De Cruise control doet niets! Lampje in dashboard brand wel, laten uitlezen door de dealer en gaf GEEN kapotte censors aan.
Je kan wel zien dat de cruise schakelaar werkt, maar hij geeft als je rijd geen snelheid door.
Volgens onze monteur, krijgt hij geen snelheidssignaal via een blauw/witte draadje.
Wie kent dit probleem, alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste meneer Matsu-Matsu,
Onze monteur heeft hier gelukkig ervaring mee! (inmiddels...)
Wanneer bij uitlezen van het motormanagement geconstateerd wordt dat de ECU geen snelheidssignaal krijgt, is dat 9 van de 10 keer te vinden in de verbinding in de beigekleurige stekker, welke zich onder de ECU bevindt. Deze willen nog wel eens corroderen. (bij passat 3B welteverstaan) Daar zie je ook de wit/blauwe draad weer terug... Dat is dezelfde draad als die bij de motorECU op pen 20 zit. Mocht die stekker de oorzaak NIET zijn, dan kun je uiteraard een complete kabelboom vervangen, maar het is eenvoudiger om vanaf de klokkenwinkel een draad te trekken, die rechtstreeks naar de motorECU gaat. Deze draad moet aangesloten worden op de bruin/rode draad, die op pen 28 zit van de linker blauwe stekker... LET OP!: Een boel mensen verbinden de nieuw getrokken draad aan de wit/blauwe ZONDER de blauw/witte draad verderop door te knippen!!! Dan gaattie nie werken nie! De oorzaak van het signaalverlies komt dan namelijk 9 van de 10 keer doordat de wit/blauwe draad ergens aan massa ligt... Een storing die zich dus heel erg moeilijk laat vinden, en ook ernstig duur is! Houdt hier terdege rekening mee...
Groeten: LuieHond
[quote=Luiehond]Beste meneer Matsu-Matsu,
Onze monteur heeft hier gelukkig ervaring mee! (inmiddels...)
Wanneer bij uitlezen van het motormanagement geconstateerd wordt dat de ECU geen snelheidssignaal krijgt, is dat 9 van de 10 keer te vinden in de verbinding in de beigekleurige stekker, welke zich onder de ECU bevindt. Deze willen nog wel eens corroderen. (bij passat 3B welteverstaan) Daar zie je ook de wit/blauwe draad weer terug... Dat is dezelfde draad als die bij de motorECU op pen 20 zit. Mocht die stekker de oorzaak NIET zijn, dan kun je uiteraard een complete kabelboom vervangen, maar het is eenvoudiger om vanaf de klokkenwinkel een draad te trekken, die rechtstreeks naar de motorECU gaat. Deze draad moet aangesloten worden op de bruin/rode draad, die op pen 28 zit van de linker blauwe stekker... LET OP!: Een boel mensen verbinden de nieuw getrokken draad aan de wit/blauwe ZONDER de blauw/witte draad verderop door te knippen!!! Dan gaattie nie werken nie! De oorzaak van het signaalverlies komt dan namelijk 9 van de 10 keer doordat de wit/blauwe draad ergens aan massa ligt... Een storing die zich dus heel erg moeilijk laat vinden, en ook ernstig duur is! Houdt hier terdege rekening mee...
Groeten: LuieHond[/quote]
Luiehond,
Wat een naam voor iemand die nog even om 23.26 een berichtje neerzet, zo iemand is toch het tegen het tegenovergestelde.
Onze monteur is hier vanmorgen gelijk mee begonnen, en heeft precies gedaan wat jij schreef en.... idd hij werkt weer!!!!
Geweldige tip man! Niet een reactie op dit forum van andere, zelfs de dealer kwam er niet uit.
Hardstikke bedankt voor de gouden tip, hopelijk kan ik ooit iets voor jou betekenen.
MVG Glen Matsu
Heej, ik ken Luie Hond........
Die is soms echt niet vooruit te BRANDEN......... ;)
Je hebt gewoon mazzel gehad dat je een 3B Passat hebt omdat hij wat te lui was om de bladzijde om te slaan naar het volgende model.... ;)
Ken wel ff, he Sjoerd?
Oare keer nim ik wol weris in pear lekkere platte skiefkes mei om op te fretten tidens de kofje, dan hawwe wy it er noch eris oer....!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar