Ik heb een Crafter uit eind 2007 modeljaar 2008 met een kmstand van 160000, wordt ieder jaar door de dealer onderhouden.Aangeschaft bij de zelfde dealer.
Laatst is dus de linker stuurkogel gebroken, kwam los dus kon niet meer sturen.Gelukkig reed ik niet op snelweg of een bochtige weg. De monteurs van ANWB hebben de nieuwe opgezet en zeiden dat bijna nooit voorkomt ivm roest, was helemaal ijzer op ijzer. Rechterkant gechekt , ook roest.
Hoort geen olie in te zitten? of een smeermiddel?
Bij de dealer zei men dat het normaal is met deze kmstand , 4 jaar oud, enz. En dat er water cq vocht in kan zitten. Ik vroeg of het normaal is dat aan alle twee kanten roest kan ontstaan ondanks de plactic husjes niet beschadigd of gescheurd waren. Zij wisten het ook niet.
De apk is ook door hun gedaan dus heel slordig van hun dat met bepaalde speling hem niet hebben vervangen.
Is het een vaak voorkomend probleem? Heeft iemand zelfde probleem gehad.
De dealer heeft geadviseerd om de kogels te vervangen en uitlijnen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was de kogel echt gebroken?? of was is hij uit de kom geschoten?? Was het geen fuseekogel ipv stuurkogel?
Echt de stuurkogel en echt gebroken. kogel en kom waren geroest als geheel..
13 jaar
Auto 4 jaar oud?? Zaak voor de fabrikant... Mag niet gebeuren.. Of de auto moet schade hebben gehad aan de voortrein.. Dan is er bij de aanrijding iets gebeurd.. Of je moet zelf een paar keer een wiel krom gereden hebben?? Bij normaal gebruik dient de stuurkogel nooit te breken tegenwoordig.. Dit is een terug roep aktie waard voor alle Crafters,,, Het systeem is ondeugdelijk..
Cor,sluit maar achteraan in de rij tegenwoording bij VAG produkten.
Het word tegenwoordig allemaal af gedaan als produkt eigen en is normaal na zoveel jaar.
Je kunt er een briefje aan wagen naar de importeur,deze stuurt je terug naar de dealer om het daar mee op te lossen.
Cirkeltje weer rond.
En ze dronken een glas en deden een plas en alles bleef zoals het was.
Geld overigens niet alleen voor VAG produkten.
13 jaar
Primera, ik ben het niet met je eens. En wel om de volgende reden.. Het is ondenkbaar dat de stuurkogel plotseling geheel afbreekt. Daarvoor zijn er zwakke plekken ontstaan in het dunne gedeelte van de pen die er op bevestigd is. Dus het moment waarop hij afbreekt is niet te bepalen. Vorige week nog zijn er twee kinderen onder een omgeslagen oldtimer Jeep omgekomen omdat er iets brak in de stuurinrichting. Dit was een ongeluk, haar snelheid was laag en de kinderen droegen geen gordel. Welk verschrikkelijk ongeluk kan er gebeuren, als op een tweebaansweg de kogel breekt op het moment dat er een tegenligger aankomt.. de fabriek wil die verantwoording echt niet nemen.. Dus ik blijf erbij, als er kans bestaat dat de kogel spontaan afbreekt door een fabrikage fout komen ze echt in het geweer.. Daarom heb ik de vraag gesteld of er eerder iets gebeurd is met de auto, Dan is de reparateur nalatig geweest.
Klopt allemaal wat je zegt ,Cor.
Alleen de werkelijkhied is anders.
Iedereen kent de c3 waar de voorveren spontaan van braken.
Consumenten programma's zijn er aan te pas gekomen en onder die druk zijn ze het uiteindelijk gaan vervangen.
Kijk naar toyota met het beruchte gaspedaal,pas toen de amerikaanse overheid er lucht van kreeg werden ze bij toyota wakker.
Er waren allang doden gevallen.
Ze gaan echt niet zomaar uit zichzelf bewegen.
Een terugroepactie doen ze niet zomaar.
13 jaar
Neen, Het gaspedaal was een politieke actie bleek later.. En een gebroken veer is niet levensgevaarlijk. Van een andere orde.. Maar ik hoor er verder niks meer over. Toch schade gehad?? of een duikelaar?? weet je wel?( in het koele nat)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Crafter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar