Volkswagen Golf: De-monteren van de Turbo

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 100Pk

Mijn Turbo gaat soms in de noodloop.
Vermoedelijk gaat de variatie in de turbo niet al te soepel. (blijft soms hangen)
Dus na weken kijken en soms wat proberen ..eigenlijk zin om deze te demonteren.
Kan iemand mij de grote stappen aangeven.
En moet de uitlaat geheel weg of opzij.
En komt de turbo bovenlangs of onderlangs.
Is een brug noodzakelijk.
Speciaal gereedschap ?
Kan ik als ik bezig ben eenvoudig de olieretoer controleren (van turbo naar m.blok)

Ik heb al wat geprobeert alleen nog geen reiniging met turboreinigings spuitbussen.
kan ik hier niet verkrijgen en automateriaalenhandel kijkt raar op als ik er over begin.

Dus de vraag is een hele goede tip of wat aanwijzigingen voor demontage.

Groet John van Dijk

Johniserook

Geplaatst door Johniserook (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wanneer ik je vragen allemaal bekijk lijkt het moeilijkste, de turbo zelf schoonmaken, moeilijker dan het verwijderen ervan. Ik zou in ieder geval geen turbo ergens op straat gaan demonteren.

Jos.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Weet je zeker dat het de turbo is?
Zou zonde zijn als je al het werk voor niets zou doen.
Een brug heb je zeker nodig als je de turbo gaat vv,de turbo komt van onder eruit,voorpijp/kat moet eruit,niet opzij te weinig ruimte anders,speciaal gereedschap niet nodig,met een beetje kennis moet het zeker lukken,is een goed overzicht.

Ricky,

Johniserook (0), 17 jaar geleden

Ik heb wel een garage helaas hier geen brug.
Ook zou ik over een brug kunnen beschikken alleen dat is niet direct in de buurt.

Langs het stoeprandje was ik eigenlijk niet van plan.

groet John

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik zou er alleen aan beginnen als je een brug tot je beschikking hebt,het is toch een werkje wat precies goed gemonteerd moet worden.

Ricky,

Johniserook (0), 17 jaar geleden

Ricky

Hij gaat in noodloop bij 2100 omw/min als de belasting stijgt.
Dus bij het toenemen van het verbruik, komt hij op 12 l/100 km dan gaat hij er uit.
bv. op crusecontrole en een heuveltje ..of uitrijden van een tunnel.
rustig invoegen op snelweg
de turbo moet rustig gaan regelen en lijkt te stroefen.
Geef ik flink gas of sneller over toerental heen .nou dan is het geen probleem

Slangen zijn bekeken, luchtmassa vervangen EGR klep gereinigd en al eens uitgeschakeld, en magneet klep of regelding onder turbo is ook vervangen
uitlezing: turbo druk is soms even te hoge druk..en volgens monteur zou het aan van alles kunnen liggen
er zijn volgens hem zeker 5 zaken die mis kunnen zijn
Maar met waarschijnlijk een turbo uitwisselen is het euvel over.
(Maseland Eindhoven)

Groet John

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Het is ook wel hoogst waarschijnlijk de turbo die stuk is,zeker met de storing "turbodruk overschreden".
Maar ik ben er wel een een x ingestonken,toen bleek de druksensor stuk te zijn,de druk was toen wel goed,alleen de sensor meette een verkeerde waarde,maar moet zeggen,dit heb ik maar 1x meegemaakt.
Dus ga maar van een kapotte turbo uit.

Ricky,

Audidriver73 (0) PRO, 17 jaar geleden

De N75 gaat idd wel eens stuk, dan krijg je deze storing maar ook als een van de vaccuumslangetjes aan de N75 poreus zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.