stand..
kan de turbo het hierdoor begeven?

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]paul,

ik denk het ook.. helaas..

wat turbo betreft heeft er wel lange tijd 5w40 full synt ingezeten, terwijl er 5w30 in moet.. aangezien km stand..
kan de turbo hierdoor het begeven?[/quote]
Levensduur turbo heb je deels zelf in de hand. Het is raadzaam de motor voor de stop enkele minuten stationair te laten draaien, echt een behoud voor je turbo.

Gr. paul

drejo (0), 15 jaar geleden

oke aan olie ligt het dus niet echt..

dank je paul ik zal er inderdaad beter op letten dat hij eve stationair draait.

fijne dag en werkse nog

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=drejo]oke aan olie ligt het dus niet echt..

dank je paul ik zal er inderdaad beter op letten dat hij eve stationair draait.

fijne dag en werkse nog[/quote]
Jij ook... Succes verder....

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.